Király József, a Malév Zrt. HR igazgatója
Király József 2007 óta a Malév Zrt. humánpolitikai igazgatója, de pályafutása a Malév csoportnál közel húsz éves múltra tekint vissza. Egy fiatal mérnökként indult és egy sikeres pályamódosítás után a HR területre érkezett meg, ahol a szakma minden területét végigjárta. Hiszi, hogy a HR szakembernek szolgálnia kell mind a munkaadó, mind a munkavállaló érdekeit, és hogy minden konfliktus feloldható, ha a felek őszintén, a másik felet tisztelve keresik a megoldást.
Hogyan lesz egy kezdő mérnökből HR szakember?
Király József hosszú éveken át mérnöki tudását kamatoztatta a Malév Zrt.-nél, annak beszerzési területén. 1999-ben miután projekt vezetésben szerzett tapasztalatait a cég meg- és elismerte, felkérték, hogy ezen tapasztalatait humán területen kamatoztassa. Sikerre vitte a munkakör-értékelési és a teljesítmény-értékelési rendszer bevezetését, ahonnan egyenes út vezetett a cég humán osztályának vezetői székébe. Neves tanácsadó céggel együttműködve sikerrel vezette a Malév 2000-2002 közötti átalakítási programját, mely a Malév Zrt. minden területére kiterjedt.
Felkérést kapott, hogy az újonnan alakuló regionális légitársaság (Malév Express) HR rendszereit kialakítsa, a munkaerőt biztosítsa és hatékonyan működtesse. Egy évvel később már az ügyvezetői igazgatói feladatokat is ellátva dolgozott a 4 repülőgépet üzemeltető légitársaság még hatékonyabb működésén. A tulajdonos későbbi döntése értelmében zökkenőmentesen, minden dolgozónak munkát biztosítva beintegrálta a regionális légitársaság működését az anyavállalatba. Még ebben az évben sikeresen irányította a műszaki és a földi kiszolgáló, az üzemanyag kiszolgáló tevékenység kiszervezését az anyavállalatból, melyben több mint 1000 munkavállaló volt érintett. 2006-tól HR igazgatóként a Malév Zrt. karbantartó leányvállalatának az ACE Kft.-nek HR tevékenységét irányította és vezette a hatékonyság növelő projekteket.
HR-es a változások élén
A Malév Zrt. sikeres privatizációja után hívták vissza az anyavállalathoz, hogy HR igazgatóként a teljes HR tevékenységet irányítsa és támogassa az akkor beindult, a cég átalakítását és hatékonyabbá tételét megcélzó ReMAke programot. Egy a 2001 óta az iparágat sújtó recesszióban lévő cég HR vezetése kemény feladat elé állította. A HR szakma legkevésbé kedvelt területén kellett sikereket elérnie, minimális pénzügyi források mellett biztosítani a magas színvonalú működést, a régi rendszerből megmaradt beidegződéseket leépíteni, az új kihívásokat gazdaságosan kezelő rendszerekké átalakítani.
A repülési iparágat sújtó sorozatos válságok a Malévet sem kímélték, ezért méretében a piachoz kell igazodnia, az európai piacon meglévő erősségeit kihasználnia. Ez sajnos a létszám csökkentésével jár. A racionalizálási projekteknek köszönhetően ez a csökkentés nemcsak a munkaerő elbocsátásával, de a munkafolyamatok átszervezésével, alternatív foglalkoztatási formák alkalmazásával is járt. A légi közlekedésre jellemző szezonalitást évek óta sikeresen oldják meg részmunkaidős foglalkoztatással, vagy a korábban nyugdíjba vonult dolgozók főszezoni alkalmazásával. Mindezt a karcsúsítást a cégnél lévő fél tucat szakszervezettel és üzemi tanáccsal együttműködve, a dolgozóknak minimális megrázkódtatást okozva kell levezényelnie.
HR és a költséghatékonyság?
Egy anyagi forrásokban szűkölködő cégnél a HR-nek is törekedni kell arra, hogy minden erőforrást a leghatékonyabban használjon ki. Ezért nagyon fontos, hogy a cégek a szakképzési alap és az innovációs alap által biztosított lehetőségeket maximálisan kihasználják fejlesztések megvalósítására, saját dolgozók képzésére. Elmondható, hogy ezen a területen Király József vezetésével a Malév élen jár.
Szükség van minden ötletre
Király József tapasztalatait neves konferenciákon, beszélgetéseken osztotta meg kollégáival. Szeptemberben is találkozhatnak vele egy, a HR tanácsadó piac vezetőjének és egy vezető gazdasági lap által szervezett konferencián.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk
„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk
„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk
- Így változott a dolgozók és a munkaadók viszonya a V4 országokban 1 éve
- Új vezető a makói Continental gyár élén 1 éve
- Új HR és Brand igazgató az idén 20 éves euJobs HR-Groupnál 1 éve
- Változások az OTP-pénztárak vezetésében 1 éve
- Jubileumi HR konferencia a Debreceni Egyetemen 2 éve
- Hamarosan leköszön a Szallas.hu Zrt. vezérigazgatója 2 éve
- Szelídültek vagy vadabbak lettek az informatikusok bérigényei? 2 éve
- Töltsd ki az AYCM x Humánpolitika.com közös 2023 évi kutatását és nyerj! 2 éve
- Van-e igazi HR-menedzsment Magyarországon? 2 éve
- A téli szünetig sztrájkolnak egy gimnázium pedagógusai 3 éve
- Nem feltétlenül a fizetés áll a felmondás mögött 3 éve