kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Állásinterjú

Speciális típusú kétszereplős beszélgetés, melyben mindkét fél sajátos szerepben, valamilyen cél elérése érdekében kommunikál egymással.

images

Az állásinterjú a kiválasztási folyamat egyik legfontosabb eleme, ahol a munkáltató és a jelentkező személyesen (vagy online) találkozik, hogy megismerjék egymást és felmérjék a szakmai, személyes és kulturális illeszkedést.
Célja nem csupán a jelölt alkalmasságának értékelése, hanem annak feltérképezése is, hogy mennyire passzol a szervezet értékeihez, működéséhez és jövőbeli céljaihoz.

1. Előkészület – a siker alapja

Mind a munkáltatónak, mind a jelentkezőnek érdemes alaposan felkészülnie.

  • A munkáltató ismerje meg a jelölt önéletrajzát, tapasztalatait és a pozícióhoz kapcsolódó kompetenciáit.
  • A jelentkező tájékozódjon a vállalat tevékenységéről, kultúrájáról, értékeiről és az adott munkakörről.
    A felkészültség magabiztosságot és professzionalizmust sugároz mindkét fél részéről.

2. Az állásinterjú típusai

Az interjúk ma már többféle formában valósulhatnak meg – személyesen, online vagy hibrid módon.
A leggyakoribb típusok:

  • Hagyományos interjú: általános beszélgetés a tapasztalatokról és a motivációról.
  • Kompetenciaalapú interjú: konkrét példákon keresztül vizsgálja a jelölt viselkedését és képességeit.
  • Szituációs interjú: a jelöltet valós vagy modellezett munkahelyi helyzetek elé állítja.
  • Panel- vagy csoportos interjú: több interjúztató vagy több jelölt részvételével zajlik, gyakran strukturált formában.

3. Kérdések és válaszok

Az interjú során a kérdések több területet érinthetnek:

  • Személyes motiváció – miért szeretne az adott vállalatnál dolgozni.
  • Szakmai tapasztalat – konkrét eredmények, kihívások és megoldások.
  • Készségek és kompetenciák – hogyan reagál különböző helyzetekre.

A jól felkészült jelölt előre átgondolt példákkal támasztja alá válaszait, amelyek valós tapasztalatokra épülnek.

4. Kommunikáció és testbeszéd

Az állásinterjú kölcsönös kommunikációra épül:

  • A munkáltató bemutatja a vállalatot, a pozíciót és az elvárásokat.
  • A jelentkező bemutatja magát, kiemeli erősségeit és azt, hogyan tud hozzájárulni a szervezet sikeréhez.

A testbeszéd, a hangnem és a szemkontaktus kulcsfontosságúak – magabiztosságot, nyitottságot és együttműködési hajlandóságot tükröznek.

5. Kérdések feltevése a jelölt részéről

A jó interjú kétirányú folyamat.
A jelentkező kérdései – például a csapatról, a fejlődési lehetőségekről vagy a vállalati kultúráról – azt jelzik, hogy valóban érdeklődik a pozíció iránt, és tudatosan dönt a jövőjéről.

6. Követő lépések az interjú után

Az interjút követően mindkét félnek vannak teendői:

  • A munkáltató visszajelzést ad, megszervezi a következő fordulót vagy megteszi az ajánlatot.
  • A jelentkező köszönő e-mailben megerősítheti érdeklődését, ami pozitív benyomást kelt.

Az állásinterjú ma már nem pusztán értékelő beszélgetés, hanem kétoldalú döntéshozatali folyamat, amely során a felek felmérik, hogy hosszú távon képesek-e együttműködni.
A jól előkészített, átlátható és tiszteletteljes interjú hozzájárul a pozitív munkáltatói márkához, valamint a jelöltek elkötelezettségéhez és bizalmához.

 

 

  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Gazdaságilag nem aktívak

Gazdaságilag nem aktívak azok, akik nem sorolhatók sem a foglalkoztatottak, sem a munkanélküliek csoportjába. Teljes cikk

Munkanélküliségi ráta

A munkanélkülieknek a gazdaságilag aktív népességen belüli aránya. Teljes cikk

Aktivitási arány

A gazdaságilag aktívak aránya a népességen belül azt mutatja meg, hogy a népesség hány százaléka vesz részt a munkaerőpiacon, azaz a... Teljes cikk