kapubanner for mobile
iroda 
Megjelent: 6 éve

Hogyan hat az irodai környezet, berendezés a dolgozókra?

A világjárvány okozta bezártság miatt nemcsak azt tapasztaltuk meg, hogy a home office bevezetésével rugalmasabb lehet a munka, de arra is ráébredtünk, hogy mennyire fontos a személyes kontaktus, a találkozások, az irodai és az otthoni munka megfelelő aránya. A környezet, amelyben dolgozunk, közel sem mindegy, milyen: a kényelem, az inspiráció, a nyugalom biztosítása mind fontos a hatékony munkához. Nézzük, hogyan tehetünk ezért!

Hogyan hat az irodai környezet, berendezés a dolgozókra?

Ilyen egy ideális irodai környezet

A tökéletes iroda kialakítása során érdemes nagy hangsúlyt fektetni a burkolatok kiválasztására is, hiszen ezek nagy felületet foglalnak el, így fontos szerepet töltenek be az iroda arculatát tekintve. A közös terekben – mint maga az irodahelyiség, valamint a társalgásra, megbeszélésekre, kikapcsolódásra fenntartott helyiségek – tanácsosabb a melegburkolás lehetőségében gondolkodni. Bár az irodában általában cipőben vagyunk, a melegburkolatok hőtartó képessége így sem utolsó szempont. Emellett maga a környezet is kellemesebb, hívogatóbb, barátságosabb, ha melegburkolatok között válogatunk.

Szerencsére sokféle lehetőségünk van, ha melegburkolat mellett döntünk: ide tartoznak a laminált padlók akár fahatású lapokkal, a parketták, hajópadlók, linóleuomok egyaránt. Ha az irodában gyakran fogadunk partnereket, vagy a szolgáltatásunkat igénybe vevő látogatókat, a melegburkolatok kapcsán a padlószőnyegekre is eshet a választásunk. Ezekkel szintén otthonosságot kölcsönözhetünk egy teljes szobának, vagy az iroda azon részének, ahol odaillőnek érezzük a családiasabb hangulatot, akár kisebb létszámú tárgyalások miatt, vagy személyes tér kialakítása céljából. Hidegburkolatokat inkább a mosdókba, folyósokra válasszunk, ahol másfajta fizikai jellemzőknek kell megfelelni, mint például a vízállóság, illetve a könnyű tisztíthatóság.

Szintén meghatározó lehet az is, hogy milyen színűre tervezzük a falakat. Érdemes sorra venni, hogy egy-egy helyiséget mire szánunk, és ehhez mérten válogatni az árnyalatok között. A hidegebb színek a nyugalmas, a melegebb árnyalatok az aktív légkört erősítik. Ezért ahol a koncentrált, egyedül végzett munka kerül előtérbe, ott inkább alkalmazzuk a kék árnyalatait, a hidegebb zöldet, míg az energikusabb terekben, ahol a kreatív munka zajlik, jó választás a sárga, vagy a meleg narancs árnyalat. A fehérrel és a pirossal vigyázzunk: előbbi túl steril, nem segíti az ötletelést, de a harmóniát sem, míg utóbbi nagy felületen alkalmazva ingerlékenységet válthat ki.

Hogyan rendezzük be az irodát?

Az iroda berendezését tekintve sem csak a külcsínt kell figyelembe venni, érdemes több szempontot mérlegelni, amikor bútorokat választunk. A kényelem, a megfelelő koncentráció biztosítása, a csoportos megbeszélések lehetősége mind fontos tényező, ha a tökéletes irodára vágyunk.

Fény- és látási viszonyok

A koncentrált munkavégzéshez elengedhetetlen, hogy megfelelő fényviszonyok között dolgozzunk. Éppen ezért fordítsunk nagy figyelmet az asztalok elrendezésére, valamint a jó minőségű, jó fényű lámpák beszerzésére. A hideg és meleg fényeket is variálhatjuk: előbbi az íróasztal mellett, a feladatokra koncentrálás során nagy segítség, utóbbi a kreatívabb munkavégzés helyszínein lehet inspiráló.

Ergonomikus bútorok

Napjainkban a bútorpiac hatalmas választékban kínálja a megfelelő testtartást biztosító irodai székeket, a változtatható magasságú ülőalkalmatosságokat, valamint a komfortos asztalokat. Az ergonomikus székek nagyon fontos szerepet töltenek be abban, hogy a dolgozók komfortosan érezzék magukat, ezáltal pedig jól tudjanak koncentrálni a saját feladataikra. Hosszú távon pedig az egészségüket is szolgálják.

Mobilitás

Nemcsak az otthonokat, de az irodákat tekintve is számos bútor kapható már, amelyek a rugalmasság jegyében alakíthatóak. Egy tárgyalóból több férőhelyes iroda alakítható ki, vagy fordítva: játsszunk nyugodtan az alakítható bútorokkal, így igazán sok helyet nyerhetünk. Emellett a tárolást illetően is érdemes a többfunkciós bútorok között válogatni.

A hangulat is fontos

Míg régen az irodabelső csak és kizárólag a munkáról szólhatott, ma már igazán lényeges szempont az is, hogy kellemes, barátságos, inspiráló környezetet teremtsünk a munkatársak számára. Mivel járulhatunk hozzá még a jó hangulathoz a tudatos berendezés mellett? Adjunk lehetőséget a munkatársaknak, hogy egy kis otthonosságot csempészhessenek a saját asztalukra, helyiségükbe! Például egy kedvenc asztali kiegészítővel, egy képpel, egy fotóval, amely motiválóan hathat és az otthonosság érzését is megteremtheti.

Emellett, amennyiben lehetőségünk van rá, a közösségi térben éljünk a kicsit lazább berendezéssel! Az 5-10 perces kikapcsolódás már rengeteget segít a koncentrálásban, ezért az arculathoz passzoló színű néhány babzsák, egy kényelmes kanapé vagy néhány fotel is sokat segíthet az irodai környezet barátságosabbá változtatásában, és ezzel a munka hatékonyságának növelésében is.

Élvezzük a tervezést!

Bár egy iroda berendezése, megtervezése igazán nagy feladat, ne éljük meg teherként ezt a folyamatot. Gondolkodjunk hosszú távon, hiszen a megfelelő környezet kiépítése mindenképp kifizetődő lépés mind a munkatársi, mind a partneri viszonyokat tekintve. A jó közösség, a hatékony munkavégzés, a profizmus alapvető eleme a modern, letisztult, rugalmas és többféle funkciót kiszolgáló irodabelső.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Évi 70 millió forintos fizetésért keresnek háziorvost

Évi 150 ezer fontért, azaz mintegy 70 millió forintért keresnek az Egyesült Királyság legtávolabbi, legeldugottabb szigeteinek háziorvosi... Teljes cikk

Ittasan dolgozó buszsofőr ellen mondták ki az ítéletet

Nem jogerősen egy év felfüggesztett szabadságvesztésre ítélt az Egri Járásbíróság egy ittasan dolgozó buszsofőrt Egerben - közölte a Heves... Teljes cikk

Autószerelő drogdíler ellen emeltek vádat, aki műhelyében árulta a kábítószert

A Bács-Kiskun Vármegyei Főügyészség jelentős mennyiségű kábítószerre elkövetett kábítószer-kereskedelem, új pszichoaktív anyaggal... Teljes cikk