Győrfi Pál tanácsai és a gyógyító vállalatok ismérvei
Győrfi Pál, egészségkommunikációs szakértő, aki az ország járványügyi védekezésének arca volt kiemelte, hogy a jelenlegi helyzet egyszerre egészségügyi vészhelyzet és társadalmi krízis, melynek kezelésében az intézkedéseknek és a szabálykövető magatartásnak egyaránt szerepe van. A kettőt pedig a kommunikáció kapcsolja össze országos és vállalati szinten is. Mint mondta nem elég az információt átadni, az is fontos, hogy a kívánt hatást elérjék, az a magatartásba is átmenjen.
- Nem jó túl sok információt adni, mert az zavart okoz;
- Tényeket, adatokat kell közölni, objektív módon;
- Ki kell emelni a lényeget a gyorsan változó helyzetben, ami konzekvens és releváns legyen.
- Érthetőség - az információ érthető legyen a befogadó szempontjából.
A gyógyító vállalatoké a jövő
Az aktív prevenció szükségességéről, a gyógyító vállalatról, mint jövőbeni célról beszélt Dr. Fügedi Gergely, a Fitpuli ügyvezető igazgatója. Aki elmondta, hogy mivel a társadalom öregszik, a krónikus betegségek száma nő, vagyis hosszabb életet élünk, de betegségekkel. Az egészségügy viszont egyre túlterheltebb, az infrastruktúra drágul, az ellátók pedig fogynak, így egyre inkább a magánegészségügy felé fordulunk. Ezért lesz egyre nagyobb szerepe a munkáltatói egészségcsomagoknak, amelyek ezekkel a szolgáltatókkal vannak általában szerződésben. Ahogy pedig fentebb már többször említettük az egészségnyereség a vállalatok nyeresége is, ami számukra megtérül.
Fügedi Gergely olyan komplex egészségprogramnak látja értelmét, amelyben szerepet kap a foglalkozásegészségügy, egészséges életmód rendezvények/sportnapok, életviteli képzés és tanácsadás - mindez egyben pedig valódi egészségfejlesztést jelenthet hosszú távon. Itt is szerepet kaphat a digitalizáció, amelyen keresztül egyéni oktatási anyagok, 24 órás támogatás adható, közösségi kihívások indíthatók a munkavállalók irányába. Valamint ezek adatait gyűjteni és elemezni lehet, ezek nyomán felmérni azokat a területeket, ahol további fejlesztésre van szükség. Ha a digitális rendszert és annak adatait összekötik a foglalkozásegészségügyi ellátással, akkor az éves orvosi viziten kívül valóban célzott, személyre szabott orvosi segítséget, tudatos egészségfejlesztést kaphat a munkavállaló.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A lelket is nagyon megviseli a járvány - így őrködnek a cégek a dolgozók egészségén
2. oldal - Győrfi Pál tanácsai és a gyógyító vállalatok ismérvei