Megjelent: 1 éve

Így néz ki az új, „koronabiztos” iroda

A koronavírus-járvány enyhülése következtében az irodákba is megkezdődött a dolgozók visszatérése. A vállalatoknak azonban még mindig nagyon körültekintőnek kell lenniük, nem szabad elsietni. Milyen óvintézkedéseket vezettek be a cégek? Hogyan lehet figyelmeztetni a dolgozókat az új protokollra?

images

A Cushman & Wakefield ingatlantanácsadó vállalat magyarországi irodája jelenleg 25 százalékos személyes jelenléttel, és számos, a vírus terjedését akadályozó intézkedés alkalmazásával üzemel. Az irodába lépőket már a recepcióhoz érve kézfertőtlenítő fogadja, de ott vár az előtérben az aktuális irodai ülésrendet precízen bemutató alaprajz és a 6 láb (kb.180 cm) távolságtartást ajánló leírás is. ”A holland irodánkból indult a kezdeményezés. Igyekeztünk ezt itthon is könnyedén fogyaszthatóvá tenni a dolgozóink részére, így az irodába visszatérők például bátorításként start-pakkot is kaptak a kezdéshez, maszkokkal, fertőtlenítőkkel és törlőrongyokkal”- mondta el kérdésünkre Szekér Attila projektmenedzser.

Minden második asztalnál lehet dolgozni

A cégnél a távolságtartás miatt is fontos a szellős irodai elrendezés. ”A munkaállomásokat sakktábla-elrendezésben tettük elérhetővé, így jelenleg csak minden második asztalnál lehet helyet foglalni és dolgozni.” Emellett, a maximum “fél házzal” üzemelő irodában egyirányú közlekedést vezettek be. Ezt a rendhagyó irodai KRESZ-t a padlóra ragasztott iránymutató nyilakkal teszik egyértelművé. Az íróasztalokat elválasztó folyosók mentén kommunikációs pontokat jelöltek ki, hogy az asztaloknál ülőkkel is biztonságosabb távból lehessen beszélgetni.

irodaIrodai KRESZ

Kis tárgyaló 1 fő, étkező 4 fő

A tárgyalóhelyiségekben is újításokat vezettek be, valamint a kisebb telefonfülke jellegű tárgyalók használata is ideiglenesen átalakult. ”Ezekben a közösségi terekben szükségesnek éreztük a jelenlét ritkítását, hogy a fizikai távolságtartást biztosítani tudjuk. Így most asztalmatricákkal jelezzük, a szabad ülőhelyeket, és javasoljuk az erre a célra gyártott nagy méretű, egyszer használatos papír alátét használatát. A kisebb terű tárgyalókban jelenleg egyszerre csak egy fő tartózkodhat, míg az étkezőben maximum négy” - tette hozzá Szekér Attila.

tárgyalóA tárgyaló beosztása


Az asztalokat, és egyéb sűrűn használt felületeket napi rendszerességgel fertőtlenítik és a számítógépek monitorjai felugró ablakokkal (pop-up) figyelmeztetik a kollégákat: többek közt arra, hogyha nátha; - vagy influenzajellegű tüneteket észlelnek magukon, mindenképpen maradjanak távol az irodától.

Brainstormingra és meetingekre kell az iroda

Bejött a home office az ingatlan.com portálnál, de teljesen nem mondanak le az irodai jelenlétről. ”Épphogy kirobbant a járvány, azonnal cselekednünk kellett. Így az összes kolléga, csaknem 150 fő részére egyből elrendeltük a home office-t. A dolgozók hatékonyabbak, produktívabbak és motiváltabbak lettek. Nagyon kedvezőnek értékelték, hogy a munkába járással töltött idő megszűnt és lényegesen jobban ment a munka-magánélet összehangolása is. Arra jutottunk, hogy ezentúl zömmel csak a kettő-négy fős meetingek és a brainstromingok erejéig, heti vagy 2 heti egy-egy alkalom erejéig váltunk át kötelező offline, benti üzemmódra. Ezekkel kapcsolatban tapasztaltunk csak a home office-ban némi fennakadást”- magyarázza Kalmár Zoltán, az ingatlanvállalat üzletfejlesztési vezetője.

kézfertőtlenítőKérjük, használjon kézfertőtlenítőt!


Így készül az ingatlan.com

A csekély ”irodaidőre” természetesen így is lelkiismeretesen készülnek: az évi szokásos, fertőtlenítő nagytakarítást a rendkívüli helyzetre tekintettel előrébb hozták, az üzemeltetéssel egyeztetve. Kézfertőtlenítőkről is bőségesen gondoskodtak: ezeket már a bejáratnál, nagy állványon meg lehet találni, de a mosdókban is vannak tubusos kiszerelésben. Emellett intézkedtek a légtechnikai berendezések fertőtlenítéséről, mivel megfelelő eljárások híján épp a légkondicionálók rejthetik az egyik legnagyobb baktérium, - és vírusveszélyt egy irodában. A kisebb tárgyalókat most ők is korlátozottabban tervezik majd használni - a szükséges távolságtartás miatt inkább a nagyobb, tágasabb közösségi munkatereket fogják irodán belül is előnyben részesíteni. Kalmár azt se rejtette véka alá: előrelátó munkáltatóként a járvány következő hullámára, de a home office mindinkább népszerűvé válására is készülni kell mindenkinek. ”Semmi nem zárja ki a járvány egy következő hullámát. Miközben a munkavállalóktól se elvárható, hogy a hirtelen sokként jövő home office-ból most percek alatt álljanak át a mindennapos bejárásra, főleg mire belerázódtak és megszerették. Így a home office-t most még kevésbé lesz célszerű kihagyni a munkáltatói márkaépítésből” - fűzte hozzá.

asztal


A Cushman & Wakefield 6 láb távolság (1,8 m) protokollja:

  • Tartsd a távolságot (legalább 1,8 m erejéig)
  • Tarts a meghatározott menetirányt
  • Kövesd a helyiség - specifikus tartózkodási szabályokat (például egyszerre maximum négy fő a konyhában, egy fő a kisebb helyiségben)
  • Szellőztess sokat/rendszeresen az irodában, tartsd nyitva a folyosóajtókat
  • Kövesd az íróasztal-fertőtlenítési szabályokat (egy nap, egy szék és íróasztal/fő. A nap végén pakold majd fertőtlenítsd is le)
  • Használhatsz maszkot és/vagy kesztyűt is az irodában/ Ha látogatód jön, őt is kérd meg rá
  • Étkezhetsz az ebédlőasztalnál, amennyiben legalább 1,8 m távolságot tartasz
  • Használd edényeidet, mindig tedd a mosogatóba


  • 2021.06.23Visszatérés az irodába, de hogyan? Visszacsöppenni az irodai forgatagba kihívásokkal teli feladat, tudatosan megtervezett lépések mentén azonban viszonylag zökkenőmentessé tehetjük a folyamatot. Részletek Jegyek
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Kár érte a munkahelyén? Mire számíthat?

Körülbelül két hete járta be a sajtót a képsorozat a szentendrei áruházról, amely gyakorlatilag teljesen kiégett. Személyi sérülés szerencsére... Teljes cikk

Létrejött a Magyar Munkavédelmi Akadémia

A cél a munkavédelmi szakma értékének, presztízsének és elismertségének növelése. Teljes cikk

Mit tehet a munkáltató a védettségi igazolvánnyal nem rendelkező munkavállalók esetén?

Milyen következményekkel járhat a védettségi igazolvány léte vagy hiánya a munkaviszonyban? Megszüntethető-e a védettségi igazolvánnyal nem... Teljes cikk