Megjelent: 1 éve

HR mérőszámok - a tobrozás hatékonysága

Több témát boncolgattunk már az adatvezéreltté válás kapcsán. Volt szó a munkáltatói márka építéséről adat-alapon , arról, hogy hogyan vágjunk bele egy analitikára épülő szervezet kialaításába és a HR analitika területeiről. Ezekben a cikkekben leginkább nagylátószögű kamerán át vizsgáltuk a teljes képet és stratégiai irányokat mutattunk be. Most szeretném egy kicsit „lehozni a földre” az adat alapú működést egy konkrét példán keresztül - Cikkünk szerzője, Rozmis Kata előadóként részt vesz az Adatra fel! Konferencián.

A szervezetek alkalmazkodásának gyorsasága eddig sem volt elhanyagolható, de az, hogy milyen tempóban tudunk reagálni a trendek, igények változásaira, egyre inkább kulcsfontosságú.

Egy jól ismert példát szeretnék felhozni a téma felvezetéseként. A vevőkkel/fogyasztókkal kapcsolatban már régóta tartja magát a szlogen, hogy akkor vagyunk mi a legjobbak, ha már azelőtt elkészítünk valamit, mielőtt az ügyfélben felmerül, hogy szüksége van rá.

Nincs ez másként a leendő munkavállalókkal sem. A különbség csak annyi, hogy ezen a területen eddig nem volt szükségszerű a változások, igények megfigyelése. Nem az volt a vállalatunk sikerének a kulcsa, hogy hogyan és kiket vegyünk fel, mert a kiválasztási folyamat végén egyszerűen ott voltak a legjobb munkatársak, akik nálunk akartak dolgozni. Mint tudjuk, fordult a kocka. Érdemes tehát energiát fektetni most ebbe is, és érdemes szem előtt tartani az ügyfeleinknél már olyan jól bevált gyakorlatot: már azelőtt adjunk valamit, mielőtt a jelöltünk tudja, hogy neki valójában arra volt szüksége.

Ehhez pedig nem kevés információra, kutatásra, elemzésre, összehasonlításra és jól struktúrált döntés-előkészítő riportra lesz szükségünk. Nincs időnk arra, hogy ezeket a szokásos módszerekkel (az egyébként is rendelkezésre álló adatokat excelben összegyűjtve, alakítgatva, rendezve, chart-tá varázsolva, hetente kézzel frissítve, szűrve és természetesen kapkodva) állítsuk elő. Mert azonnal kell reagálni és a leggyorsabbnak kell lenni. Lassan, mikor már a csapból is a vonzó munkáltatói márka felépítése folyik, mindenkinek világos, hogy aki leghamarabb lép, az előnybe kerül, aki pedig túl sokáig halogatja adolgot, lehet, hogy behozhatatlanul lemarad.
Adatra Fel! Konferencia - 2018

A sikerhez vezető út adattal van kikövezve!

Időpont: 2018 december 5. szerda

Helyszín: Magnet Közösségi Ház

Hol tart a HR, miközben (állítólag) már az egész világ adat alapon működik? Digitalizáció, mesterséges intelligencia és adat-vezérelt döntéshozás - lassan a csapból is ez folyik, de tudjuk-e, hogy mit is takarnak a „buzzword”-ök.

Jelentkezés az Adatra Fel! konferenciára.

Természetesen nagyon sok terület van, ahol eredményeket érhetünk el a témában (a jelöltélmény javítása, az onboarding folyamat hatékonyabbá tétele, a munkavállalóink igényeinek megismerése, és „kiszolgálása” stb.), de bármelyikkel kezdünk foglalkozni, nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne az adatokra támaszkodjunk.

A HR analitika
  • 2020.05.22Asszertív online kommunikáció – Online tréning 100%-ban gyakorlati feladatokra épülő, tréning jellegű képzésünk 3 egységből áll, melyek egymáshoz közeli napokon kerülnek megtartásra és egymásra épülnek, így a tudás elmélyítése az intenzitás és ismétlési lehetőség által garantált, a beszéd gördülékenny, választékos és magabiztos lesz. Részletek Jegyek
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A munkahelyi pszichoterror helyzetének feltárása hazánkban

A magyarországi munkahelyi mobbing jelenlétét tárta fel Magyarországon szakdolgozatában Podlovics Natasa, a Corvinus Egyetem Emberi Erőforrások szakos... Teljes cikk

Hogyan változtak a trendek és a tendenciák a juttatások területén?

A juttatások elterjedtsége továbbra is szoros összefüggésben van a szervezeti nagysággal. Míg a kis cégeknek csak nagyjából a fele, a nagyok 91%-a... Teljes cikk

Audival jár az ügyvezető, Skodával a beosztott - bérezési tanulmány

Idén is elkészítette Bérezési tanulmányát a Kienbaum tanácsadó cég, melyet a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamarában (DUIHK) mutattak be.... Teljes cikk