kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Az interim menedzsment és a piaci ismeretek rugalmas alkalmazása

Lassan otthonosan kezdjük érezni magunkat az ismerős kastély épületein belül, a csodálatos, ősfás parkban, arisztokratikus miliőben, ahol interkulturális környezetben a világ minden tájáról érkezett, tudásra szomjas emberek méltó körülmények, és tanárok segítségével szereznek posztgraduális képesítéseket. Látogatásunk célja az elismert holland egyetem által megrendezett Interim Menedzsment Konferencián való tapasztalatszerzés volt.

A Nyenrode Business University átfogó kutatást végez annak érdekében, hogy 2020-ra teljesen új alapokra helyezze a változáskezelés eddig megszokott módszereit. Ennek érdekében szakértői csapat vizsgálja, hogy mi a leghatékonyabb módja annak, hogy a vállalatok céljaik megvalósítása érdekében eredményesen kezeljék mindazokat a megoldandó feladatokat, melyeket a hatékonyság/eredményesség elérése, a dolgozók korosodása miatt fellépő, egyre kisebb számban rendelkezésre álló szakmunkások, szakértők hiánya okoz.

E problémák kezelése miatt vált szükségessé egy olyan újfajta működési struktúra kialakítása, amely merőben különbözik az eddig megszokott hierarchikus szervezeti formáktól. Az új működési modell alapja a tudásmunkások együttműködését elősegítő hálózati forma, melyben a cégek tudásmunkás csoportokat hoznak létre, megalapozva ezzel a vállalkozói kultúra kialakulását. A tudásmunkás fogalmát gyakran használják olyan személyek jellemzésére, akiknek munkakörét és hatékonyságát átalakította a technológia és a digitálizáció.

Peter Drücker alkotta meg 1959-ben a tudásmunkás fogalmat, azonban a fogalom meghatározása és értelmezése igencsak kibővült azóta. A tudásmunkás a döntéshozatal feltételeit megteremtő információk összegyűjtésével, elemzésével, értékesebbé tételével és kommunikálásával foglalkozik. A "tudásmunka" eseti, szükségletvezérelt és kreatív természetű (részint abban az értelemben, hogy a részek összegénél nagyobb érték előállítására képes, részint abban, hogy az információkat sokatmondó módon tudja bemutatni).

Az interim menedzserek is a tudásmunkásokra jellemző módon végzik tevékenységüket, ezért a kutatás eddigi eredményeinek bemutatása nagy érdeklődést váltottak ki mind a hazai -– holland -–, mind a nemzetközi interim menedzsment tevékenységet végző szakemberek körében.

A Nyenrode Business University és a The Chapter Interim- of the VCV (alumni Nyenrode) közös szervezésében megrendezésre került idei Interim Menedzsment konferencia rávilágított az interim menedzsment szakma előnyeire, amely a jelenlegi gazdasági helyzet körülményei között megoldást nyújt a vállalatok előtt álló feladatok megoldására.

A rendezvény a kényelmesre hagyott szünetek által egyben platformot adott a közel 150 résztvevőnek a kapcsolatok építésére. A plenáris előadásokon az iparágat általánosan érintő információk, illetve statisztikai adatok hangzottak el az interim menedzserek számának növekedésére vonatkozóan, az alkalmazások jellegéről - érdekességképpen érdemes megemlíteni, hogy az utóbbi évben egyre jellegzetesebb egy interim menedzser alkalmazása egy-egy projekten belül részfeladatok gyors, és szakszerű végrehajtására. Hollandiában az egyetemi előadók között először mutatkozott növekedés a női előadókat illetően, és hasonlóképpen növekedett a női interim menedzserek alkalmazásának száma döntéshozó pozíciókban is. A statisztikai adatok szerint Hollandiában körülbelül 2000 interim menedzser van küldetésen, és egy inerim menedzser átlag óradíja jelenleg 126 eurót tesz ki.

Prof. Jacques Reijniers, a Nyenrode Business University professzora, az interim menedzsment szaktekintélye elmondta, hogy ez az összeg valamivel kevesebb a korábbi évek átlagához képest, ami a jelenlegi gazdasági helyzetnek tudható be. A hollandok számára megnyugtató, és reményt keltő, hogy a gazdasági helyzet stabilizálódása, és javulása, megerősödése várható 2012. második felétől - mondta Peter Beerten, a Nyenrode VCV Kring Interim Alumni elnöke.

A plenáris előadásokat követő szekciós panelek keretében esettanulmányokat hallhattak az érdeklődők, bemutatkozott az IBM, az ANWM, az ABN-Amro Bank, az AT Osborne, a PZO, valamint nemzetközi fejvadász cégek számoltak be jelenlegi aktualitásaikról, illetve interim menedzserek osztották meg személyes tapasztalataikat az egybegyűltekkel.

Fejős Péter Educated Interim Manager
Interim Manager Academy, Alumni Club elnöke
Vass Melitta Educated Interim Manager
Hammel&Hochreiter, Bespoke Manager


  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Most érdemes dönteni, ki vegye át a családi vállalkozást

Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk

A generációváltás kérdése feszültséget generálhat a családi vállalkozásokban

Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka. A családi... Teljes cikk

Hogyan kell felkészíteni az új generációt a családi vállalkozás átvételére?

Minden családi vállalkozás életében eljön a pillanat, amikor az alapító generáció tagjai átadnák a stafétát a fiataloknak. De vajon mindkét fél... Teljes cikk