AZ INTERJÚZTATÁS MEGTERVEZÉSE
A megfelelő szakember felvétele az egyik legfontosabb döntés, amit a vállalkozása érdekében meghoz. Ezért rendkívül fontos a jelöltek meghallgatása. A következő tanácsok segítségével a legtöbbet hozhatja ki az interjúkból, és végeredményben a legjobb jelöltet veheti fel a cégéhez.
Ismerje meg a munkakör részleteit:
Ha nem ismeri pontosan a betöltendő pozícióban ellátandó feladatokat, kérdezze ki a jelenleg ilyen feladatkörben dolgozókat, hogy milyen a napi munkabeosztásuk, mik a feladataik és mik a nehézségek.
Ismerje meg a jelöltet:
Mielőtt találkoznak, szerezzen információt a jelöltről. Alaposan nézze át az önéletrajzát. Amikor pedig az interneten fellelhető profilját olvassa, igyekezzen elkerülni, hogy személyes jellegű információk befolyásolják a felvételi döntést.
Szűrje a jelölteket telefonos interjúval:
Cégtulajdonosként és menedzserként az idő mindig értékes erőforrás. Telefonos interjúk segítségével kiszelektálhatja a pályázók közül azokat, akik nem felelnek meg az alapvető elvárásoknak. Előzetesen gondolja át, és írja le a kérdéseket. Így biztosan mindenkitől ugyanazokat az információkat fogja megszerezni, és a válaszokat is egyszerűbb áttekinteni. Ezzel a folyamattal ki tudja választani a legjobb 2-3 jelöltet, akikkel személyesen is találkozni fog.
Többirányú kérdéseket használjon:
Amikor először fordul a jelölthöz, akkor az a cél, hogy kialakuljon a kapcsolat, mielőtt rátérnek a technikai vagy a jelölt konkrét tapasztalatát firtató kérdésekre. Aztán tegyen fel néhány kérdést, amivel kideríti, hogy a jelölt megfelel-e a pozíció követelményeinek, mint például a releváns iskolai végzettség vagy az elvárt tapasztalat szintje. Ha stimmelnek az elvárások, feltehet néhány viselkedésre vonatkozó kérdést, amikből megtudhatja, hogyan kezelte a jelölt a nehéz helyzeteket a munkában. Ha az első találkozáson megvan a kölcsönös szimpátia a jelölt és Ön között, ajánljon fel egy új időpontot a második találkozóra, amikor mélyebb szakmai kérdésekbe is belemehetnek, akár személyesen, akár telefonon.
Minta interjúkérdések a viselkedésre vonatkozóan:
- Meséljen egy időszakról, amikor különösen nehéz problémát kellett kezelnie, és ebben nem volt segítsége. Mit tett ebben a helyzetben?
- Dolgozott már olyan csapattal, ahol ellentétes vélemények uralkodtak? Hogyan oldotta meg a csapat ezeket a különbözőségeket? Önnek milyen szerepe volt ebben?
- Milyen ismereteket szerzett a legutóbbi munkájában vagy a tanulmányai során, amikre támaszkodni tud ebben a pozícióban?
Nyitott kérdésekkel felmérheti a személyiséget általánosságban:
A nyitott kérdések megválaszolásakor a pályázó lehetőséget kap, hogy megmutassa magát és a gondolkodásmódját. Míg bizonyos képességek a pozíció betöltéséhez elengedhetetlenek, addig a pályázó hozzáállása a mindennapi munkavégzés során számít leginkább.
Részletekbe menő kérdésekkel a tapasztalatot mérheti fel:
Miután meggyőződött róla, hogy a jelölt kellően képzett a pozíció betöltéséhez, nézzen mélyebbre, és mérje fel az érintett területen szerzett tapasztalatát és gondolkodási képességét.
Figyelje meg a kommunikációs stílust:
Kérje meg a jelöltet, hogy vegyen részt egy csoportmegbeszélésen, és ossza meg gondolatait a csoportban. Ez segít megítélni, hogy a jelölt csapatjátékos-e. Figyelje meg diszkréten a jelölt testbeszédét, habitusát és a csapatba illeszkedését. Kényelmes számára a többiek társasága? Be tud mutatkozni profi módon?
Tájékozódás a cégről:
Kérdezze meg a jelöltet, van-e valamilyen kérdése. Ha a jelölt készült kérdéssel — és már tud valamit a cégről —, az jó jelzés arra, hogy alapvetően érdekli a cég üzletmenete és hogy képes stratégiai együttgondolkodásra.
Tartsa be az interjúztatás jogi-etikai szabályait:
Tartsa a beszélgetést mindvégig professzionális keretek között. Ha egy kérdés túlságosan tolakodónak vagy személyesnek tűnik, akkor nagy valószínűséggel az is. Bizonyosodjon meg róla, hogy mindenki, aki részt vesz a meghallgatásokban, tisztában van a jogilag megengedhető és nem megengedhető témákkal az interjún.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
HR Spirit – www.hrspirit.hu Kiadó: Monster Magyarország Kft. 1132 Budapest, Váci út 18.Ügyvezető: Zétényi AnnaFőszerkesztő: Karácsony... Teljes cikk
Kedv, bátorság, lélek, energia, spiritusz. Többek között ezt jelenti a „spirit” szó. Úgy gondoltuk, hogy ez a szó érzékelteti leginkább,... Teljes cikk
Sorozatunkban a személyügyben kereshető összegeket vesszük nagyító alá különféle statisztikák segítségével. Kezdjük a HR vezetői pozícióval.... Teljes cikk
- Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista 4 hónapja
- Z generáció megtartása, rugalmas munka: ilyen volt 2023 az üzleti szolgáltató központoknál 4 hónapja
- A 10 leggyorsabban növekvő HR toborzási szolgáltató: itt a HR Portál - OPTEN listája 7 hónapja
- Munkaerőpiaci kilátások és karrierlehetőségek a 21. században: egy átfogó áttekintés 10 hónapja
- A mesterséges intelligencia sem tudja kiszorítani az élő munkaerőt a telefonos ügyfélszolgálatokból 10 hónapja
- Ezreket képzett át call centeresből lakberendezési tanácsadóvá az IKEA 11 hónapja
- Fejlődniük kell a BSC-knek munkaerő-megtartásban 12 hónapja
- Átadták, így néz ki a Kostal új budapesti irodája - képekkel 1 éve
- Önálló vállalatot alapít az Audi Hungaria a Shared Competence Center szolgáltatásai számára 1 éve
- The business service sector offers long-term career paths 2 éve
- Közel tízezer négyzetméteres irodaházat újított fel a Hell-csoport Miskolcon 2 éve