Előny a fogadónál - divatba jön a magas hozzáadott érték a munkaerő-kölcsönzésben
Ahogy Wayne Gretzky, a legendás hokibajnok mondta: Ne oda korizz, ahol a korong van, hanem ahol lesz!". A bölcs cégvezetők, és persze a HR vezetők is úgy cselekszenek, hogy cégük, részlegük megfeleljen a jövő elvárásainak, kihívásainak. Ebből a szempontból talán nincs nehéz dolgunk nekünk, magyaroknak, hiszen csupán meg kell figyelnünk az európai, vagy a tengerentúli irányzatokat, trendeket.
Az egyik ilyen tényező az informatika és az internet térhódítása. Gondolhatnánk, hogy ezen már túl vagyunk, azonban (2011. évi adatok szerint) jelenleg 812 millió internet-felhasználó van, és 300 százalék a becsült növekedés a következő öt évben. Ez exponenciális növekedést jelent.
A másik hosszú távú trend és tényező az ügyfelek viselkedésének, döntési szokásainak változásában keresendő. Egy amerikai felmérés tanúsága szerint a megkérdezett vevők 82 százaléka rossz szolgáltatási tapasztalatról panaszkodik. Ráadásul, amíg az emberek a jó tapasztalatot nyolc másik emberrel osztják meg, addig a rossz vevői élményt 22-vel; ugyanakkor tíz jó élmény kárpótol egy rosszért. A vevők ma már nem az őszinte, tiszta, törődő hozzáállást várják csupán, hanem valódi törődést.
Hogy mindennek mi a köze a munkaerő-kölcsönzéshez?
A munkaerő-kölcsönzés felületesen szemlélve kiszervezett HR-es feladatokat jelent, beleértve a toborzás, kiválasztás, és az adminisztráció feladatait is. Mindez azonban csak az alap, és már az is nagy segítség a kölcsönbe vevő részére, ha az alapvető funkciók jól működnek. Lényegét tekintve azonban ez a szolgáltatás is az emberekről szól, hiszen valódi értéket akkor jelentenek a kölcsönzött munkavállalók, ha megbízhatóak, jól dolgoznak, alacsony a fluktuáció, elégedettek a munkával és a juttatásokkal, és motiváltak. Így segíthetik legjobban a kölcsönbe vevő termelését, vagy más tevékenységét.
Egy munkaerő-kölcsönző vállalkozás szempontjából nézve mind a megrendelő, mind pedig a munkavállaló "ügyfél", akit tökéletesen ki kell szolgálni. És ahogy az előbbiekben láthattuk: a vevő megtartásában a kulcstényező nem az, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást kap, hanem az, hogy hogyan bánunk vele. Furcsán hangzik? Lehet. De ettől a tény még tény marad. A valódi hozzáadott érték tehát abban keresendő, hogy a kölcsönző irodák milyen eszközöket használnak és ezzel milyen ügyfél-elégedettséget érnek el a kölcsönzött munkavállalóiknál. Ahol pontos a tájékoztatás, jó és pontos az elszámolás, folyamatos a kommunikáció, a kérdésekre rövid időn belül választ kapnak az érdeklődők, és mosolygós a kiszolgálás, ott elégedettek a munkavállalók, és hosszú távon tudnak hasznot termelni a kölcsönbe vevőik számára.
A "vevőmegtartás" - értve most ez alatt a munkavállalók megtartását - trendjeit tekintve a jövő azonban nem csak a jó kommunikációban és jó kiszolgálásban keresendő. Jó szolgáltatást nyújtani ugyanis nem elég, kedvesnek lenni csupán nem elég. A jövő a különleges kiszolgálás irányába mutat. Ha képesek vagyunk akár arra is, hogy saját munkavállalóinkat, a kölcsönzött személyzetet rendszeresen "elbűvöljük" valamivel, amire nem számított, ha képesek vagyunk keresni az ő megkérdőjelezhetetlen hűségüket, akkor leszünk nyerők a jövőben is, mint "bérbeadó". A jó hír, hogy ez nem pénzkérdés, hanem hozzáállásbeli kérdés csupán.
Tokár Péter
TESK Tanácsadó Kft.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének (MMOSZ) legfrissebb elemzése szerint stabilizálódni látszik a kereskedelmi szektor foglalkoztatási helyzete. Teljes cikk
Megnéztük a munkaerő-kölcsönzésben, -közvetítésben, fejvadászatban, toborzási rendezvényszervezésben és az álláshirdetési piacon meghatározó... Teljes cikk
A magyar munkavállalók egyre nyitottabbak a lakóhelyváltásra, ha munkáról van szó. Míg 2022-ben a mobilitási hajlandóság elérte az 54%-ot –... Teljes cikk
- Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés 3 hete
- Pukkan az AI-lufi, jön a józanodás: mégis szükség lesz emberekre a munkahelyen? 3 hete
- Czomba Sándor elárulta, mikorra várható a 14. havi nyugdíj bevezetése 4 hete
- Dolgoznának, de nem tudnak – 26 millió ember rekedt a munkaerőpiac szélén Európában 4 hete
- A kékgalléros valóság: élethelyzetek hatása a munka világára 1 hónapja
- A potenciális munkaerő-tartalék alakulása Magyarországon 1 hónapja
- Jön az emberi munkakvóta: törvény írhatja elő, mennyi embernek kell maradnia a robotok között 1 hónapja
- Tömegesen mennek el a dolgozók – a magyar cégek még mindig nem értik, miért 2 hónapja
- Dráma a munkaerőpiacon: soha nem volt ilyen nehéz friss diplomásként elhelyezkedni 2 hónapja
- Szezonális munka, vagy hosszútávú karrier? Képes egy diák egész évben dolgozni? 2 hónapja
- Növekedést ért el a Pensum Group, ekkora nyereséggel zárta a félévet 2 hónapja


Izsó Balázs munkaerő-kölcsönző szakértő a Prohuman operatív igazgatója.
Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?