Az interim menedzsment és a piaci ismeretek rugalmas alkalmazása
Lassan otthonosan kezdjük érezni magunkat az ismerős kastély épületein belül, a csodálatos, ősfás parkban, arisztokratikus miliőben, ahol interkulturális környezetben a világ minden tájáról érkezett, tudásra szomjas emberek méltó körülmények, és tanárok segítségével szereznek posztgraduális képesítéseket. Látogatásunk célja az elismert holland egyetem által megrendezett Interim Menedzsment Konferencián való tapasztalatszerzés volt.
E problémák kezelése miatt vált szükségessé egy olyan újfajta működési struktúra kialakítása, amely merőben különbözik az eddig megszokott hierarchikus szervezeti formáktól. Az új működési modell alapja a tudásmunkások együttműködését elősegítő hálózati forma, melyben a cégek tudásmunkás csoportokat hoznak létre, megalapozva ezzel a vállalkozói kultúra kialakulását. A tudásmunkás fogalmát gyakran használják olyan személyek jellemzésére, akiknek munkakörét és hatékonyságát átalakította a technológia és a digitálizáció.
Peter Drücker alkotta meg 1959-ben a tudásmunkás fogalmat, azonban a fogalom meghatározása és értelmezése igencsak kibővült azóta. A tudásmunkás a döntéshozatal feltételeit megteremtő információk összegyűjtésével, elemzésével, értékesebbé tételével és kommunikálásával foglalkozik. A "tudásmunka" eseti, szükségletvezérelt és kreatív természetű (részint abban az értelemben, hogy a részek összegénél nagyobb érték előállítására képes, részint abban, hogy az információkat sokatmondó módon tudja bemutatni).
Az interim menedzserek is a tudásmunkásokra jellemző módon végzik tevékenységüket, ezért a kutatás eddigi eredményeinek bemutatása nagy érdeklődést váltottak ki mind a hazai -– holland -–, mind a nemzetközi interim menedzsment tevékenységet végző szakemberek körében.
A Nyenrode Business University és a The Chapter Interim- of the VCV (alumni Nyenrode) közös szervezésében megrendezésre került idei Interim Menedzsment konferencia rávilágított az interim menedzsment szakma előnyeire, amely a jelenlegi gazdasági helyzet körülményei között megoldást nyújt a vállalatok előtt álló feladatok megoldására.
A rendezvény a kényelmesre hagyott szünetek által egyben platformot adott a közel 150 résztvevőnek a kapcsolatok építésére. A plenáris előadásokon az iparágat általánosan érintő információk, illetve statisztikai adatok hangzottak el az interim menedzserek számának növekedésére vonatkozóan, az alkalmazások jellegéről - érdekességképpen érdemes megemlíteni, hogy az utóbbi évben egyre jellegzetesebb egy interim menedzser alkalmazása egy-egy projekten belül részfeladatok gyors, és szakszerű végrehajtására. Hollandiában az egyetemi előadók között először mutatkozott növekedés a női előadókat illetően, és hasonlóképpen növekedett a női interim menedzserek alkalmazásának száma döntéshozó pozíciókban is. A statisztikai adatok szerint Hollandiában körülbelül 2000 interim menedzser van küldetésen, és egy inerim menedzser átlag óradíja jelenleg 126 eurót tesz ki.
Prof. Jacques Reijniers, a Nyenrode Business University professzora, az interim menedzsment szaktekintélye elmondta, hogy ez az összeg valamivel kevesebb a korábbi évek átlagához képest, ami a jelenlegi gazdasági helyzetnek tudható be. A hollandok számára megnyugtató, és reményt keltő, hogy a gazdasági helyzet stabilizálódása, és javulása, megerősödése várható 2012. második felétől - mondta Peter Beerten, a Nyenrode VCV Kring Interim Alumni elnöke.
A plenáris előadásokat követő szekciós panelek keretében esettanulmányokat hallhattak az érdeklődők, bemutatkozott az IBM, az ANWM, az ABN-Amro Bank, az AT Osborne, a PZO, valamint nemzetközi fejvadász cégek számoltak be jelenlegi aktualitásaikról, illetve interim menedzserek osztották meg személyes tapasztalataikat az egybegyűltekkel.
Fejős Péter Educated Interim Manager
Interim Manager Academy, Alumni Club elnöke
Vass Melitta Educated Interim Manager
Hammel&Hochreiter, Bespoke Manager
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A 2024-es évben a visszaélés-bejelentések 55%-a HR-hez kapcsolódó panaszokból származott, ami jól mutatja, hogy a hagyományos HR-keretek már nem... Teljes cikk
Ha bizonyos tényezők teljesülnek, a munkavállalók hajlandóbbak nagyobb erőfeszítést tenni a célok elérése érdekében, ha viszont valamelyik elem... Teljes cikk
Nincs könnyű feladata a HR-nek egy nagy szervezeten belül, ha arra gondolunk, hogy egyfajta közvetítői szerepet kell betöltenie a munkavállalók és a... Teljes cikk
- A helyeden vagy? Így segíti a munkavállalói jóllétet a CIB Bank 7 hónapja
- Mit tehetnek a cégek a munkahelyi jóllétért? 8 hónapja
- A közvetlen kapcsolatból munkakapcsolat lett - ezért válnak szét Milák Kristóf és edzője útjai 12 hónapja
- Tóth Györgyi a CIB Bank új HR vezetője 1 éve
- Idegenrendészeti törvény: első tapasztalatok - szakmai tájékoztató reggelit szervez az Expat Center 1 éve
- Minden, amit az új idegenrendészeti törvényről tudni kell - szakmai tájékoztatót szervez az Expat-Center 1 éve
- Változás az Appeninn Nyrt. igazgatóságában 1 éve
- Ha hirtelen távozik az ügyvezető: ekkor lép be az interim CEO 2 éve
- Fogalmak és kifejezések, amelyek érdekli a munkavállalókat 2 éve
- A külső, külsős - interim szemszög 2 éve
- Van, hogy kívülről kell segíteni a változást 3 éve