Megjelent: 15 éve

Belső kommunikáció - Legyen szívesen választott munkaadó!

Ahhoz, hogy a vállalat dolgozói elhivatottak legyenek, be kell fogadniuk a vállalat kultúráját, meg kell érteniük az elvárások miértjét, és a célok eléréséhez a legjobb teljesítményt kell nyújtaniuk. Ehhez az alkalmazottak számára minden információt biztosítani kell, méghozzá a legjobb helyen, a legjobbkor. A belső kommunikációs stratégia - a vállalat kommunikációs stratégiájának részeként - az az akcióterv, aminek alapján a dolgozók felé el lehet juttatni a vállalat identitását, és aminek segítségével meg lehet tudakolni, hogy a dolgozók mit gondolnak a vállalatról, illetve megértették-e szerepüket a szervezeten belül.

A HR szakembereknek azért kell a belső kommunikációs stratégia tervezésében és kivitelezésében részt venniük, mert szervezeti szinten ők foglalkoznak a munkaerőállománnyal: a betanítás, a tréningek és fejlesztés, a hatékonyság-menedzsment, és ehhez kapcsolódóan a belső kommunikáció is mára már a HR felelőssége.

Mielőtt bizton állíthatnánk, hogy tudjuk, mi legyen belső kommunikációs stratégiánk tartalma, milyen legyen a stílusa, és melyek legyenek a csatornái, két kérdést kell megválaszolnunk: "mit akar a vállalat, miről tudjon az alkalmazott?", illetve "mit akarnak tudni az alkalmazottak?".

Optimális esetben a vállalatnak minden olyan információt biztosítania kell a munkavállalói felé, amelyek segítik őket, hogy jobb munkát tudjanak végezni. A HR közösségnek nagy felelőssége van abban, hogy a szükséges információk eljussanak a célcsoportokhoz, és ezt ők meg is értsék. Ehhez magukat a dolgozókat meg kell kérdezni információfogyasztási szokásaikról a munkahelyen belül, és ennek alapján felállítani a kétirányú csaronákat, ahol vezetők és dolgozók érintkezhetnek.

A belső kommunikáció akkor a leghatásosabb, ha eszköztárának összeállításánál minden technológiailag és földrajzilag elérhető kommunikációs eszközből merít, figyelembe veszi a dolgozók preferenciáit, és kreatívan fogalmazza meg és tálalja az üzeneteit.
  • 2020.03.207 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz Részletek Jegyek
  • 2020.03.31Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Belső kommunikációról HR-eseknek

A munkavállalóinkkal való párbeszéd az employer branding része. Kiváló eszköz arra, hogy megerősítsük azokat az üzeneteket, amelyeket a külső... Teljes cikk

Hogyan viselkedj stresszinterjún?

Az izgalom természetes állásinterjún. Az viszont, hogy az interjúztató szánt szándékkal stresszeljen, megalázzon vagy zavarba hozzon már... Teljes cikk

“Segítség, problémás munkavállaló! Mit tegyek?”

A problémás munkavállalókról szóló beszélgetéssel folytatódott az OPL Ügyvédi Iroda HR reggelik rendezvénysorozata. Hogyan szűrhető ki a... Teljes cikk