TOBORZÁS KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Mi a Monsternél úgy látjuk, hogy az álláskeresők karrierlehetőségek keresésére és kihasználására tett aktivitása eltolódott, mégpedig a közösségi média irányába. Vállalkozásvezetőként Ön is kihasználhatja a közösségi média felületeket, hogy kapcsolatba lépjen az ügyfelekkel és a leendő új munkatársakkal. Függetlenül attól, hogy mely közösségi média felületet használja, a cél minden esetben elkötelezettség kialakítása. Az alábbi tippek segítenek Önnek a kezdeti lépésekben.
Tegye közzé a vállalkozás egyedi jellemzőit, a cégmárkát
A közösségi média láthatóvá teszi a cégmárkát és történeteken keresztül a munkáltatói márkát. A cég honlapja kiváló arra, hogy megmutassa a cég egyedi jellemzőit a potenciális új munkatársaknak. A céges honlap karrier oldalán bemutathatja a vállalati kultúrát, a munkakörnyezetet és a vállalat küldetését, céljait. A társadalmi felelősségvállalás és egyedi küldetésű projektek kiemelt érdeklődésre tartanak számot a mai 20-25 éves fiatalok körében. Ha ezt a korosztályt szeretné megcélozni, tanácsos a karrier oldalon hírt adni a céges rendezvényekről és társasági programokról; figyeljen arra, hogy előzetesen kérje a fotókon szereplő munkatársak engedélyét a fényképek közzétételére. A közösségi médián keresztül a cég olyan tartalmakat oszthat meg, melyek betekintést engednek a potenciális pályázók számára a cég életébe, kultúrájába és értékeibe.
Bátorítsa munkavállalóit, hogy legyenek a cég közösségi szószólói
Az álláskeresők szeretnének nagyobb rálátást szerezni az ott dolgozókról, a közösségi média pedig kiváló eszköz történetek elmesélésére. Sok cég bátorítja a munkatársakat arra, hogy legyenek a „márka nagykövetei”. A munkatársak beszámolnak céges eseményekről és megosztják az álláskiírásokat. A saját nagykövet-gárda kinevelését kezdje a közösségi médiában aktív munkatársakkal. Figyeljen arra, hogy ellássa őket pontos útmutatással, hogyan kommunikáljanak, és hogyan ne nyilatkozzanak a cég munkáltatói márkájáról. Állítson össze egy közösségi média útmutatót, amire minden munkavállaló támaszkodhat, amikor a cégről nyilatkozik az interneten.
Tisztázza a cég munkáltatói márkáját, és lássa el a szükséges iránymutatással a munkavállalókat is, hogy pontos képet fessenek a cégről, mint munkáltatóról az interneten.
Használja a Facebook-ot elkötelezésre
A 71%-os felnőtt felhasználó iránnyal, a Facebook* kiváló felület a cég közösségi média jelenlétének építésére. A céges Facebook profil egyszerre szolgál a meglévő és a potenciális vevők elkötelezésére, valamint találkozó helyül a munkatársak számára. Egy aktív Facebook oldal a cég kultúráját is jól közvetíti a potenciális álláspályázók felé. Használja a Facebook oldalt a céges események és összejövetelek, munkavállalói kezdeményezések és eredmények, valamint céges társadalmi aktivitás hangsúlyozására. Nevezzen ki egy közösségi médiában jártas munkatársat a céges oldal kezelésére, rendszeres aktuális hírek közzétételére. Heti két-három híradás elegendő az elköteleződés kiváltásához. A Facebook Látogatói Statisztika demográfiai adatokat szolgáltat, amelyekből láthatja, hogy elérte vagy nem a célközönségét, valamint az elköteleződés elérését és szintjét. Ez azoknak az alkalmaknak a száma, ahányszor a híradása megjelent a látogatók idővonalán, illetve a hozzászólások, megosztások és kedvelések száma, melyet a közzétett tartalom elért.
Használja a Twitter-t a cég elérhetőségének növelésére
A 23%-os felnőtt felhasználó iránnyal a Twitter* szintén remek hely arra, hogy erősítse a cég álláshirdetéseinek megjelenését, valamint a cégmárkát és kultúrát a potenciális pályázók felé. A cég Twitter feltöltése szintén nagyszerű eszköz az iparágon belüli fejlesztési érdekességek megosztására és céges hírek közzé tételére.
Hogyan mérhető legjobban a sikeresség a Twitter-en?
Kövesse nyomon a megosztásokat (retweet), kedvenceket (favorite) és válaszokat (reply). Ezek azok a tényezők, melyeket érdemes figyelni a követők és rajongók teljes számához viszonyítva.
A Monster-nél kifejlesztettünk két Twitterre szabott közösségi média eszközt—a Twitter Card-ot és a Social Job Ad-et. A két termék segítségével maximalizálhatja a Twitteres toborzás eredményességét.
* Pew Internet Research, 2014. szeptember
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
HR Spirit – www.hrspirit.hu Kiadó: Monster Magyarország Kft. 1132 Budapest, Váci út 18.Ügyvezető: Zétényi AnnaFőszerkesztő: Karácsony... Teljes cikk
Kedv, bátorság, lélek, energia, spiritusz. Többek között ezt jelenti a „spirit” szó. Úgy gondoltuk, hogy ez a szó érzékelteti leginkább,... Teljes cikk
Sorozatunkban a személyügyben kereshető összegeket vesszük nagyító alá különféle statisztikák segítségével. Kezdjük a HR vezetői pozícióval.... Teljes cikk
- Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista 3 hónapja
- Z generáció megtartása, rugalmas munka: ilyen volt 2023 az üzleti szolgáltató központoknál 4 hónapja
- A 10 leggyorsabban növekvő HR toborzási szolgáltató: itt a HR Portál - OPTEN listája 7 hónapja
- Munkaerőpiaci kilátások és karrierlehetőségek a 21. században: egy átfogó áttekintés 10 hónapja
- A mesterséges intelligencia sem tudja kiszorítani az élő munkaerőt a telefonos ügyfélszolgálatokból 10 hónapja
- Ezreket képzett át call centeresből lakberendezési tanácsadóvá az IKEA 11 hónapja
- Fejlődniük kell a BSC-knek munkaerő-megtartásban 11 hónapja
- Átadták, így néz ki a Kostal új budapesti irodája - képekkel 1 éve
- Önálló vállalatot alapít az Audi Hungaria a Shared Competence Center szolgáltatásai számára 1 éve
- The business service sector offers long-term career paths 2 éve
- Közel tízezer négyzetméteres irodaházat újított fel a Hell-csoport Miskolcon 2 éve