Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 14 éve

Belső kommunikáció - Legyen szívesen választott munkaadó!

Ahhoz, hogy a vállalat dolgozói elhivatottak legyenek, be kell fogadniuk a vállalat kultúráját, meg kell érteniük az elvárások miértjét, és a célok eléréséhez a legjobb teljesítményt kell nyújtaniuk. Ehhez az alkalmazottak számára minden információt biztosítani kell, méghozzá a legjobb helyen, a legjobbkor. A belső kommunikációs stratégia - a vállalat kommunikációs stratégiájának részeként - az az akcióterv, aminek alapján a dolgozók felé el lehet juttatni a vállalat identitását, és aminek segítségével meg lehet tudakolni, hogy a dolgozók mit gondolnak a vállalatról, illetve megértették-e szerepüket a szervezeten belül.

A HR szakembereknek azért kell a belső kommunikációs stratégia tervezésében és kivitelezésében részt venniük, mert szervezeti szinten ők foglalkoznak a munkaerőállománnyal: a betanítás, a tréningek és fejlesztés, a hatékonyság-menedzsment, és ehhez kapcsolódóan a belső kommunikáció is mára már a HR felelőssége.

Mielőtt bizton állíthatnánk, hogy tudjuk, mi legyen belső kommunikációs stratégiánk tartalma, milyen legyen a stílusa, és melyek legyenek a csatornái, két kérdést kell megválaszolnunk: "mit akar a vállalat, miről tudjon az alkalmazott?", illetve "mit akarnak tudni az alkalmazottak?".

Optimális esetben a vállalatnak minden olyan információt biztosítania kell a munkavállalói felé, amelyek segítik őket, hogy jobb munkát tudjanak végezni. A HR közösségnek nagy felelőssége van abban, hogy a szükséges információk eljussanak a célcsoportokhoz, és ezt ők meg is értsék. Ehhez magukat a dolgozókat meg kell kérdezni információfogyasztási szokásaikról a munkahelyen belül, és ennek alapján felállítani a kétirányú csaronákat, ahol vezetők és dolgozók érintkezhetnek.

A belső kommunikáció akkor a leghatásosabb, ha eszköztárának összeállításánál minden technológiailag és földrajzilag elérhető kommunikációs eszközből merít, figyelembe veszi a dolgozók preferenciáit, és kreatívan fogalmazza meg és tálalja az üzeneteit.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A "nyakkendős" nem beválik a munkahelyeken

Emlékezz vissza a legutóbbi olyan alkalomra, amikor hozzászóltál egy témához, és a társaság egy másik tagja rád licitált a saját sztorijával,... Teljes cikk

A dolgozók 59 százaléka titkolózik főnöke előtt

A munkavállalók 90 százaléka naponta többször is használja az internetet, a legtöbb munkavállaló számára nehéz különválasztani a magánéletet... Teljes cikk

A hatásos beszéd 8 pillére, avagy hogyan válj profi előadóvá

Az Egyesült Államokban egy nagyobb mintán mérték, mitől félnek leginkább az emberek. Nos, érdekes eredmény született: az ezüstérmes a nyilvános... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár