Vezetői megújulás a közigazgatásban
Az új típusú közszolgálati teljesítményértékelés 2006. évi bevezetését megelőzően a tapasztalatok azt mutatták, hogy a teljesítményértékelés kínálta szervezeti, vezetési, motiválási és egyéb lehetőségek kihasználása nem kellő hatásfokkal valósult meg. Szükségessé vált az egyéni teljesítményértékelést új módszertani, jogi, szervezési, pénzügyi alapokra helyezni, valamint az érintetteket felkészíteni a változásokra, az új módszerekre.
Az új típusú közszolgálati teljesítményértékelés 2006. évi bevezetését megelőzően a tapasztalatok azt mutatták, hogy a teljesítményértékelés kínálta szervezeti, vezetési, motiválási és egyéb lehetőségek kihasználása nem kellő hatásfokkal valósult meg. Szükségessé vált az egyéni teljesítményértékelést új módszertani, jogi, szervezési, pénzügyi alapokra helyezni, valamint az érintetteket felkészíteni a változásokra, az új módszerekre.
A "Teljesítményértékelési képzések" című kiemelt projekt ehhez a folyamathoz járul hozzá. Megalapozza a közigazgatási munkában a teljesítmény középpontba állítását, jelentős mértékben hozzájárul a hatékonyabban működő, szolgáltató közigazgatás megteremtéséhez.
A fejlesztés tartalmilag négy önálló, de mégis összefüggő - a szemléletváltást megalapozó - alprojektben történt.
1. Vezetői felkészülés a teljesítményértékelés alkalmazására
Az 1. alprojektben a szervezeti kultúraváltását segítő, új típusú teljesítményértékelésre (TÉR) történő felkészítést nyújtottak a kormányhivatalok, a központi hivatalok területi és helyi szerveinek felső- és középvezetői számára. A közel 350 csoportban több mint 7900 képzés valósult meg. A felső- és középvezetők egy napos teljesítményértékelési felkészítés után újabb egy nap alatt begyakorolhatták a visszacsatolási kommunikáció és mindennapi vezetői munkák során alkalmazandó coaching technikákat. Egy másik program során megismerhették a 360 fokos értékelés technikáját, és egy órában szóbeli visszacsatolást kaptak a másokban róluk, mint vezetőről kialakított képről. A személyzeti és informatikai munkatársak egy napos képzés keretében megismerhették és kipróbálhatták a teljesítményértékelést segítő szoftvert. Az 1. alprojekt fő célja az volt, hogy támogassa a vezetőket a napi munkájuk sikerességében.
2. Kompetenciafejlesztő tréningek
A teljesítményértékelés feltárja a fejlesztendő kompetenciákat, ezek fejlesztését szolgálja ez az alprojekt jogalkalmazás, készségfejlesztés, problémamegoldás témákban. A kidolgozott és megvalósítandó kompetencia-fejlesztési tréningekről az érintett célcsoportban végzett igényfelmérést követően született döntés.
3. Fókuszban a vezetők személyre szabott fejlődése
A 3. alprojekt két egymásra épülő vezetőképzési modulból áll. Az öt modulból álló kezdő vezetővé képzések és a hárommodulos tapasztalt vezetői továbbképzések alapvetően nem szakmai ismeretfrissítésre, a felsőoktatásban elsajátítható alapozó vezetési és szervezési ismeretek átadására helyezik a hangsúlyt, hanem a legkorszerűbb menedzsment technikákra, a fejlett országok közigazgatásában alkalmazott módszerek megismertetésére és begyakoroltatására. A képzés további célja a legfontosabb vezetői kompetenciák, magatartásformák, önfejlesztési technikák (pl. konfliktuskezelés, együttműködés, csoportépítés, kommunikáció, önismeret, problémakezelés, döntés, innováció) fejlesztése. A Közigazgatási Vezetői Akadémiaként megnevezett program a magasabb egyéni és szervezeti teljesítmény elérését eredményezi.
4. E-tanulás a közigazgatásban
A korszerű oktatási módszertan munkaidő, költség- és környezetkímélő módon biztosítja a TÉR oktatását a kormány- és központi hivatalok, valamint a területi és helyi államigazgatási szervek munkatársai számára, elősegítve ezzel az 1. alprojekt sikerét. További e-tananyagok fejlesztése támogatja a folyamatban lévő közigazgatási vizsgarendszer átalakítását, a versenyvizsga rendszerre való átállást is.
- 2023.06.27IFRS Halasztott adó képzés Élő, interaktív, online képzés a nemzetközi beszámolókészítési elvek szerint az adózás számviteli kezeléséről. Fő cél: - a halasztott adó fogalmának megismertetése: mitől halasztott? - a halasztott adó elszámolásának célja és jelentősége - a számítás esetei és gyakorlati példákon keresztüli bemutatása.
Részletek
Jegyek
- 2023.09.01I Land gamifikált készségfejlesztés Gamifikált készségfejlesztő e-learning programunk játszva tanít: 30 napon keresztül, napi 20-30 percben egy izgalmas virtuális küldetésen vezetjük végig a résztvevőket.
Részletek
Jegyek
- 2023.10.10MŰEGYETEMI ÁLLÁSBÖRZE 150+ KIÁLLÍTÓ, TÖBB SZÁZ ÁLLÁS ÉS SZAKMAI GYAKORLAT VÁR! Kiállítóink hallgatókat, frissdiplomásokat és tapasztalt munkavállalókat is várnak állásajánlataikkal.
Részletek
Jegyek
Az elismerésre idén közel 2500 orvost jelöltek, akikre összesen több mint 150 000 szavazat érkezett. Teljes cikk
A négynapos munkahetet alkalmazó cégek dolgozói egyre hosszabb hétvégéket élvezhetnek, és különböző módon töltik azokat. Van, aki pihenésre és... Teljes cikk
Egy friss, hazai kkv-kat kérdező felmérés szerint a vállalatok közel harmada megfontolná a rövidebb munkahét bevezetését. A felmérésből az is... Teljes cikk
- Az orvosok után a pedagógusok szakmai szervezetei is tiltakoznak a kormányzat stratégiája ellen 4 hónapja
- Minisztérumi állások 5 hónapja
- Így vegyük fel a harcot a munkahelyi figyelemeltereléssel! 5 hónapja
- Közigállás 5 hónapja
- Új életszakaszok, új életfeladatok, új világ, új év 5 hónapja
- Teljesítménybér 6 hónapja
- Így ösztönözhetik a vezetők a dolgozókat az év végén 7 hónapja
- A jegesmedvékért aggódunk, a munkavállalókért miért nem? 13 hónapja
- Tévhit, hogy az idegsebészek okosabbak, mint más szakmák képviselői 1 éve
- HR audit 2 éve
- Szervezetfejlesztés - Belső felmérések 2 éve