kapubanner for mobile
Megjelent: 19 éve

Belső kommunikáció - Legyen szívesen választott munkaadó!

Egy modern vállalat működésének egyik legfontosabb feltétele, hogy a szervezet lelkét és motorját képező munkavállaló közösség elhivatott legyen a vezetés által meghatározott stratégiai célok és értékek iránt. Ez a közösség csak akkor fog a kiélezett versenyhelyzet teremtette külső kihívásoknak megfelelni, ha erőforrásait nem foglalja le a belső rendteremtés.

Ahhoz, hogy a vállalat dolgozói elhivatottak legyenek, be kell fogadniuk a vállalat kultúráját, meg kell érteniük az elvárások miértjét, és a célok eléréséhez a legjobb teljesítményt kell nyújtaniuk. Ehhez az alkalmazottak számára minden információt biztosítani kell, méghozzá a legjobb helyen, a legjobbkor. A belső kommunikációs stratégia - a vállalat kommunikációs stratégiájának részeként - az az akcióterv, aminek alapján a dolgozók felé el lehet juttatni a vállalat identitását, és aminek segítségével meg lehet tudakolni, hogy a dolgozók mit gondolnak a vállalatról, illetve megértették-e szerepüket a szervezeten belül.

A HR szakembereknek azért kell a belső kommunikációs stratégia tervezésében és kivitelezésében részt venniük, mert szervezeti szinten ők foglalkoznak a munkaerőállománnyal: a betanítás, a tréningek és fejlesztés, a hatékonyság-menedzsment, és ehhez kapcsolódóan a belső kommunikáció is mára már a HR felelőssége.

Mielőtt bizton állíthatnánk, hogy tudjuk, mi legyen belső kommunikációs stratégiánk tartalma, milyen legyen a stílusa, és melyek legyenek a csatornái, két kérdést kell megválaszolnunk: "mit akar a vállalat, miről tudjon az alkalmazott?", illetve "mit akarnak tudni az alkalmazottak?".

Optimális esetben a vállalatnak minden olyan információt biztosítania kell a munkavállalói felé, amelyek segítik őket, hogy jobb munkát tudjanak végezni. A HR közösségnek nagy felelőssége van abban, hogy a szükséges információk eljussanak a célcsoportokhoz, és ezt ők meg is értsék. Ehhez magukat a dolgozókat meg kell kérdezni információfogyasztási szokásaikról a munkahelyen belül, és ennek alapján felállítani a kétirányú csaronákat, ahol vezetők és dolgozók érintkezhetnek.

A belső kommunikáció akkor a leghatásosabb, ha eszköztárának összeállításánál minden technológiailag és földrajzilag elérhető kommunikációs eszközből merít, figyelembe veszi a dolgozók preferenciáit, és kreatívan fogalmazza meg és tálalja az üzeneteit.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart

Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk

Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk