Ki beszéli a legjobban az Y-generáció nyelvét?
A hazai válaszadók 73%-a szerint a siker szempontjából a munkavállalói elkötelezettség a legfontosabb, második helyen az onboarding, azaz az új belépőknek nyújtott élmény áll. A szervezeteknek csupán 26%-a azonosította a munkavállalói csoportokat, melyek élmény-fejlesztésére a legnagyobb energiát kéne fordítani. Magyarországon a tehetségek, a kiemelkedően teljesítők és kék gallérosok állnak a fókuszban. A különböző generációs csoportok nem szerepelnek a legfontosabbak között.
A kutatásban résztvevők mindössze negyede mondja, hogy folyamatosan fejleszti a munkavállalói élményt azokban az életciklus szakaszokban, amelyek a vállalat számára a legfontosabbak. A legtöbb vállalat méri az elkötelezettséget és teljesítménymenedzsment rendszert alkalmaz.
Ugyanakkor a válaszadók mindössze 25%-a integrál különböző adatforrásokat, vagyis kapcsolja össze például a szervezeti mérés eredményeit teljesítménymutatókkal vagy fluktuációs adatokkal.
Uzsák Éva Virág, a Kincentric Magyarország ügyvezető igazgatója, és kelet-európai régióvezetője szerint: “Ahhoz, hogy a vállalatok sikeres és az üzleti célokat támogató munkavállalói élmény stratégiát tudjanak kialakítani, három kulcs tényezőre van szükség. Elsőként pontos képet kell kapni arról, hogy a szervezet mely meghatározó pontokon keresztül építi a munkavállalói élményt, valamint az üzleti célok mentén melyek fejlesztése lenne a legnagyobb pozitív hatással a szervezetre. Másrészt UX és design szemléletet ötvözve kell kialakítani a fejlesztések gyors, agilis útjait. Végül pedig biztosítani kell a szervezetben a folyamatos visszacsatolás lehetőségét az élmény fejlesztés legfontosabb részeként bevonva a munkavállalókat a szervezet minden szintjén.”
A nemzetközi és magyar eredmények összehasonlítása
A vállalatok globálisan is egyetértenek azzal, hogy a munkavállalói élmény fejlesztése pozitívan hat az üzleti eredményre. Nemzetközi szinten a vállalatok 33%-a definiálta, hogy mit jelent szervezete számára a munkavállalói élmény, míg Magyarországon mindössze 15%. Előttünk járnak a külföldi országok vállalatai a munkavállalói élmény stratégia meghatározásában is.
A kutatásban résztvevő magyar vállalatok mindössze negyede, 25% mondja, hogy folyamatosan fejleszti az élményt azokban az életciklus szakaszokban, amelyek a vállalat számára a legfontosabbak. Ezzel szemben a nemzetközi átlag 44%.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Csak a cégek ötöde számára stratégiai fontosságú a munkavállalói élmény
2. oldal - Ki beszéli a legjobban az Y-generáció nyelvét?