Megjelent: 8 éve

Előny a fogadónál - divatba jön a magas hozzáadott érték a munkaerő-kölcsönzésben

images

images

Ha így teszünk, megállapíthatjuk, hogy a közép, vagy hosszú távú (3-5 év) trendek tekintetében két olyan tényező van, amelynek figyelmen kívül hagyása végzetes lehet.
Az egyik ilyen tényező az informatika és az internet térhódítása. Gondolhatnánk, hogy ezen már túl vagyunk, azonban (2011. évi adatok szerint) jelenleg 812 millió internet-felhasználó van, és 300 százalék a becsült növekedés a következő öt évben. Ez exponenciális növekedést jelent.

A másik hosszú távú trend és tényező az ügyfelek viselkedésének, döntési szokásainak változásában keresendő. Egy amerikai felmérés tanúsága szerint a megkérdezett vevők 82 százaléka rossz szolgáltatási tapasztalatról panaszkodik. Ráadásul, amíg az emberek a jó tapasztalatot nyolc másik emberrel osztják meg, addig a rossz vevői élményt 22-vel; ugyanakkor tíz jó élmény kárpótol egy rosszért. A vevők ma már nem az őszinte, tiszta, törődő hozzáállást várják csupán, hanem valódi törődést.

Hogy mindennek mi a köze a munkaerő-kölcsönzéshez?

A munkaerő-kölcsönzés felületesen szemlélve kiszervezett HR-es feladatokat jelent, beleértve a toborzás, kiválasztás, és az adminisztráció feladatait is. Mindez azonban csak az alap, és már az is nagy segítség a kölcsönbe vevő részére, ha az alapvető funkciók jól működnek. Lényegét tekintve azonban ez a szolgáltatás is az emberekről szól, hiszen valódi értéket akkor jelentenek a kölcsönzött munkavállalók, ha megbízhatóak, jól dolgoznak, alacsony a fluktuáció, elégedettek a munkával és a juttatásokkal, és motiváltak. Így segíthetik legjobban a kölcsönbe vevő termelését, vagy más tevékenységét.

Egy munkaerő-kölcsönző vállalkozás szempontjából nézve mind a megrendelő, mind pedig a munkavállaló "ügyfél", akit tökéletesen ki kell szolgálni. És ahogy az előbbiekben láthattuk: a vevő megtartásában a kulcstényező nem az, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást kap, hanem az, hogy hogyan bánunk vele. Furcsán hangzik? Lehet. De ettől a tény még tény marad. A valódi hozzáadott érték tehát abban keresendő, hogy a kölcsönző irodák milyen eszközöket használnak és ezzel milyen ügyfél-elégedettséget érnek el a kölcsönzött munkavállalóiknál. Ahol pontos a tájékoztatás, jó és pontos az elszámolás, folyamatos a kommunikáció, a kérdésekre rövid időn belül választ kapnak az érdeklődők, és mosolygós a kiszolgálás, ott elégedettek a munkavállalók, és hosszú távon tudnak hasznot termelni a kölcsönbe vevőik számára.

A "vevőmegtartás" - értve most ez alatt a munkavállalók megtartását - trendjeit tekintve a jövő azonban nem csak a jó kommunikációban és jó kiszolgálásban keresendő. Jó szolgáltatást nyújtani ugyanis nem elég, kedvesnek lenni csupán nem elég. A jövő a különleges kiszolgálás irányába mutat. Ha képesek vagyunk akár arra is, hogy saját munkavállalóinkat, a kölcsönzött személyzetet rendszeresen "elbűvöljük" valamivel, amire nem számított, ha képesek vagyunk keresni az ő megkérdőjelezhetetlen hűségüket, akkor leszünk nyerők a jövőben is, mint "bérbeadó". A jó hír, hogy ez nem pénzkérdés, hanem hozzáállásbeli kérdés csupán.

Tokár Péter
TESK Tanácsadó Kft.
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Kik lesznek a koronavírus-válság nyertesei? - interjú Ignácz Bélával, a Prohuman ügyvezetőjével

Átlagosan 30% a munkaerő-kölcsönzők létszámvesztesége az utóbbi két hónapban, a nyugdíjas foglalkoztatás szinte lenullázódott, diák fronton is... Teljes cikk

Stratégiai együttműködést kötött a kormány a Prohuman-nal

A munkaerő-kölcsönző és munkaerő-közvetítő cégek jelentős szerepet vállalhatnak a gazdasági újrakezdésben, ezért a kormány számít a... Teljes cikk

Kihívások járvány után: ez vár a munkaerőpiacra

Balesetveszély, rengeteg túlóra, az új belépők betanítása, a régi csapatok szétesése vár a munkaerőpiac szereplőire a veszélyhelyzet... Teljes cikk