kapubanner for mobile
Megjelent: 20 éve

Belső kommunikáció - Legyen szívesen választott munkaadó!

Egy modern vállalat működésének egyik legfontosabb feltétele, hogy a szervezet lelkét és motorját képező munkavállaló közösség elhivatott legyen a vezetés által meghatározott stratégiai célok és értékek iránt. Ez a közösség csak akkor fog a kiélezett versenyhelyzet teremtette külső kihívásoknak megfelelni, ha erőforrásait nem foglalja le a belső rendteremtés.

Ahhoz, hogy a vállalat dolgozói elhivatottak legyenek, be kell fogadniuk a vállalat kultúráját, meg kell érteniük az elvárások miértjét, és a célok eléréséhez a legjobb teljesítményt kell nyújtaniuk. Ehhez az alkalmazottak számára minden információt biztosítani kell, méghozzá a legjobb helyen, a legjobbkor. A belső kommunikációs stratégia - a vállalat kommunikációs stratégiájának részeként - az az akcióterv, aminek alapján a dolgozók felé el lehet juttatni a vállalat identitását, és aminek segítségével meg lehet tudakolni, hogy a dolgozók mit gondolnak a vállalatról, illetve megértették-e szerepüket a szervezeten belül.

A HR szakembereknek azért kell a belső kommunikációs stratégia tervezésében és kivitelezésében részt venniük, mert szervezeti szinten ők foglalkoznak a munkaerőállománnyal: a betanítás, a tréningek és fejlesztés, a hatékonyság-menedzsment, és ehhez kapcsolódóan a belső kommunikáció is mára már a HR felelőssége.

Mielőtt bizton állíthatnánk, hogy tudjuk, mi legyen belső kommunikációs stratégiánk tartalma, milyen legyen a stílusa, és melyek legyenek a csatornái, két kérdést kell megválaszolnunk: "mit akar a vállalat, miről tudjon az alkalmazott?", illetve "mit akarnak tudni az alkalmazottak?".

Optimális esetben a vállalatnak minden olyan információt biztosítania kell a munkavállalói felé, amelyek segítik őket, hogy jobb munkát tudjanak végezni. A HR közösségnek nagy felelőssége van abban, hogy a szükséges információk eljussanak a célcsoportokhoz, és ezt ők meg is értsék. Ehhez magukat a dolgozókat meg kell kérdezni információfogyasztási szokásaikról a munkahelyen belül, és ennek alapján felállítani a kétirányú csaronákat, ahol vezetők és dolgozók érintkezhetnek.

A belső kommunikáció akkor a leghatásosabb, ha eszköztárának összeállításánál minden technológiailag és földrajzilag elérhető kommunikációs eszközből merít, figyelembe veszi a dolgozók preferenciáit, és kreatívan fogalmazza meg és tálalja az üzeneteit.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Networking mesterfokon - mit tegyünk, ha nehezen jegyezzük meg a neveket?

A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos... Teljes cikk

Hogyan tehető vonzóvá a vegyipar a Z generáció számára?

Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk

Kiderült: a szakmailag nőies viselkedés még férfiakat is diszkriminálhat

Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk