kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

Employer branding: tűnj ki, mi díjazzuk!

Hogyan befolyásolja a munkáltatói márka a toborzást? Mekkora szerepe van a személyes találkozásnak a célcsoport elérésében? Hazánk legjelentősebb karrierrendezvényén, a HVG Állásbörzén erre is igyekeztek választ adni a cégek számára a szakemberek és a szervezők.

Sokat adunk mások véleményére

Döntési helyzetben az ember gyakran fordul ismerőseihez és olykor akár ismeretlenekhez is tanácsért. Kíváncsi a többiek tapasztalataira, élményeire saját választása megkönnyítése érdekében. Így van ez magánéleti kérdésekben, de sokszor az álláskeresés, karrierépítés során is. Munka és család közötti egyensúly megteremtése, juttatások, vezetőség és munkahelyi kultúra – csak néhány kulcsfogalom, amelyek alapján az egyik vagy éppen a másik vállalat mellett dönt egy karrierépítés iránt érdeklődő szakember. A cégek munkavállalói nyugaton már jól működő folyamatként értékelik a munkakörülményeket. A Glassdore.com internetes portálon például részletes értékeléseket olvashatunk a cégekről az ott dolgozók tollából. Ezek kiinduló pontokat jelentenek az álláskeresőknek, hiszen könnyebben küldik el olyan cégekhez pályázatukat, amelyről pozitív tapasztalatokat osztottak meg a munkatársak. Nálunk egyelőre ez a fajta visszacsatolás még gyermekcipőben jár. Szóbeszédek, barátoktól elcsípett információk és személyes benyomások alapján mérlegelnek a lehetőségek között. Milyen fórumok állnak rendelkezésre a hiteles információ begyűjtésére? Egy vállalatnak hol van lehetősége a munkáltatói márkájának bemutatására? Például karrierrendezvényeken, amilyen a HVG Állásbörze is.

Személyes impulzus, őszinte kommunikáció

A visszacsatolás nem csak álláskeresőként, de munkáltatóként is fontos. Míg egy elhelyezkedni vágyó, tehetséges szakember a legideálisabb pozícióban és feltételek között szeretne dolgozni, addig a vállalat rátermett, megfelelő készségekkel rendelkező és tapasztalt munkatársat szeretne a csapatában tudni. A cégek számára így elsődleges kihívás, hogy a karrierépítés iránt érdeklődő, tehetséges álláskeresők ingerküszöbét átlépje. Figyelemfelkeltőnek, egyedinek és ötletesnek kell lenniük, hogy kitűnjenek a versenytársai közül. Mindezt úgy, hogy közben a kommunikációjuk hiteles marad. A közvetlen információcserére idén is jó alkalom volt a HVG Állásbörze, ahol a kreatív és arculathoz hű megjelenést, a célcsoport felé történő nyitottságot is elismerték.

Díjazták a megnyerő megjelenéseket

A 2016 tavaszi rendezvényen több mint 190 kiállító mutatta meg magát az álláskeresőknek. A szervezők az Employer Branding fontosságára igyekeznek felhívni a figyelmet. Az immár hagyománynak számító standversenynek célja az volt, hogy a vonzó, egységes, arculathoz illeszkedő és kreatív megjelenéseket jutalmazzák.

A HVG Állásbörze első napján független zsűri értékelte a megjelentek standjait három kategória megadott szempontjai alapján.

2016 tavaszi HVG Állásbörze három kategóriájának díjazott cégei:

Leglátványosabb arculati megjelenés kategória
Knorr-Bremse Rail Systems Budapest
Magyar Telekom Csoport

Legötletesebb aktivitás
Waberer's Cégcsoport

Kreatívan kis standon
Falcon-Vision Zrt.
IKEA Lakberendezési Kft.

A szakmai zsűri tagjai:
Gárdonyi László - díszlettervező, látványtervező, szcenikai és művészeti vezető
Kádár Balázs - Magyar PR Szövetség Employer Branding Tagozatának vezetője, HR kommunikációs szakember - Bindermann - The Employer Branding Company
Szólás T. Miklós - kommunikációs tanácsadó, Vilma - Virtual Marketing
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nézz be, így néz ki az Autówallis új irodája

Három telephely helyett egy cégre szabott székház. A költözés számos HR kihívást is tartogatott. Az új munkakörnyezet nemcsak a vállalat... Teljes cikk

Új korszak a munkahelyeken: a dolgozók és a főnökök is csak túlélni akarnak

A munkahelyi kapcsolatok világszerte átalakulóban vannak: a kölcsönös bizalom gyengül, a korábbi biztonság és hosszú távú ígéretek helyett egyre... Teljes cikk

Felmérés: egyre több álláskeresőt ér diszkrimináció az életkora miatt

Egy kutatás szerint az életkorral kapcsolatos előítéletek nem csak a felvételi folyamatot, de a munkahelyi viszonyokat is érintik. Teljes cikk