Megjelent: 2 hónapja

Így néz ki az új, „koronabiztos” iroda

A koronavírus-járvány enyhülése következtében az irodákba is megkezdődött a dolgozók visszatérése. A vállalatoknak azonban még mindig nagyon körültekintőnek kell lenniük, nem szabad elsietni. Milyen óvintézkedéseket vezettek be a cégek? Hogyan lehet figyelmeztetni a dolgozókat az új protokollra?

images

A Cushman & Wakefield ingatlantanácsadó vállalat magyarországi irodája jelenleg 25 százalékos személyes jelenléttel, és számos, a vírus terjedését akadályozó intézkedés alkalmazásával üzemel. Az irodába lépőket már a recepcióhoz érve kézfertőtlenítő fogadja, de ott vár az előtérben az aktuális irodai ülésrendet precízen bemutató alaprajz és a 6 láb (kb.180 cm) távolságtartást ajánló leírás is. ”A holland irodánkból indult a kezdeményezés. Igyekeztünk ezt itthon is könnyedén fogyaszthatóvá tenni a dolgozóink részére, így az irodába visszatérők például bátorításként start-pakkot is kaptak a kezdéshez, maszkokkal, fertőtlenítőkkel és törlőrongyokkal”- mondta el kérdésünkre Szekér Attila projektmenedzser.

Minden második asztalnál lehet dolgozni

A cégnél a távolságtartás miatt is fontos a szellős irodai elrendezés. ”A munkaállomásokat sakktábla-elrendezésben tettük elérhetővé, így jelenleg csak minden második asztalnál lehet helyet foglalni és dolgozni.” Emellett, a maximum “fél házzal” üzemelő irodában egyirányú közlekedést vezettek be. Ezt a rendhagyó irodai KRESZ-t a padlóra ragasztott iránymutató nyilakkal teszik egyértelművé. Az íróasztalokat elválasztó folyosók mentén kommunikációs pontokat jelöltek ki, hogy az asztaloknál ülőkkel is biztonságosabb távból lehessen beszélgetni.

irodaIrodai KRESZ

Kis tárgyaló 1 fő, étkező 4 fő

A tárgyalóhelyiségekben is újításokat vezettek be, valamint a kisebb telefonfülke jellegű tárgyalók használata is ideiglenesen átalakult. ”Ezekben a közösségi terekben szükségesnek éreztük a jelenlét ritkítását, hogy a fizikai távolságtartást biztosítani tudjuk. Így most asztalmatricákkal jelezzük, a szabad ülőhelyeket, és javasoljuk az erre a célra gyártott nagy méretű, egyszer használatos papír alátét használatát. A kisebb terű tárgyalókban jelenleg egyszerre csak egy fő tartózkodhat, míg az étkezőben maximum négy” - tette hozzá Szekér Attila.

tárgyalóA tárgyaló beosztása


Az asztalokat, és egyéb sűrűn használt felületeket napi rendszerességgel fertőtlenítik és a számítógépek monitorjai felugró ablakokkal (pop-up) figyelmeztetik a kollégákat: többek közt arra, hogyha nátha; - vagy influenzajellegű tüneteket észlelnek magukon, mindenképpen maradjanak távol az irodától.

Brainstormingra és meetingekre kell az iroda

Bejött a home office az ingatlan.com portálnál, de teljesen nem mondanak le az irodai jelenlétről. ”Épphogy kirobbant a járvány, azonnal cselekednünk kellett. Így az összes kolléga, csaknem 150 fő részére egyből elrendeltük a home office-t. A dolgozók hatékonyabbak, produktívabbak és motiváltabbak lettek. Nagyon kedvezőnek értékelték, hogy a munkába járással töltött idő megszűnt és lényegesen jobban ment a munka-magánélet összehangolása is. Arra jutottunk, hogy ezentúl zömmel csak a kettő-négy fős meetingek és a brainstromingok erejéig, heti vagy 2 heti egy-egy alkalom erejéig váltunk át kötelező offline, benti üzemmódra. Ezekkel kapcsolatban tapasztaltunk csak a home office-ban némi fennakadást”- magyarázza Kalmár Zoltán, az ingatlanvállalat üzletfejlesztési vezetője.

kézfertőtlenítőKérjük, használjon kézfertőtlenítőt!


Így készül az ingatlan.com

A csekély ”irodaidőre” természetesen így is lelkiismeretesen készülnek: az évi szokásos, fertőtlenítő nagytakarítást a rendkívüli helyzetre tekintettel előrébb hozták, az üzemeltetéssel egyeztetve. Kézfertőtlenítőkről is bőségesen gondoskodtak: ezeket már a bejáratnál, nagy állványon meg lehet találni, de a mosdókban is vannak tubusos kiszerelésben. Emellett intézkedtek a légtechnikai berendezések fertőtlenítéséről, mivel megfelelő eljárások híján épp a légkondicionálók rejthetik az egyik legnagyobb baktérium, - és vírusveszélyt egy irodában. A kisebb tárgyalókat most ők is korlátozottabban tervezik majd használni - a szükséges távolságtartás miatt inkább a nagyobb, tágasabb közösségi munkatereket fogják irodán belül is előnyben részesíteni. Kalmár azt se rejtette véka alá: előrelátó munkáltatóként a járvány következő hullámára, de a home office mindinkább népszerűvé válására is készülni kell mindenkinek. ”Semmi nem zárja ki a járvány egy következő hullámát. Miközben a munkavállalóktól se elvárható, hogy a hirtelen sokként jövő home office-ból most percek alatt álljanak át a mindennapos bejárásra, főleg mire belerázódtak és megszerették. Így a home office-t most még kevésbé lesz célszerű kihagyni a munkáltatói márkaépítésből” - fűzte hozzá.

asztal


A Cushman & Wakefield 6 láb távolság (1,8 m) protokollja:

  • Tartsd a távolságot (legalább 1,8 m erejéig)
  • Tarts a meghatározott menetirányt
  • Kövesd a helyiség - specifikus tartózkodási szabályokat (például egyszerre maximum négy fő a konyhában, egy fő a kisebb helyiségben)
  • Szellőztess sokat/rendszeresen az irodában, tartsd nyitva a folyosóajtókat
  • Kövesd az íróasztal-fertőtlenítési szabályokat (egy nap, egy szék és íróasztal/fő. A nap végén pakold majd fertőtlenítsd is le)
  • Használhatsz maszkot és/vagy kesztyűt is az irodában/ Ha látogatód jön, őt is kérd meg rá
  • Étkezhetsz az ebédlőasztalnál, amennyiben legalább 1,8 m távolságot tartasz
  • Használd edényeidet, mindig tedd a mosogatóba


  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Munkavédelmi eszköznek is kiváló az óriásplakát

Óriásplakátokkal is védi az utak mentén dolgozó szakembereit a közútkezelő - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Teljes cikk

Minimum húszezren örülhetnek: felpörög a magyar filmipar

A koronavírus-járvány miatti korlátozó intézkedések feloldásával elkezdődtek a nemzetközi bérmunkák előkészületei, és hamarosan ismét teljes... Teljes cikk

Így néz ki az új, „koronabiztos” iroda

A koronavírus-járvány enyhülése következtében az irodákba is megkezdődött a dolgozók visszatérése. A vállalatoknak azonban még mindig nagyon... Teljes cikk