Így néz ki az új, „koronabiztos” iroda
A koronavírus-járvány enyhülése következtében az irodákba is megkezdődött a dolgozók visszatérése. A vállalatoknak azonban még mindig nagyon körültekintőnek kell lenniük, nem szabad elsietni. Milyen óvintézkedéseket vezettek be a cégek? Hogyan lehet figyelmeztetni a dolgozókat az új protokollra?
Minden második asztalnál lehet dolgozni
A cégnél a távolságtartás miatt is fontos a szellős irodai elrendezés. ”A munkaállomásokat sakktábla-elrendezésben tettük elérhetővé, így jelenleg csak minden második asztalnál lehet helyet foglalni és dolgozni.” Emellett, a maximum “fél házzal” üzemelő irodában egyirányú közlekedést vezettek be. Ezt a rendhagyó irodai KRESZ-t a padlóra ragasztott iránymutató nyilakkal teszik egyértelművé. Az íróasztalokat elválasztó folyosók mentén kommunikációs pontokat jelöltek ki, hogy az asztaloknál ülőkkel is biztonságosabb távból lehessen beszélgetni.

Kis tárgyaló 1 fő, étkező 4 fő
A tárgyalóhelyiségekben is újításokat vezettek be, valamint a kisebb telefonfülke jellegű tárgyalók használata is ideiglenesen átalakult. ”Ezekben a közösségi terekben szükségesnek éreztük a jelenlét ritkítását, hogy a fizikai távolságtartást biztosítani tudjuk. Így most asztalmatricákkal jelezzük, a szabad ülőhelyeket, és javasoljuk az erre a célra gyártott nagy méretű, egyszer használatos papír alátét használatát. A kisebb terű tárgyalókban jelenleg egyszerre csak egy fő tartózkodhat, míg az étkezőben maximum négy” - tette hozzá Szekér Attila.

Az asztalokat, és egyéb sűrűn használt felületeket napi rendszerességgel fertőtlenítik és a számítógépek monitorjai felugró ablakokkal (pop-up) figyelmeztetik a kollégákat: többek közt arra, hogyha nátha; - vagy influenzajellegű tüneteket észlelnek magukon, mindenképpen maradjanak távol az irodától.
Brainstormingra és meetingekre kell az iroda
Bejött a home office az ingatlan.com portálnál, de teljesen nem mondanak le az irodai jelenlétről. ”Épphogy kirobbant a járvány, azonnal cselekednünk kellett. Így az összes kolléga, csaknem 150 fő részére egyből elrendeltük a home office-t. A dolgozók hatékonyabbak, produktívabbak és motiváltabbak lettek. Nagyon kedvezőnek értékelték, hogy a munkába járással töltött idő megszűnt és lényegesen jobban ment a munka-magánélet összehangolása is. Arra jutottunk, hogy ezentúl zömmel csak a kettő-négy fős meetingek és a brainstromingok erejéig, heti vagy 2 heti egy-egy alkalom erejéig váltunk át kötelező offline, benti üzemmódra. Ezekkel kapcsolatban tapasztaltunk csak a home office-ban némi fennakadást”- magyarázza Kalmár Zoltán, az ingatlanvállalat üzletfejlesztési vezetője.

Így készül az ingatlan.com
A csekély ”irodaidőre” természetesen így is lelkiismeretesen készülnek: az évi szokásos, fertőtlenítő nagytakarítást a rendkívüli helyzetre tekintettel előrébb hozták, az üzemeltetéssel egyeztetve. Kézfertőtlenítőkről is bőségesen gondoskodtak: ezeket már a bejáratnál, nagy állványon meg lehet találni, de a mosdókban is vannak tubusos kiszerelésben. Emellett intézkedtek a légtechnikai berendezések fertőtlenítéséről, mivel megfelelő eljárások híján épp a légkondicionálók rejthetik az egyik legnagyobb baktérium, - és vírusveszélyt egy irodában. A kisebb tárgyalókat most ők is korlátozottabban tervezik majd használni - a szükséges távolságtartás miatt inkább a nagyobb, tágasabb közösségi munkatereket fogják irodán belül is előnyben részesíteni. Kalmár azt se rejtette véka alá: előrelátó munkáltatóként a járvány következő hullámára, de a home office mindinkább népszerűvé válására is készülni kell mindenkinek. ”Semmi nem zárja ki a járvány egy következő hullámát. Miközben a munkavállalóktól se elvárható, hogy a hirtelen sokként jövő home office-ból most percek alatt álljanak át a mindennapos bejárásra, főleg mire belerázódtak és megszerették. Így a home office-t most még kevésbé lesz célszerű kihagyni a munkáltatói márkaépítésből” - fűzte hozzá.

- Tartsd a távolságot (legalább 1,8 m erejéig)
- Tarts a meghatározott menetirányt
- Kövesd a helyiség - specifikus tartózkodási szabályokat (például egyszerre maximum négy fő a konyhában, egy fő a kisebb helyiségben)
- Szellőztess sokat/rendszeresen az irodában, tartsd nyitva a folyosóajtókat
- Kövesd az íróasztal-fertőtlenítési szabályokat (egy nap, egy szék és íróasztal/fő. A nap végén pakold majd fertőtlenítsd is le)
- Használhatsz maszkot és/vagy kesztyűt is az irodában/ Ha látogatód jön, őt is kérd meg rá
- Étkezhetsz az ebédlőasztalnál, amennyiben legalább 1,8 m távolságot tartasz
- Használd edényeidet, mindig tedd a mosogatóba
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
2024-ben 75 ember indult el úgy reggel munkába, hogy már soha nem tért haza a családjához, mert elhunyt munkahelyi balesetben. A Munkahelyi biztonság... Teljes cikk
Hétfő délután az Országházban ellenzéki képviselők a munkabiztonságról is kérdezték a kormány tagjait. Teljes cikk
Magyarország versenyképességének alapja a munka, közös érdek, hogy minél korszerűbb, termelékenyebb és biztonságosabb legyen minden munkahely -... Teljes cikk
- A home office vége? 3 hete
- Miért szünteti meg a Mol a home office-t? 3 hete
- Egyéni kedvezmények helyett erre van szüksége a munkába visszatérő kismamáknak 2 hónapja
- Önálló jogi technológiai csoport indul a Jalsovszkynál 2 hónapja
- Egyre kevésbé gondolkoznak home office-ban a munkahelyek 2 hónapja
- Vezetőváltás a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Irodánál 2 hónapja
- Flexibilis terek: Irodák a hibrid munkavégzés korában 2 hónapja
- Egyre nagyobb az igény a dolgozók részéről a hibrid irodák és az íróasztal-megosztás felé 3 hónapja
- A Covid utóhatásai - A fiatalok közel háromnegyedét érinti a szociális szorongás, a karrierjüket is befolyásolja 3 hónapja
- Hogyan jár a szabadság, ha gyermekem után részmunkaidőben tudtam visszatérni dolgozni? 3 hónapja
- Minden hatodik brit dolgozó a háziállatához igazítja a munkaidejét 3 hónapja