Megjelent: 15 éve

Négynapos munkahetet vezettek be Utahban

Utah államban augusztus elején a legtöbb közalkalmazott számára bevezetik a négynapos munkahetet. Jon Huntsman kormányzó kijelentette: csökkenteni akarja az állam széndioxid-kibocsátását, növelni akarja energiahatékonyságát, és nagyobb rugalmasságot akar biztosítani a munkavállalóknak - éppen ezért az államban kötelező jelleggel bevezetik a négynapos munkahetet. A heti munkaidő természetesen nem változik, így naponta két órával többet kell dolgozni.

Az USA tagállamában a változtatás közel 17 ezer dolgozót érint, azonban az új szabályozás nem vonatkozik majd az állami egyetemeken, a bíróságokon, a börtönökben, és egyéb kritikus szektorban dolgozókra. A kormányzó biztosította a lakosokat, hogy a négynapos munkahét ellenére is hatékonyan tudnak majd ügyeket intézni, ugyanis több közhivatal reggel 7-től este 6-ig tart majd nyitva, illetve a szolgáltatások többsége online is elérhető - írja az inforadio.hu.

Az Egyesült Államokban a 25 ezer fölötti lakosú városok mintegy hatodában ajánlják fel a dolgozóknak a négynapos munkahét lehetőségét. Utahban azonban augusztus 4-től nem választható, hanem kötelező lesz.
  • 2023.02.16Lean black belt képzés A képzés során a résztvevő megismerhetik azokat a haladó és új lean módszereket, illetve az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó fejlesztéseket, amelyek ráépülnek és kiegészítik a korábbi lean ismereteiket, ezzel szélesebb körben tudják a szervezetüknél folyó lean bevezetést támogatni. Részletek Jegyek
  • 2023.02.16CX-Ray elégedettségfelmérés online workshop A munkahelyi hatékonyság az elégedett kollégákkal kezdődik! Skálázható, szűrhető eredmények - tudd meg, munkatársaid szerint, mik a valóban égető problémák! Részletek Jegyek
  • 2023.02.23CX-Ray teljesítményértékelés online workshop Miért fontos a TÉR? Az egyértelmű egyéni és csapat célok és a folyamatos visszajelzés az elkötelezettséget és motivációt kiemelten meghatározó tényezők. Részletek Jegyek
  • 2023.03.22recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek