kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Előny a fogadónál - divatba jön a magas hozzáadott érték a munkaerő-kölcsönzésben

Ahogy Wayne Gretzky, a legendás hokibajnok mondta: „Ne oda korizz, ahol a korong van, hanem ahol lesz!". A bölcs cégvezetők, és persze a HR vezetők is úgy cselekszenek, hogy cégük, részlegük megfeleljen a jövő elvárásainak, kihívásainak. Ebből a szempontból talán nincs nehéz dolgunk nekünk, magyaroknak, hiszen csupán meg kell figyelnünk az európai, vagy a tengerentúli irányzatokat, trendeket.

images

Ha így teszünk, megállapíthatjuk, hogy a közép, vagy hosszú távú (3-5 év) trendek tekintetében két olyan tényező van, amelynek figyelmen kívül hagyása végzetes lehet.
Az egyik ilyen tényező az informatika és az internet térhódítása. Gondolhatnánk, hogy ezen már túl vagyunk, azonban (2011. évi adatok szerint) jelenleg 812 millió internet-felhasználó van, és 300 százalék a becsült növekedés a következő öt évben. Ez exponenciális növekedést jelent.

A másik hosszú távú trend és tényező az ügyfelek viselkedésének, döntési szokásainak változásában keresendő. Egy amerikai felmérés tanúsága szerint a megkérdezett vevők 82 százaléka rossz szolgáltatási tapasztalatról panaszkodik. Ráadásul, amíg az emberek a jó tapasztalatot nyolc másik emberrel osztják meg, addig a rossz vevői élményt 22-vel; ugyanakkor tíz jó élmény kárpótol egy rosszért. A vevők ma már nem az őszinte, tiszta, törődő hozzáállást várják csupán, hanem valódi törődést.

Hogy mindennek mi a köze a munkaerő-kölcsönzéshez?

A munkaerő-kölcsönzés felületesen szemlélve kiszervezett HR-es feladatokat jelent, beleértve a toborzás, kiválasztás, és az adminisztráció feladatait is. Mindez azonban csak az alap, és már az is nagy segítség a kölcsönbe vevő részére, ha az alapvető funkciók jól működnek. Lényegét tekintve azonban ez a szolgáltatás is az emberekről szól, hiszen valódi értéket akkor jelentenek a kölcsönzött munkavállalók, ha megbízhatóak, jól dolgoznak, alacsony a fluktuáció, elégedettek a munkával és a juttatásokkal, és motiváltak. Így segíthetik legjobban a kölcsönbe vevő termelését, vagy más tevékenységét.

Egy munkaerő-kölcsönző vállalkozás szempontjából nézve mind a megrendelő, mind pedig a munkavállaló "ügyfél", akit tökéletesen ki kell szolgálni. És ahogy az előbbiekben láthattuk: a vevő megtartásában a kulcstényező nem az, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást kap, hanem az, hogy hogyan bánunk vele. Furcsán hangzik? Lehet. De ettől a tény még tény marad. A valódi hozzáadott érték tehát abban keresendő, hogy a kölcsönző irodák milyen eszközöket használnak és ezzel milyen ügyfél-elégedettséget érnek el a kölcsönzött munkavállalóiknál. Ahol pontos a tájékoztatás, jó és pontos az elszámolás, folyamatos a kommunikáció, a kérdésekre rövid időn belül választ kapnak az érdeklődők, és mosolygós a kiszolgálás, ott elégedettek a munkavállalók, és hosszú távon tudnak hasznot termelni a kölcsönbe vevőik számára.

A "vevőmegtartás" - értve most ez alatt a munkavállalók megtartását - trendjeit tekintve a jövő azonban nem csak a jó kommunikációban és jó kiszolgálásban keresendő. Jó szolgáltatást nyújtani ugyanis nem elég, kedvesnek lenni csupán nem elég. A jövő a különleges kiszolgálás irányába mutat. Ha képesek vagyunk akár arra is, hogy saját munkavállalóinkat, a kölcsönzött személyzetet rendszeresen "elbűvöljük" valamivel, amire nem számított, ha képesek vagyunk keresni az ő megkérdőjelezhetetlen hűségüket, akkor leszünk nyerők a jövőben is, mint "bérbeadó". A jó hír, hogy ez nem pénzkérdés, hanem hozzáállásbeli kérdés csupán.

Tokár Péter
TESK Tanácsadó Kft.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ősszel újra emelkedhet a foglalkoztatás ezen a területen

A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének (MMOSZ) legfrissebb elemzése szerint stabilizálódni látszik a kereskedelmi szektor foglalkoztatási helyzete. Teljes cikk

Vastag mínuszok, csak kevés látványos plusz: ilyen évük volt a HR toborzási szolgáltatóknak

Megnéztük a munkaerő-kölcsönzésben, -közvetítésben, fejvadászatban, toborzási rendezvényszervezésben és az álláshirdetési piacon meghatározó... Teljes cikk

Egy jó állásért mindent? - újra csomagol a magyar munkaerő

A magyar munkavállalók egyre nyitottabbak a lakóhelyváltásra, ha munkáról van szó. Míg 2022-ben a mobilitási hajlandóság elérte az 54%-ot –... Teljes cikk