A Legvonzóbb Munkáltatók listáján ismét tarolnak a multik
Tegnap 27 ezer válaszadó véleménye alapján ünnepélyes keretek között kihirdették Magyarország Legvonzóbb Munkáltatóit. A kutatásból kiderül, a stabilitás és a fizetés a fiatalabb generációk számára az átlagosnál kevésbé lényeges. Számukra akkor igazán vonzó egy munkahely, ha ott nagyobb figyelmet kap a társadalmi felelősségvállalás, és a munka-magánélet egyensúlya.
"Egyedülállóan nagy számú minta alapján tudtuk felmérni a munkavállalók vállalatokról alkotott véleményét. Újdonság, hogy ebben az évben több olyan érdekes és aktuális szempontot is vizsgáltunk, ami a munkavállalókat jellemzi - milyen csatornákon tájékozódnak leginkább, mik az elsődleges motivációik, amikor kiválasztanak egy munkahelyet, hogyan képzelik el magukat munkavállalóként" - mondta el Sziber Éva, az Aon Hewitt Munkáltatói Márkaépítés szakterület vezetője.
A válaszadók véleménye és saját HR gyakorlataik alapján Magyarország Legvonzóbb Munkáltatói 2012-ben:
1. AUDI HUNGARIA MOTOR KFT.
2. MOL-csoport
3. Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
4. Bosch Magyarország
5. PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft.
6. Deloitte Magyarország
7. IBM Magyarország
8. KPMG Hungária Kft.
9. Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
10. SAP Hungary Kft.
A Legvonzóbb Munkáltatók rangsora egyrészt a munkavállalók véleményén, elvárásain alapul, de a több tízezer fő megkérdezése alapján kialakuló vonzósági szempont mellett objektív szempontok is érvényesülnek. "A kitöltők által értékelt közel 250 vállalat lehetőséget kapott, hogy számot adjon arról, mennyire befogadó a pályakezdőkkel szemben, milyen szakmai fejlődésre és karrier előmenetelre számíthatnak a fiatalok, ha hozzá jelentkeznek. Ahol a cégek valós kínálata, az általuk nyújtott lehetőségek, képzések, juttatások leginkább egybeesnek a munkavállalók cégről alkotott elképzeléseivel, azok a cégek nyerik el a Legvonzóbb Munkáltató címet" - magyarázza Szirbik Edina, a Munkáltatói Márka Kutatás projektvezetője.
Élő kapcsolatok vs közösségi oldalak?
A Munkáltatói Márka Kutatás eredményei szerint a harminc évnél idősebb korosztály a fiatalabbakhoz képest minimális mértékben használja egyetemi, főiskolai kapcsolatait, tagjai az ifjabb generációk képviselőinél nagyobb mértékben támaszkodnak sajtóhírekre, a személyzeti tanácsadó cégektől, állásinterjúkon, valamint a már az adott cégeknél dolgozó emberektől kapott információkra. Az Y- és Z-generáció tagjai viszont az egyetemi állásbörzéket, levelező listákat, céges prezentációkat és tanáraik véleményét részesítik előnyben, ha egy-egy munkáltatóról szeretnének többet megtudni. A Z-generáció körében alulreprezentáltak az online állásportálok, a vállalati honlapok és a virtuális állásbörzék. (A felmérés során az 1980 előtt születetteket sorolták az X-, az 1981 és 1991 között születetteket az Y-, az 1992 után világra jötteket pedig a Z-generációba.)
Tájékozódási csatornák
Az internet hatalma egyértelmű: bármely korosztályból mindössze hét napilap van, amelyet 10 százaléknál többen olvasnak néhány hetente, havonta - ezek között is az ingyenes Metropol vezeti a listát. Heti és havilapot szinte minden válaszadó olvas alkalmanként, elsősorban a HVG-t, a Figyelőt, de népszerű a Nők Lapja és a Cosmopolitan is. Ami az online hírportálokat illeti, az X- és az Y-generáció tagjai jellemzően naponta többször olvassák az Indexet, az Origót és a hvg.hu-t, a Z-generációhoz tartozók többsége viszont egyáltalán nem tájékozódik ezekből a forrásokból. Ők a közösségi oldalakat, azok közül is elsősorban a Facebookot böngészik naponta többször. "A Z-generációhoz tartozók saját kapcsolati hálójukból, informális utakon tájékozódnak szívesebben, a hivatalos forrásokat még akkor is háttérbe szorítják, ha az történetesen online platform, mint az állásportálok, vagy a vállalatok saját honlapja" - jellemzi az 1992 után születettek szokásait Sziber Éva.
Milyen az ideális munkahely?
Biztos megélhetést nyújt számomra 76
Folyamatosan fejlődhetek 45
Változatos, érdekes feladataim vannak 39
Kihívó szakmai feladatokat végezhetek 24
Rugalmasan szervezhetem a munkámat 22
Önállóan, függetlenül dolgozhatok 15
Új dolgokat alkothatok 14
Kiszámítható, tervezhető feladataim vannak 14
Csapatban dolgozhatok 12
A társadalom számára hasznos munkát végezhetek 10
Másoknak segíthetek 8
Társadalmilag elismert szakmában dolgozhatok 8
Kapcsolatban lehetek ügyfelekkel 7
Lehetőségem van mások irányítására 6
*Három lehetőséget választhattak ki
Forrás: Figyelő - Aon Hewitt - AIESEC
Az IT-sek a legmagabiztosabbak az álláskeresési lehetőségeikkel kapcsolatban, őket a pénzügyi végzettségűek követik, míg az egészségügyben dolgozók 28 százaléka kimondottan tart az álláskereséstől. Míg az informatikai területen dolgozók számára az átlagnál fontosabb, hogy munkájuk során új dolgokat alkothassanak, az utóbbi két kategóriába tartozó munkavállalók ezt jóval kevésbé vélik lényegesnek" - sorolja a kutatás eredményeiből levonható további következtetéseket Vértesi Bálint, az AIESEC üzletfejlesztésért felelős elnökhelyettese. Nem meglepő, hogy az egészségügyben dolgozók inkább a társadalom számára hasznos tevékenységet, mások segítését tartják lényegesnek. A marketing végzettségűeknek a változatos, érdekes feladatok, a kereskedelemben dolgozóknak az ügyfelekkel való kapcsolattartás, míg a pénzügyeseknek a folyamatos fejlődés fontos az ideális munkáról való gondolkodáskor.
A munkáltató, mint márka
A fiatalok számára kiemelkedően fontos, hogy sikeres vállalatoknál dolgozzanak. Egy sikeres, jó nevű vállalatnál töltött pár év jól mutat az önéletrajzban, és alapja lehet a további karriernek. A fiatalabb generációk tagjai ugyanúgy igénylik a márkanevet a karrierválasztás során, mint az áruk kiválasztásakor. Életrajzukat jó nevű szervezetek sorával szeretnék megtölteni. Az imidzs jelentőségét mutatja például, hogy a Z-generáció, az 1992 után születettek számára, ahogy fenn is említjük, kiemelkedően fontos a munkáltató társadalmi hasznossága, nemzetközi elismertsége, és szakmájuk társadalmi megbecsültsége.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A Magyar Nemzeti Bank új vezetése úgy döntött, bezárja a jegybank Balatonakarattyán lévő Oktatási- és Konferenciaközpontját, ez 60 ember... Teljes cikk
Félidejéhez érkezett BAT Pécsi Dohánygyár Kft. (BAT PD) új gyártócsarnokának hatvanmilliárd forintos beruházásban zajló építése, amellyel a... Teljes cikk
A debreceni déli ipari övezetben elkészült a kis-és középvállalkozások parkja (kkv-park) első üteme, amelyet kétmilliárd forint kormányzati... Teljes cikk
- Jó fizetés vagy valami más? Ez a legfontosabb a magyar munkavállalóknak 1 hónapja
- Mi a leggyakoribb felmondási ok és miért nem meri kimondani senki? 1 hónapja
- Munkahelyi szexuális zaklatás: nem a főnök a leggyakoribb elkövető 1 hónapja
- SZÉP-kártya jár kilépés előtti időszakra? 2 hónapja
- Conscious unbossing: csak mítosz, hogy nem akar vezető lenni a Z generáció? 3 hónapja
- "Műszaki művészetre" van szükség - együttműködést kötött a Mol Nyrt. és a Miskolci Egyetem 4 hónapja
- Bértranszparencia Magyarországon: Mit vár el az EU, és hol tartanak a hazai vállalatok? 4 hónapja
- A magyar kutatóknak érdeke a kínai és török együttműködés 4 hónapja
- Ez a vállalkozás Magyarország egyik leginnovatívabb cégévé fog válni 4 hónapja
- Szijjártó Péter: kutatás-fejlesztési rekordberuházás érkezik Magyarországra 4 hónapja
- Oktatási, kutatás-fejlesztési együttműködést kötött a BME és a V-Híd Csoport 6 hónapja