kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

Bóta Edit Éva, a Generali Biztosító HR üzleti partnere

Bóta Edit Éva fordulatos pályáját tanárként kezdte, de mentálhigiénikusként, biztosítási tanácsadóként, üzletág-vezetőként és trénerként is dolgozott. Jelenlegi pozíciójában minden eddig megszerzett tudását igyekszik kamatoztatni.

Bóta Edit 1986-ban szerezte első diplomáját a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán, Nyíregyházán. A főiskola utolsó évét már munka mellett fejezte be, férjhez ment, közös életüket és közös tanári pályafutásukat együtt kezdték el férjével. „Meghatározó első lépés volt ez, mert nem általános iskolában – amire a diplomám alapján hivatott lettem volna –, hanem egy nevelőotthonban kezdtem nevelőtanárként. Döbbenten láttam, tanultam, érzékeltem ezt a közeget. Figyeltem, kérdeztem, minden érzékszervemmel meg akartam érteni ezt a világot, mert éreztem, hogy erőből nem fogok tudni itt dolgozni. Ugyanakkor óriási szerencsém volt, mert kollégáim nagyon nyitottak voltak kérdéseimre, ötleteimre. A fejlesztő vezetői működést – amit évekkel később vezetőképzési tréningjeimen annyi oldalról igyekeztem fejleszteni – már akkor megtapasztaltam a gyakorlatban.” – emlékszik vissza Edit.

Közben ő maga is anya lett, ikerlányai születtek, az anyaság megtapasztalása pedig nagyban segítette abban, hogy elvállalja a feladatot, amivel akkori főnöke megkereste: 25 évesen az intézet igazgató-helyettesének nevezték ki Editet, és nem kisebb projektben kapott feladatot, mint az intézmény átalakítása. „Célunk volt, hogy az állami gondoskodás keretei között nevelkedő gyerekek is minél személyre szólóbb nevelést, törődést kaphassanak és a lakókörnyezetük, a nevelésük minél több elemében közelítsen a családi szocializációhoz. Izgalmas feladat volt, melybe óriási lelkesedéssel vetettem magam, eszembe sem jutott, hogy nem sikerülhet. (Ma ez a nevelési modell már elterjedt a gyermekvédelemben, de akkor még igazi start-up volt.)” A szakmai kihívásoknak való megfelelés érdekében Edit úgy érezte, hogy bővítenie kell az ismereteit. A Debreceni Egyetemen – akkor Kossuth Lajos Tudományegyetem – ’92 januárjában kezdte meg az akkor újdonságként induló, mentálhigiéné képzést a Pszichológia Tanszéken. A megszerzett tudást azonnal a gyakorlatba tudta átültetni.

1994-ben született meg Edit fia, a család Miskolcra költözött. „1996-ban már mentálhigiénikusként kezdtem dolgozni a Miskolci Gyermekvárosban. A feladat itt is nagyon izgalmas volt, ám a 3 gyerek nevelése körüli teendők időbeli szervezése és a pedagógus pályán elérhető díjazás alacsony mértéke arra a döntésre sarkalltak, hogy váltsak. Akkor lépett életbe az új nyugdíj törvény. Nyugdíjra pedig mindenkinek szüksége lesz, gondoltam, alkalmas vagyok arra, hogy az emberekkel sikeresen kommunikáljak, figyeljek rájuk, nyitott vagyok a tanulásra és a biztosítási üzletágban tanácsadóként dolgozni igenis kihívást jelentő feladat. Az AEGON-nál kezdtem biztosítói pályám. Élveztem a tanulást, a munkát, azt hogy kinyílt egy új dimenzió, emberek, esetek, problémák, megoldások. Egy év múlva rajta voltam azon a repülőn, ami a legjobb tanácsadókat vitte jutalomútra.”

Az újabb kihívás 1999-ben kopogtatott: az akkori Generali-Providencia Biztosító régióigazgatója régiós üzletág-vezetői pozíciót kínált Editnek. Ezzel kezdődött pályafutása a Generalinál: üzletág-vezetőként, majd oktatóként dolgozott a régióban. 2004-től országos eladás-technikai és ügyfélorientált gondolkodást fejlesztő trénerként dolgozott. A gyakorlati munka mellett egy igen színvonalas 2,5 éves trénerképző programot, majd egy coach képző kurzust is elvégzett a Generali jóvoltából. 2008-tól vezetőképzési fejlesztő trénerként dolgozhatott. Ahogy visszaemlékszik, ez az időszak az egyik legszebb volt egész karrierjében: azakmai önállóság, tudomány és az üzleti eredményesség összekapcsolása.

2011-ben egy szervezeti átalakítást követően – amikor is Bába-Szabó Magda lett a HR-igazgató – a Generalinál meghonosították a HR üzleti partneri rendszert, melyben egy merőben új pozíció betöltésére kapott Edit lehetőséget. „A feladat kellően nagy kihívást jelentett, hiszen a szervezeti kultúrában alapokat kellett építeni, az HR arcaként megalapozni az üzleti területek és a HR partneri együttműködését. Biztos alapok, szakmai alapelvek mentén dolgozunk, professzionális megoldásra törekedve belső partnereink kiszolgálásában. Hisszük, hogy a HR működének az üzleti eredményességet kell szolgálnia a maga szakmaiságával. Minden folyamatunk, innovációnk ezt a célt szolgálja.”

Az üzleti partneri munka mellett a céges innovációs törekvések HR koordinációja is a feladataihoz tartozik, ez kevés rutinszerűen végzendő feladatot jelent, sokkal inkább kihívásokkal teli, mely során megoldásokat és elégedett „ügyfeleket” keres. 2014 eleje óta a Generali tagvállalati HR támogatása a feladata, valamint az olyan HR projektek koordinálása, mint a generációs nyitás.

„Hiszek a fordított mentorálás működésében, a generációk közötti tudástranszfer lehetőségében, életszerűségében, a junior és a senior mentor karrierútban. Nagyon sok fiatallal dolgozom, és a gyerekeim is fiatal felnőttek. Ideális állapot, akár a munkában, akár családi körben, hogy nem csak szeretünk egymás társaságában lenni, dolgozni, de felnézünk egymásra. Ezért teszek nap mint nap, hogy a generációs különbségek ne pusztán eltűnjenek, de az azokban rejlő lehetőségeket és tudtást kiaknázva értékként gazdagítsanak minket. A generációs nyitással igyekszünk vonzóvá tenni a biztosítási szakmát a fiatalabb nemzedék számára. Nyitottnak, kíváncsinak vagyunk a körülöttünk lüktető világra. Friss, dinamikus megjelenéssel, kommunikációval és újszerű munkamódszerekkel dolgozunk. Ez utóbbinak része a szaktudás megőrzése és megosztása: a biztosítás-értékesítési területen óriási kihívás az elméleti ismeretek mellett a helyi szinten, gyakorlatban megszerzett tapasztalati tudás – mely legalább akkora értéket képvisel, mint a tankönyvekből megtanulható elmélet – átadása és beépítése a közös, szervezeti tudástárba, hogy a jövőben közös szakértelmünk részét képezhesse. Ezt a tudásmenedzsmentet mi most új platformra helyezzük, a HR és az IT összekapcsolásával új felületet biztosítsunk neki.”
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk