kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

Így használjuk ki az ajánlás erejét

Van egy magyar mondás, mely szerint az öndicséret büdös – hagyjuk inkább, hogy mások ecseteljék, milyen jók vagyunk abban, amit csinálunk. Szakértőnk segít, hogy használjuk a referenciákat az online kommunikációban.

Létezik egy magyar mondás, amivel nem értek egyet. Így hangzik: az öndicséret büdös. Nos, próbálja meg ezt meg elmagyarázni valaki egy amerikainak. Két lehetséges kimenetele van: vagy értetlenkedik, vagy szimplán a képünkbe röhög. Én is úgy gondolom, hogy az online kommunikációban igenis helye van erősségeink hangsúlyozásának és a magabiztos kisugárzásnak, de tény, hogy erre van egy százszor hatékonyabb és ezerszer elfogadottabb módszer is.

Soha ne magunkról beszéljünk, hanem az ügyfeleinkről! Hogyan tudja meg a nagy Ő, hogy milyen nagyszerűek is vagyunk? A korábbi dicsérő szavakból!

Nézzünk egy egyszerű példát. Képzelje el, hogy Ön elé állok a következő szöveggel: verhetetlen teniszjátékos vagyok. A wimbledoni döntősök szintje alatt bárkit laposra verek, és csak azért lettem online kommunikációs szakember, mert azt még annál is jobban csinálom. Azt hiszem, elég nagyképűnek tartana. Most pedig olvassa el ugyanezt a szöveget úgy, hogy egy régi sporttárs és ügyfél mondja rólam, teljes ámulatban. Máris elgondolkodtatóbb, ugye?


Hogy szerezzünk referenciákat?



A legtöbb cégvezető tisztában van az online kommunikáción belül a referenciák helyével. Ha ön azonban még nem kezdte el gyűjteni őket, azt javaslom, így kezdjen neki:
  • keresse fel az eddigi legjobb ügyfeleit, és kérjen tőlük egy rövid ajánlást. Segítségül kérdezze meg őket, mely terméket szeretik a legjobban, és miért. Ha valóban elégedettek, ritkán tagadják meg ezt a szívességet.
  • egy sikeres üzlet után kezdjen el küldeni vásárlóinak elégedettségi kérdőívet. Kérdezze meg, tetszik-e neki a termék, mit szeret benne különösen, illetve ajánlaná-e másoknak. Nem mellékesen ez a további fejlődés szempontjából is jó visszajelzés lehet.


    Helyesírási, stilisztikai hibák? Adjunk hálát értük!



    Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a tökéletes helyesírás elengedhetetlen az igényes cégek online kommunikációjához. Ha azonban referencia érkezik csupa kisbetűvel és 24 felkiáltójellel, még véletlenül se javítsuk! Úgy tegyük közzé, ahogyan azt írója megteremtette: innen látszik, hogy valódi. Minél sokszínűbb a referenciák stilisztikai, helyesírási palettája, annál hitelesebb. A nagyon egyforma ajánlások könnyen gyanút keltenek: mert tegyük a szívünkre a kezünket: referenciákat akár magunknak is írhatnánk.


    A kommunikáció ékkövei



    Rengeteg céges honlapnak van egy Rólunk vagy Vélemények, esetleg Referenciák menüpontja, melyben az ajánlásokat gyűjti. Ez jó, de ha ez az egyetlen hely, ahová referenciáik eljutnak, akkor olyanok lesznek, mint a műkincsgyűjtők, akik egyetlen szobába zsúfolják be felbecsülhetetlen gyűjteményeiket. Ne essünk ebbe a hibába! Ügyfeleink ajánlásai az online kommunikáció ékkövei: viseljül őket büszkén!

  • Nem elég ütős az online kommunikáció? Dobjuk fel értékesítési (sales) szövegeinket néhány remek ügyfélvéleménnyel!
  • Új terméket vezetnénk be? Tuningoljuk fel a bizalmat egy-két referenciával!
  • Ötletre van szükség hírleveledhez? Egy elégedett ügyfél ajánlása nem csupán jól mutat, hanem gondolatébresztő is.
  • Növelni akarjuk Facebook rajongók számát? Osszuk meg a legutóbbi sikersztorit a vásárló szemszögéből!

    Minden egyes referenciát gondosan őrizzünk meg: ezek lesznek a legjobb barátaink online kommunikációban, melyeket bármikor felhasználhatunk – akár többször is.

    Langmár Zsuzsanna
    www.szovegirasblog.hu
    • 2025.01.20Lean Quality képzés Minőségügyi munkatársak Lean szemléletű továbbképzése, a Lean filozófia és rendszer alapjainak megismerése és a 0 hiba koncepció és rendszer eszközeinek és módszereinek készség szintű elsajátítása.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BMEinfo button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. info button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Ageizmus, anyasági fal: diszkrimináció a munkahelyeken

    Jelenleg egyszerre általában négy, de akár öt generáció is dolgozhat együtt a munkahelyeken, ami a rendkívüli sebességű technológiai változások... Teljes cikk

    Így alakítsuk ki az ember és a technológia optimális együttműködését

    Vajon hogyan lehet a közösségi média által befolyásolt világban pszichológiai biztonságot építeni egy szervezetnél? Melyik kommunikációs... Teljes cikk

    Alumni

    Alumninak hívják a vállalati világban azt a munkatársi kört, közösséget, akik valaha a cég dolgozói voltak. Korábban a kifejezést alapvetően az... Teljes cikk

    Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár