kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Miként nyerjük meg a jó jelölteket?

Temérdek szempont szerepet játszik, hogy egy jelölt bennünket választ vagy inkább máshová áll a kiválasztás során. Különösen fájdalmas ez, ha elkötelezett munkavállalóról van szó és a konkurenciánál tűnik fel. Mogyorósi Dóra pszichológus most a kiválasztási folyamatból villant fel olyan elemeket, amelyekben ki lehet tűnni jó és rossz irányba is egy munkaadónak.

images

images

Ki is az az elkötelezett munkavállaló, akire minden cég vadásznak? A pszichológus definíciója szerint azok, "akik többet nyújtanak, bevonzásukhoz konkrét jelöltélményt kell adni a vállalatoknak". Meg kell teremteniük azt a fajta márkakommunikációt, melynek köszönhetően a pályázók tényleg el tudják majd képzelni magukat a cégnél.

Szimpátiakörök helyett a valós tudást firtassák a HR-esek
Ehhez viszont nem az a kulcs, hogy az állásinterjúkon a HR első körben a személyiségüket és azt firtassa, vajon mennyire szimpatizálnak velük. Épp ellenkezőleg! Tegyék ők a márkát szimpatikussá a jelöltek szemében! Ezt az álláskeresői kört ugyanis főleg az érdekli, hogy arról kérdezzék őket, amihez igazán értenek.

Az álláskereső könnyen kezelhető online felületeket akar
Az online jelenlét legalább ennyit nyom a latban. Szívesen jelentkeznek az álláskeresők olyan vállalathoz, melynek a weboldal mellett könnyen kezelhető online felületeik és mobil appjaik is a rendelkezésre állnak. A kulcs a gyorsaság és az áttekinthetőség. Lehessen akár 1-2 perc alatt, magától értetődő, villámgyorsan kezelhető felületen pályázni az állásokra. Enélkül már körülményesnek fogják gondolni.

Minden ízében viselkedjen a vállalat az arculatának megfelelően
Komolyan vonzó jelöltmágnes lehet az is, ha a munkáltató által közvetíteni kívánt arculatot az egész szervezet és az összes ott dolgozó tükrözi. Például ha a cégpolicy-nak nincs kifogása a tetoválások ellen úgy, hogy azt még fennhangon hirdeti is, akkor a HR-es se csodálkozzon meglepetten, ha meglát egy tattoo-t az állásinterjúra érkezőn. Ha pedig nem direkt pályakezdőkre, hanem gyakorlott szakemberekre vadásznak épp, nem biztos, hogy őt szólítja majd meg az a fajta marketing, amelyben a vállalat ”akcióhősöket” meg ”ninjákat” keres. Célszerű tehát azonosulható eszközöket alkalmazni.

Motivációs levél = kuka?
A motivációs levelek ideje lejárt. A profi HR-es jobb is, ha végleg elfelejti. Nem lehet belőle megtudni semmit. Igazából a profi AC-nek (assessment center, értékelőközpont) kell majd betöltenie a szerepet, melyet korábban szántak neki.

Jó AC-ből hosszú távon lehet profitálni
Ám AC-t se mindegy, milyet választ a HR ahhoz, hogy tudjon jelöltélményt nyújtani. A profi AC egyszerre kihívást jelentő, élvezhető, pozitív légkörű, modern (akár üzleti szimulációval támogatott) mindamellett tanulságos. Egyfajta komoly játék, mert azért tétje van - de lehet belőle tanulni. Rámutat a hibákra és a pályázó is megkaphatja belőle a megfelelő visszajelzéseket. És ha valaki profi munkáltatói arculatot szeretne, a pályázó kérésére meg is adja azokat.

Felesleges vagy ciki interjúkérdések helyett az informatív a nyerő
Mi se természetesebb, hogy a vonzó munkáltatói arculathoz értelmes állásinterjú-kérdésekre van szükség. A ”Milyen állat lenne Ön?” és az ”Otthon lakik-e még?” és az ehhez hasonlók már garantáltan vörös posztók lesznek a pályázók szemében. Ráadásul míg előbbi nem szakszerű, utóbbi már adatvédelmileg is aggályos. Ha pedig valaki tényleg profi jelöltélményt szeretne nyújtani az állásinterjúkon, az a pályázó múltbéli viselkedésére vonatkozó kérdésekkel kutassa inkább az alkalmasságát. Ebből sokkal hitelesebb képet nyerhet róla. A profi interjúk ráadásul nem a végeláthatatlan mennyiségű interjúkörről szólnak ma már. Ha a jelölt ilyet észlel, joggal érezheti kötözködésnek, és fordít hátat a vállalatnak akár a folyamat közepén. A munkavállalói márka szempontjából az is fontos, hogy a cég adjon visszajelzést a pályázónak.
  • 2025.01.20Lean Quality képzés Minőségügyi munkatársak Lean szemléletű továbbképzése, a Lean filozófia és rendszer alapjainak megismerése és a 0 hiba koncepció és rendszer eszközeinek és módszereinek készség szintű elsajátítása.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BMEinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Így alakultak a létszámok a legnagyobb magyar cégeknél

Júliusról augusztusra négy vállalat (Tesco, WHC, BKM Nonprofit Kft, Danubius Hotels) létszáma csökkent 100 főnél nagyobb mértékben. Itt van a HR... Teljes cikk

Nem szeretnék olyan munkát, ami nem érdekel délután 5 óra után

A kölcsönzésben is érzékeli a gazdaság lassulását, ám a küszöbön álló beruházások miatt optimista Dr. Tóth Ágnes, akit idén márciusban... Teljes cikk

Újabb nagy létszámmozgás a Tescónál, itt a magyarázat

Májusról júniusra a Tesco kiskereskedelmi láncnál 408 fővel, 10040-re nőtt az alkalmazottak száma. Miközben áprilisról májusra 286 fővel... Teljes cikk