HR mérőszámok - a tobrozás hatékonysága
Több témát boncolgattunk már az adatvezéreltté válás kapcsán. Volt szó a munkáltatói márka építéséről adat-alapon , arról, hogy hogyan vágjunk bele egy analitikára épülő szervezet kialaításába és a HR analitika területeiről. Ezekben a cikkekben leginkább nagylátószögű kamerán át vizsgáltuk a teljes képet és stratégiai irányokat mutattunk be. Most szeretném egy kicsit „lehozni a földre” az adat alapú működést egy konkrét példán keresztül - Cikkünk szerzője, Rozmis Kata előadóként részt vesz az Adatra fel! Konferencián.
A szervezetek alkalmazkodásának gyorsasága eddig sem volt elhanyagolható, de az, hogy milyen tempóban tudunk reagálni a trendek, igények változásaira, egyre inkább kulcsfontosságú.
Egy jól ismert példát szeretnék felhozni a téma felvezetéseként. A vevőkkel/fogyasztókkal kapcsolatban már régóta tartja magát a szlogen, hogy akkor vagyunk mi a legjobbak, ha már azelőtt elkészítünk valamit, mielőtt az ügyfélben felmerül, hogy szüksége van rá.
Nincs ez másként a leendő munkavállalókkal sem. A különbség csak annyi, hogy ezen a területen eddig nem volt szükségszerű a változások, igények megfigyelése. Nem az volt a vállalatunk sikerének a kulcsa, hogy hogyan és kiket vegyünk fel, mert a kiválasztási folyamat végén egyszerűen ott voltak a legjobb munkatársak, akik nálunk akartak dolgozni. Mint tudjuk, fordult a kocka. Érdemes tehát energiát fektetni most ebbe is, és érdemes szem előtt tartani az ügyfeleinknél már olyan jól bevált gyakorlatot: már azelőtt adjunk valamit, mielőtt a jelöltünk tudja, hogy neki valójában arra volt szüksége.
Ehhez pedig nem kevés információra, kutatásra, elemzésre, összehasonlításra és jól struktúrált döntés-előkészítő riportra lesz szükségünk. Nincs időnk arra, hogy ezeket a szokásos módszerekkel (az egyébként is rendelkezésre álló adatokat excelben összegyűjtve, alakítgatva, rendezve, chart-tá varázsolva, hetente kézzel frissítve, szűrve és természetesen kapkodva) állítsuk elő. Mert azonnal kell reagálni és a leggyorsabbnak kell lenni. Lassan, mikor már a csapból is a vonzó munkáltatói márka felépítése folyik, mindenkinek világos, hogy aki leghamarabb lép, az előnybe kerül, aki pedig túl sokáig halogatja adolgot, lehet, hogy behozhatatlanul lemarad.
Természetesen nagyon sok terület van, ahol eredményeket érhetünk el a témában (a jelöltélmény javítása, az onboarding folyamat hatékonyabbá tétele, a munkavállalóink igényeinek megismerése, és „kiszolgálása” stb.), de bármelyikkel kezdünk foglalkozni, nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne az adatokra támaszkodjunk.
A HR analitika
Egy jól ismert példát szeretnék felhozni a téma felvezetéseként. A vevőkkel/fogyasztókkal kapcsolatban már régóta tartja magát a szlogen, hogy akkor vagyunk mi a legjobbak, ha már azelőtt elkészítünk valamit, mielőtt az ügyfélben felmerül, hogy szüksége van rá.
Nincs ez másként a leendő munkavállalókkal sem. A különbség csak annyi, hogy ezen a területen eddig nem volt szükségszerű a változások, igények megfigyelése. Nem az volt a vállalatunk sikerének a kulcsa, hogy hogyan és kiket vegyünk fel, mert a kiválasztási folyamat végén egyszerűen ott voltak a legjobb munkatársak, akik nálunk akartak dolgozni. Mint tudjuk, fordult a kocka. Érdemes tehát energiát fektetni most ebbe is, és érdemes szem előtt tartani az ügyfeleinknél már olyan jól bevált gyakorlatot: már azelőtt adjunk valamit, mielőtt a jelöltünk tudja, hogy neki valójában arra volt szüksége.
Ehhez pedig nem kevés információra, kutatásra, elemzésre, összehasonlításra és jól struktúrált döntés-előkészítő riportra lesz szükségünk. Nincs időnk arra, hogy ezeket a szokásos módszerekkel (az egyébként is rendelkezésre álló adatokat excelben összegyűjtve, alakítgatva, rendezve, chart-tá varázsolva, hetente kézzel frissítve, szűrve és természetesen kapkodva) állítsuk elő. Mert azonnal kell reagálni és a leggyorsabbnak kell lenni. Lassan, mikor már a csapból is a vonzó munkáltatói márka felépítése folyik, mindenkinek világos, hogy aki leghamarabb lép, az előnybe kerül, aki pedig túl sokáig halogatja adolgot, lehet, hogy behozhatatlanul lemarad.
Adatra Fel! Konferencia - 2018
A sikerhez vezető út adattal van kikövezve!
Időpont: 2018 december 5. szerda
Helyszín: Magnet Közösségi Ház
Hol tart a HR, miközben (állítólag) már az egész világ adat alapon működik? Digitalizáció, mesterséges intelligencia és adat-vezérelt döntéshozás - lassan a csapból is ez folyik, de tudjuk-e, hogy mit is takarnak a „buzzword”-ök.
Jelentkezés az Adatra Fel! konferenciára.
A sikerhez vezető út adattal van kikövezve!
Időpont: 2018 december 5. szerda
Helyszín: Magnet Közösségi Ház
Hol tart a HR, miközben (állítólag) már az egész világ adat alapon működik? Digitalizáció, mesterséges intelligencia és adat-vezérelt döntéshozás - lassan a csapból is ez folyik, de tudjuk-e, hogy mit is takarnak a „buzzword”-ök.
Jelentkezés az Adatra Fel! konferenciára.
Természetesen nagyon sok terület van, ahol eredményeket érhetünk el a témában (a jelöltélmény javítása, az onboarding folyamat hatékonyabbá tétele, a munkavállalóink igényeinek megismerése, és „kiszolgálása” stb.), de bármelyikkel kezdünk foglalkozni, nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne az adatokra támaszkodjunk.
A HR analitika
- 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.02Projektmenedzsment képzés A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.
Részletek
Jegyek
További cikkek
A digitalizáció szerepe az X, Y és Z generáció alkalmazkodására és viselkedésére munkahelyi környezetben
A technológia fejlődésének robbanásával a nemzedékek együttélésének, együttműködésének dinamikája is lényegesen megváltozott, a tanítási... Teljes cikk
Az X, Y és Z generációs HR szakemberek munkamotivációjának vizsgálata
Mennyiben tér el a különböző generációk motivációja a munkát illetően? Sok kutatás igyekezett erre a kérdésre választ találni, azonban a HR... Teljes cikk
Vezetői kompetenciák vizsgálata
Vajon a sikeres szervezeteket, sikeres vezetők irányítják? Milyen képességekkel, kompetenciákkal kell rendelkeznie egy sikeres vezetőnek? A vezetői... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Szakértői fejvadászat: Amikor a hagyományos toborzás már nem elég 2 hete
- Több ezren keresik új munkahelyüket Buda szívében 2 hete
- Elképesztő, hogy veszi át az uralmat az MI a toborzásban és alakítja át a munka világát 3 hete
- Karakter és kémia a munkahelyen: hogyan hoz össze vagy választ el minket a személyiségünk? 3 hete
- Quiet hiring: Hogyan érdemes alkalmazni a csendes toborzást? 1 hónapja
- Adómentes fizetés, ingyen szállás, exkluzív kedvezmények - munkatársakat keres az Emirates 2 hónapja
- Ezek lehetnek a sikeres toborzás titkai 2025-ben 2 hónapja
- Kezdhetnek aggódni a cégek, hogy a BYD elszívja előlük a munkaerőt? 2 hónapja
- Nem kertelt a vezérigazgató: akinek az irodai munka nem tetszik, mehet amerre akar 3 hónapja
- Az Emirates légiutas-kísérőket toboroz Budapesten 3 hónapja
- Bemutatták a debreceni BMW autógyár karrierbuszát 3 hónapja
Kapcsolódó tartalmaink Bezár
Könyvajánló
Emberi erőforrás menedzsment könyvHatodik kiadásához érkezett az Emberi erőforrás menedzsment kézikönyv.
© Copyright HR Portal - 2003 - 2025