kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

Meg kell szólítani azokat is, akik épp nem keresnek állást

Egyre több cég küzd avval, hogy a meghirdetett, gyakran kulcsfontosságú pozíciókat betöltse és megtalálja az adott állásra a megfelelő szakembert. A legjobb jelöltekért folytatott versenyben felértékelődik, hogy ki tudja megtalálni azokat, akik egyébként maguktól nem keresnének állást. Megtalálásukhoz és aktivizálásukhoz egyre fontosabbá válik, hogy a cégek a közösségi médiát is bevessék.

images

„Mi magunk azokat az álláskeresőket nevezzük passzívnak, akik inkább csak belebotlanak 1-1 hirdetésbe, tudatosan nem keresnek munkát, a zavaró hírleveleket pedig kéretlen reklámnak tekintik és elutasítják. Ők csak akkor mozdulnak, ha valami „nagyot” látnak és még akkor is válogatnak. Mivel messze nem elég sokan keresnek aktívan állást, egyre fontosabbá válik, hogy adott keresés kapcsán a passzív álláskeresőket is el tudjuk érni és meg tudjuk szólítani” – mondja Hadi László, a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó BrandJob ügyvezető igazgatója.

A munkatárs keresés hagyományos modellje – a munkáltató márkaépítéssel foglalkozó TMP tanulmánya szerint - a maslow-i piramis rendszerét követi. Ennek lényege, hogy egyre jobban szűkíti és specializálja azt a tevékenységet, ami a sikeres kereséshez vezet. A legelterjedtebb és legáltalánosabb mód a puszta információ megosztás egy adott állásról. Ezt a lényegesen kifinomultabb munkáltatói márka építés követi. Harmadik elemként kialakításra kerülnek az álláskategóriák, negyedikként pedig az ún. jelölt profilok. Itt már az a cél, hogy a hasonló profilú jelölteket érje el az adott cég. Végül, a képzeletbeli piramis csúcsán az ún. kitalált személyiségek állnak, akik ugyanazokat az értékeket testesítik meg, mint a cég saját maga.

„Mi is azokat a jelölteket keressük, akik értékrendje, felfogása hasonló, mint a munkatársat kereső cégé. Ezeknek az értékeknek a tudatosítására már messze nem elég, ha egy cég ezeket szövegesen leírja. Tapasztalatunk szerint legyen szó akár áruházi eladóról és árufeltöltőről, akár vállalati jogászról, a kommunikációs kampányba ágyazott, kreatívan kialakított, pontosan megtervezett közösségi média kampányok kimagasló sikerességgel működnek. Méréseink szerint ezeknél a kampányoknál - az amúgy passzívnak tekinthető - látogató 4 percet tölt az adott kampány oldalain, vagyis tényleg megakad rajta a szeme. Az ügyfél számára a sikeres kampányok azt jelentik, hogy rövidebb idő alatt, kevesebb ráfordítással, több jelöltet tudunk eléni és közülük többen is jelentkeznek.” – mondta Hadi László, a TMP magyarországi partnercégének a vezetője.

Egy, az USA-ben készített tavalyi kutatás szerint az elhelyezkedők több mint harmada a közösségi médián keresztül talált állást magának. A becslések szerint a magyarországi statisztikák is - legalábbis néhány típusú munkakört illetően - közelítenek ehhez az arányhoz. Ebben a növekedésben mind a közösségi médiás hirdetési lehetőségek bővülése, mind pedig a közösségi oldalak elterjedtsége óriási szerepet játszik.

„A direkt keresésnek továbbra is megkerülhetetlen a szerepe. Hatalmas adatbázisok állnak rendelkezésre, amelyekből összetett kereséssel remek jelölteket lehet megtalálni. Eredményesen megszólítani mégis csak azokat tudjuk, akiknek sikerül az érdeklődését felkeltenünk az álláslehetőség iránt. A passzív álláskeresők esetén ez szinte művészet. Az viszont minden esetben igaz, hogy egyre többen kezdik a napjukat azzal, hogy megnézik, mi történt a környezetükben, és végiglapozzák a Facebook, Twitter vagy LinkedIn oldalaikat. A munkatársat kereső cégeknek őket kell megtalálniuk. Ezt pedig kreatív, sokszínű tartalommal, pontos célzással, jól időzített kampánnyal és folyamatos méréssel igenis meg lehet megtenni. Legutóbbi munkánk során is az ügyfél választása végül egy olyan jelöltre esett, aki nem direkt keresésünk vagy állásportálon történő hirdetésünk, hanem Facebookos kampányunk alapján jelentkezett. ” – mondta Hadi László.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés

Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk

Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány

„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk