A kreatívitást facilitálni kell
A kreatív facilitátor ellenben elkapja az ügyfél kezét, és azt mondja: „Gyere, próbáljunk ki egy olyan utat, ahol még nem jártál, sőt talán még nem is láttál ilyet!” Vezet, kérdez, tanácsot ad, konfrontál, provokál, naivan újrakérdez, átfogalmaz, stimulál, szándékosan összezavar. Nem feltétlenül kedves. Nem cseveg. Egy eddig ismeretlen szintre emeli a beszélgetést. Az absztraktból indul el, majd azt megfoghatóvá, megvizsgálhatóvá, átláthatóvá, megoldhatóvá teszi.
A facilitált kreatív workshop, a kreativitás technikáinak elsajátítása, vagy csupán kipróbálása egy új világot nyit meg. Új lehetőségeket kínál a teljes szervezetnek, a vezetőknek, a csapatoknak, az egyéneknek. Ahol a kreativitás ilyen módon a mindennapok része, vagy azzá válik, ott garantáltan érezhető lesz a szervezeti kultúra változása is. Egy-két őrült szuperhősös meeting, átlegózott óra, vagy asszociációs kártyajáték után a kollégák óhatatlanul összekacsintanak majd a folyosón, újratárgyalják az élményeiket a közös ebédek során, örömmel osztják meg egymással, hogy hogyan született meg bennük egy ötlet, melyet megvalósítottak és ami sikert hozott, vagy éppen hogyan és mit tanultak egy-egy hibából. Mindez nemcsak az elkötelezettséget és az elégedettséget növeli, de jó hatással van a munkáltatói márkára és nem utolsósorban a profitra is.
A kreativitás az innováció alapja. Ne féljünk tőle, inkább serkentsük! Adjunk teret neki! De legalább próbáljuk ki! Csak egy napra tegyük félre az előítéleteinket, és engedjük bele magunkat a kőkemény játékba. Talán hatni fog. Talán nem. De ha mégis, még az is lehet, hogy rájövünk: a siker érdekében épp itt az ideje új térképet rajzolni.
David J. Hall
az Ideas Centre Group alapítója és vezetője, előadó, coach, a kreativitás és innováció szakértője tartotta. David küldetésének tekinti, hogy katalizálja ügyfeleit, új látásmódot kínáljon, technikái segítségével ügyfelei áttörjék saját mentális blokkjaikat, felszabadítsák kreatív energiáikat, játékosságukat, ezzel megalapozva az ötletekre építő és épülő kultúra kialakulását, mely az innováció alapköve, és sok esetben az átütő üzleti siker kulcsa.David J. Hall 25 éves, több szektorban szerzett vezetői tapasztalattal rendelkezik, saját cégének 2011-es megalapítása előtt a HFL Sport Science Ltd. vezérigazgatója volt. 2005-ben a HFL bekerült a 100 Legjobb Munkahely közé. 2007-ben a Bedfordshire-i Egyetem Üzleti Kreativitás tanszékén tanított vendégoktatóként, emellett megnyerte az E-on díját „Az Egyesült Királyság legenergikusabb főnöke” kategóriában.
Tánczos Éva
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A kreativitás és innováció stratégiai szerepe
2. oldal - A kreatívitást facilitálni kell