Megjelent: 6 éve

A viselkedés öt drivere




A hatékony vezető felismeri saját és kollégái, illetve csapata működési mintázatait, és felhívja a figyelmet az esetleges csapdákra, így a csapat elkerülheti az elakadást, emellett - a tudatosság által - reziliensebbé is válik.

Anthony gyakran ránéz kollégái és ügyfelei viselkedési mintázataira. A tranzakcióanalízisből jól ismert Kahler-féle viselkedési drivereket tanulmányozza. Taibi Kahler, pszichológus elmélete szerint öt alapvető driver létezik, mely stresszhelyzetben automatikusan életbe lépő viselkedési módokat jelent.

Az öt driver:
1. Légy tökéletes!
2. Légy erős!/Bírd ki!
3. Tégy erőfeszítéseket!
4. Szerezz örömet!
5. Siess!


Anthony KasoziA jó vezetés olyan, mint egy tánc.
A driverek gyermekkorban kapott és rögzült rejtett parancsok, melyekre viselkedési stratégiánkat építjük fel. Mindez nem tudatos, a driverek automatikusan villannak fel egy-egy váratlan, szokatlan, esetleg fenyegetett helyzetben, és ismeretükkel elkerülhetőek, vagy jelentősen csökkenthetőek, a kollégák közti felesleges konfliktusok és félreértések. Így a hatékonyság és az együttműködés nő, az emberi kapcsolatok pedig erősödnek.

„A jó vezetés olyan, mint a tánc.” A legkevésbé szól az utasításról. A jó vezető mozgásba hoz, felpörget és lelassít, néha a másikra hangolódik, néha magára hangol. Határozott és gyengéd, figyelmes és védelmező. Megmutatja, mit tud, tanít, játékra invitál, majd lehetőséget ad a szólóra is. Partnereit nagy becsben tartja, és mindig a közös siker lebeg a szeme előtt, hiszen tudja, hogy egyedül nem érvényesülhet igazán.

Tánczos Éva

Fotók: Peredi Ágnes



Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Vezetői hatékonyság a komfortzónán túl
2. oldal - A viselkedés öt drivere
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk

Mi leszel, ha nagy leszel? - miért céltalanok a mai fiatalok és mit tehetünk ellene?

Hogyan vált a fiatalkori céltalanság társadalmi jelenséggé és mit tehetünk ellene? Mennyiben hibás a közösségi média? Ez az cikk segíthet a... Teljes cikk

Így lehet sikeres a karrierváltás 40-en túl

Mely lépések kulcsfontosságúak ahhoz, hogy aki középkorúként karrierváltásra adja a fejét egy biztosan kifizetődő új irányt válasszon? A... Teljes cikk