Szerző: Berta László
Megjelent: 5 éve

Nemcsak a jegyvizsgálóknak, hanem a mozdonyvezetőnek is járna pluszpénz

Többen rosszul lettek, hánytak, ha a vágányok közelébe mentek. Ezért nem voltak hajlandóak belemenni a fekáliába Gyékényes állomás vasutasai. Miután végéhez ért a menekültek vasúti szállítása a horvát határnál, ezzel a hírrel kerültek a sajtóba.

Forrás: MTI- Sóki Tamás












Azt már korábban feszegetni kezdte a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete, hogy kapnak-e pluszpénzt a vasutasok a rendkívüli helyzetben végzett munkájukért. Most úgy látja a VDSZSZ, hogy végre elindult valami a MÁV-nál: első lépésben a MÁV-Start Zrt.-nél szolgálatot teljesített vezető jegyvizsgálók, jegyvizsgálók kaptak szeptember 11-től visszamenőlegesen alkalmanként bruttó 10 ezer forint különdíjazást.

"Ezeken a vonatokon alig akadt olyan, aki önként, magától is szolgálatot vállalt volna" - írják közleményükben, és a külön fizetést azért is tartják jogosnak, mert a MÁV-Start így honorálja, hogy nem volt fennakadás a menekültek szállításában.

Bárány Balázs, a VDSZSZ Szolidaritás alelnöke lapunknak elmondta, hogy álláspontjuk szerint minden érintett vasutasnak jár az a 10 ezer forint, amit eddig csak a jegyvizsgálók és a vezető jegyvizsgálók kaptak meg októberi fizetésükkel a MÁV Starttól.

Az VDSZSZ közleménye szerint a "migránsvonatok" közlekedésével kapcsolatos valamennyi forgalmi tevékenység ellátása esetén szolgálatonként jár ez az összeg a MÁV Startnál és a MÁV-nál is. Így például a kocsirendezőknek, kocsivizsgálóknak, mozdonyvezetőknek, személypénztárosoknak, ügyfélszolgálaton foglalkoztatottaknak, stb.

Bárány Balázs elmondta a HR Portálnak, hogy az első kifizetésekkel, ami mintegy 50 jegyvizsgálót érintett, a szakszervezet nyáron megfogalmazott elvárását kezdte el teljesíteni a munkáltató.

"A mozdonyvezetők díjazását a MÁV és a MÁV Start azzal az indokkal nem támogatja, hogy nem érintkeztek közvetlenül a migránsokkal. Mivel bent ültek a mozdonyban, ki sem kellett szállniuk, amíg a migránsok a vonat közelében tartózkodtak. Mi ezzel nem értünk egyet, mert a vonatok közvetlen kiszolgálásában dolgozók egy csapatot alkotnak, és nem volna méltányos kihagyni a mozdonyvezetőket sem." - mondta el a HR Portálnak Bárány Balázs.

A szakember számítása alapján a július elejétől október 15-éig tartó időszakban naponta 40-50 vasutas teljesített szolgálatot a szerelvényeken, ami azt jelenti, hogy mintegy 4-500 ezer forint napi költséggel járt a migránsok szállítása a 10 ezer forintos bérkiegészítéssel. Bárány úgy becsüli, hogy összesen 200 dolgozó volt érintett ebben a feladatban. Amennyiben valamennyi dolgozó megkapja ezt a juttatást, akkor a teljes időszakra (3 és fél hónapra) összesen mintegy 50 millió forint körüli összeget kell, hogy a migránsok szállításában részt vevők különdíjazására fordítson a társaság.

"Ez bagatell összeg ahhoz képest, hogy egy vasúti kocsi 600 millió Ft, egy mozdony 1 milliárd. Nem feltételezem, hogy a MÁV ezt nem akarja kifizetni. Inkább arra gondolhatunk, hogy az állami cégnél lassan őrölnek a malmok" - fejtette ki Bárány Balázs, aki video üzenetében azt is elmondta, hogy bértárgyalások a MÁV-nál és a többi vállalatnál nem haladnak kellő ütemben.

A VDSZSZ nem úgy tapasztalja, hogy a tulajdonos és a munkáltató komolyan vette volna a közös szakszervezeti bérkövetelést. Minimális elvárásuk, hogy alanyi jogon 5 százalék keresetnövekedésben részesüljön minden vasutas. A minimálbér emelésére vonatkozó kormányzati szándék miatt elengedhetetlenül fontosnak tartják, hogy a többi, a minimálbérnél magasabb jövedelemmel rendelkező vasutas is legalább hasonló mértékű bérfejlesztésben részesüljön 2016. január elsejétől.

Portálunknak eljuttatott sajtóanyagukban a VDSZSZ kiemeli: elfogadhatatlannak tartják, hogy a különdíjazást vontatottan és lépcsőzetesen kapják meg az érintett munkakörök dolgozói. Az érdekvédők azt szeretnék, hogy a tulajdonosi jogköröket gyakorló közlekedési kormányzat mielőbb biztosítsa a MÁV vezetése számára a kifizetéshez szükséges pénzügyi eszközöket.


  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.04.01A sikeres interjúztatás Képzésünk fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek a szervezetükhöz legjobban illeszkedő, a munkakörben legjobban teljesítő munkatárs kiválasztására. A képzési napon szó lesz -az interjú felépítéséről, -szituációs gyakorlatról, -az információk rögzítéséről, -döntéshozatali csapdákról, -továbbá a kiválasztás további eszközeiről sablonokkal színesítve. Lehetőséget adunk továbbá a saját területüket érintő kérdések átbeszélésére is. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter