Employer branding: tűnj ki, mi díjazzuk!
Hogyan befolyásolja a munkáltatói márka a toborzást? Mekkora szerepe van a személyes találkozásnak a célcsoport elérésében? Hazánk legjelentősebb karrierrendezvényén, a HVG Állásbörzén erre is igyekeztek választ adni a cégek számára a szakemberek és a szervezők.
Döntési helyzetben az ember gyakran fordul ismerőseihez és olykor akár ismeretlenekhez is tanácsért. Kíváncsi a többiek tapasztalataira, élményeire saját választása megkönnyítése érdekében. Így van ez magánéleti kérdésekben, de sokszor az álláskeresés, karrierépítés során is. Munka és család közötti egyensúly megteremtése, juttatások, vezetőség és munkahelyi kultúra – csak néhány kulcsfogalom, amelyek alapján az egyik vagy éppen a másik vállalat mellett dönt egy karrierépítés iránt érdeklődő szakember. A cégek munkavállalói nyugaton már jól működő folyamatként értékelik a munkakörülményeket. A Glassdore.com internetes portálon például részletes értékeléseket olvashatunk a cégekről az ott dolgozók tollából. Ezek kiinduló pontokat jelentenek az álláskeresőknek, hiszen könnyebben küldik el olyan cégekhez pályázatukat, amelyről pozitív tapasztalatokat osztottak meg a munkatársak. Nálunk egyelőre ez a fajta visszacsatolás még gyermekcipőben jár. Szóbeszédek, barátoktól elcsípett információk és személyes benyomások alapján mérlegelnek a lehetőségek között. Milyen fórumok állnak rendelkezésre a hiteles információ begyűjtésére? Egy vállalatnak hol van lehetősége a munkáltatói márkájának bemutatására? Például karrierrendezvényeken, amilyen a HVG Állásbörze is.
Személyes impulzus, őszinte kommunikáció
A visszacsatolás nem csak álláskeresőként, de munkáltatóként is fontos. Míg egy elhelyezkedni vágyó, tehetséges szakember a legideálisabb pozícióban és feltételek között szeretne dolgozni, addig a vállalat rátermett, megfelelő készségekkel rendelkező és tapasztalt munkatársat szeretne a csapatában tudni. A cégek számára így elsődleges kihívás, hogy a karrierépítés iránt érdeklődő, tehetséges álláskeresők ingerküszöbét átlépje. Figyelemfelkeltőnek, egyedinek és ötletesnek kell lenniük, hogy kitűnjenek a versenytársai közül. Mindezt úgy, hogy közben a kommunikációjuk hiteles marad. A közvetlen információcserére idén is jó alkalom volt a HVG Állásbörze, ahol a kreatív és arculathoz hű megjelenést, a célcsoport felé történő nyitottságot is elismerték.
Díjazták a megnyerő megjelenéseket
A 2016 tavaszi rendezvényen több mint 190 kiállító mutatta meg magát az álláskeresőknek. A szervezők az Employer Branding fontosságára igyekeznek felhívni a figyelmet. Az immár hagyománynak számító standversenynek célja az volt, hogy a vonzó, egységes, arculathoz illeszkedő és kreatív megjelenéseket jutalmazzák.
A HVG Állásbörze első napján független zsűri értékelte a megjelentek standjait három kategória megadott szempontjai alapján.
2016 tavaszi HVG Állásbörze három kategóriájának díjazott cégei:
Leglátványosabb arculati megjelenés kategória
Knorr-Bremse Rail Systems Budapest
Magyar Telekom Csoport
Legötletesebb aktivitás
Waberer's Cégcsoport
Kreatívan kis standon
Falcon-Vision Zrt.
IKEA Lakberendezési Kft.
A szakmai zsűri tagjai:
Gárdonyi László - díszlettervező, látványtervező, szcenikai és művészeti vezető
Kádár Balázs - Magyar PR Szövetség Employer Branding Tagozatának vezetője, HR kommunikációs szakember - Bindermann - The Employer Branding Company
Szólás T. Miklós - kommunikációs tanácsadó, Vilma - Virtual Marketing
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
2025-ben már tizenötödik alkalommal hirdettek győzteseket Az Év Irodája versenyen. Ráadásul idén nem csak magyarországi, hanem külföldi irodák is... Teljes cikk
Mérnök leszel vagy kutató? Sajnos, ez a kérdés még mindig ritkán hangzik el a pályaválasztás előtt álló fiatal lányok körében. A Lányok Napja... Teljes cikk
A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb cég azonban mégsem rendelkezik erre vonatkozó átfogó stratégiával; az... Teljes cikk
- Felmérés: kevés cég tartja hatékonynak a készségek értékelését 2 hete
- Felmérés: Egyre kevesebb munkahelyen elvárás a diploma 2 hete
- Költséges kivárás: mit veszít a HR, ha nem lép nyáron? 2 hete
- Hamis munkáltatói igazolást gyártott személyi kölcsönökhöz egy férfi, lebukott 4 hete
- Ez a munka nem automatizálható? Na jó, akkor vegyünk fel egy embert! 1 hónapja
- Így ne vessz el pályakezdőként az álláspiacon: az első lépések a karrier felé 1 hónapja
- Czomba Sándor: a regisztrált álláskeresők jelentős része komplex hátránnyal küzd 1 hónapja
- Ennyit számít a jelöltélmény a cég leendő dolgozóinak 1 hónapja
- AI a toborzásban: a siker titka, hogy nem kell túlbonyolítani 1 hónapja
- Nehezebben váltanak az álláskeresők, lassabban döntenek a cégek felvételről 1 hónapja
- Rajtuk múlhat a toborzás sikere: így képezd a hiring managert 2 hónapja