Könnyű vagy nehéz a lakáshitel támogatás?
A lakáshitel támogatás ellenőrzése könnyen megy, ha minden szükséges dokumentum a munkáltató rendelkezésére áll. De sok esetben a helyzet nem ilyen egyszerű, ilyenkor érdemes szakértő tanácsát kérni - mondja Fata László cafeteria szakértő.
- A lakás tulajdoni lapján látjuk, hogy a dolgozó tulajdonos, résztulajdonos, haszonélvező.
- A hitelszerződés másolatán látszik, hogy lakás vásárlási hitelről van szó, amiben a munkatársunk adós vagy adóstárs.
- Az adásvételi szerződésről látszik a vételár, aminek a 30%-ig terjedhet a támogatás.
- A munkavállaló nyilatkozik, hogy mástól nem is kapott semmilyen hasonló juttatást.
- A dolgozói nyilatkozat tartalmazza a szobaszámot, ami nem túl sok.
- A lakók lakcímkártya másolatán látszik, hogy tényleg a lakásban van a lakóhelyük vagy tartózkodási helyük.
- A munkavállaló rendelkezik a megfelelő számlával, ahova lehet utalni adómentesen (ha folyószámlára utalunk, akkor leadja a kivonatokat, amivel minden rendben van).
- Kapunk nyilatkozatot a magánszemély adatainak kezeléséről....
....akkor tényleg a legtöbb időt az veszi majd igénybe, hogy a folyósító bankkal egyeztesse a munkáltató a juttatás indítását.
Ha viszont sok-sok munkatársa tarthat igényt erre a juttatásra, akkor bizony előkerülnek olyan kérdések:
- Mit kezdjek azzal a hitellel, mely szabadfelhasználású, szerepel a hitel célok közt a felújítás szó?
- Hogyan számítsunk be születendő gyermekeket, és hogyan ellenőrizze ezek megszületését a munkáltató?
- Milyen számlára utaljunk, ha a folyószámla a házastárs nevén van?
- Korszerűsítés-e a 2. WC kialakítása?
- A lakás egyetlen lakás a földhivatalban, de amúgy valójában kettő - akkor most hány szobát vegyünk figyelembe?
- A tulajdoni lapon szereplő tanya az lakóingatlan?
Na, ilyen esetekben érdemes jól felkészülni a témából vagy külső segítséget kérni. Persze ennek van költsége, de még mindig kevesebb, mintha a juttatás 120 százaléka adózna jövedelemként.
CafeteriaTrend