AZ ÚJ MUNKATÁRS BEILLESZKEDÉSE
Készítsenek jegyzeteket. A beléptetés és a betanítás a felvételi procedúra utolsó lépése; egy olyan lépés, aminek pozitív vagy negatív hosszú távú hatása lehet a teljes kiválasztási folyamatra. A következő javaslatok betartásával segítheti az új munkatársat, hogy sikeres lehessen és értéket teremtsen a cégben:
Legyen szervezett a belépés.
Készítsen belépői kézikönyvet, ami minden fontos információt tartalmaz a cégről és az új munkatársakra vonatkozó szabályokról. A kézikönyv tartalmazza a szervezeti felépítést, elérhetőségeket, veszély esetén hívható telefonszámokat, a szervezeti kultúra jellemzőit, az öltözködési, a közösségi médiában tanúsítandó viselkedési és egyéb lényeges szabályokat. Ha megoldható, bízzon meg egy régebbi munkatársat azzal, hogy koordinálja az új munkatárs beilleszkedési lépéseit. Ez a megbízott munkatárs lesz, aki ütemezi az első nap tennivalóit és ellátja az új munkatársat a szükséges információkkal.
Teremtsen biztonságot az új belépő számára.
Lássa el az új munkatársat a szükséges információkkal az első napot illetően. Adjon pontos iránymutatást, hogyan juthat el a munkahelyre, hol fog tudni parkolni, kit keressen, amikor megérkezik. Kerülje el azonban, hogy az új munkatársat elárassza információkkal. Lássa el őt tollal és jegyzetfüzettel, amibe a nap folyamán minden, számára új információt feljegyezhet — vagy használhat elektronikus eszközt is.
Szervezze meg az első napot.
Az első benyomás fontos, ezért tervezze meg az új munkatárs első napját. Mutassa be őt a többieknek, menjenek el együtt ebédelni és ütemezzen be munkavállalói képzéseket. Ha alkalmazható a feladatkörre, hagyja, hogy az új munkatárs megnézze, hogyan dolgoznak mások vagy engedje, hogy belehallgasson ügyféltelefonokba, hogy ezzel is segítse a munkába belerázódást.
Biztosítsa a munkaeszközöket.
Ha az új munkatársnak szüksége lesz asztalra, öltöző szekrényre, telefonra vagy számítógépre, készítse elő ezeket az első munkanapra. Készítsen számára tollat, papírt és egyéb eszközöket is.
Közölje a feladatokat és elvárásokat.
Az első munkanapon szánjon időt arra, hogy leül az új munkatárssal és átbeszélik a feladatait, a felelősségeket és a célokat. Fejezze ki az elvárásait, és mondja el azt is, milyen módon értékelik a teljesítményt. Foglalják írásba a feladatokat és elvárásokat, iránymutatásként a továbbiakra.
Tervezze meg az első három hónapot.
Segítse az új munkatársat, hogy sikeres lehessen, és szervezzen rendszeres megbeszéléseket az első hónapokban. Ezek a megbeszélések lehetnek rövidek is, akár 15 percesek. Kérdezze meg az új munkatárs felettesétől is, hogy az ő szempontjai szerint hogyan halad a betanulás. Kezeljen minden problémás pontot, mielőtt az továbbgyűrűzik vagy berögződik. Ha kell, ismételjék meg a betanító képzéseket.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
HR Spirit – www.hrspirit.hu Kiadó: Monster Magyarország Kft. 1132 Budapest, Váci út 18.Ügyvezető: Zétényi AnnaFőszerkesztő: Karácsony... Teljes cikk
Kedv, bátorság, lélek, energia, spiritusz. Többek között ezt jelenti a „spirit” szó. Úgy gondoltuk, hogy ez a szó érzékelteti leginkább,... Teljes cikk
Sorozatunkban a személyügyben kereshető összegeket vesszük nagyító alá különféle statisztikák segítségével. Kezdjük a HR vezetői pozícióval.... Teljes cikk
- Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista 3 hónapja
- Z generáció megtartása, rugalmas munka: ilyen volt 2023 az üzleti szolgáltató központoknál 4 hónapja
- A 10 leggyorsabban növekvő HR toborzási szolgáltató: itt a HR Portál - OPTEN listája 7 hónapja
- Munkaerőpiaci kilátások és karrierlehetőségek a 21. században: egy átfogó áttekintés 10 hónapja
- A mesterséges intelligencia sem tudja kiszorítani az élő munkaerőt a telefonos ügyfélszolgálatokból 10 hónapja
- Ezreket képzett át call centeresből lakberendezési tanácsadóvá az IKEA 11 hónapja
- Fejlődniük kell a BSC-knek munkaerő-megtartásban 11 hónapja
- Átadták, így néz ki a Kostal új budapesti irodája - képekkel 1 éve
- Önálló vállalatot alapít az Audi Hungaria a Shared Competence Center szolgáltatásai számára 1 éve
- The business service sector offers long-term career paths 2 éve
- Közel tízezer négyzetméteres irodaházat újított fel a Hell-csoport Miskolcon 2 éve