A válságkezelő céges kommunikáció kulcsa - díjmentes webinár
A világban, és hazánkban kialakult szomorú helyzet mindnyájunknak új kihívásokat jelent. Olyan szituációkkal kell megbirkóznunk, amikkel még sosem. A Facebookon létrejött egy csoport, ahol a HR szakemberek, cégvezetők számára hétről-hétre új témákkal, előadásokkal segítenek a kialakult helyzet szakszerű kezelésében. Pénteken Varga István beszél majd arról, hogyan lehet jól kezelni kommunikációs szempontból ezt az időszakot. Vele beszélgettünk.
A szűkebb környeztemben azt látom, hogy nagyon sok nagy, jó nevű cég is meglehetősen sután kezeli kommunikációs szempontból a kialakult veszélyhelyzetet. Nem tájékoztatnak eleget, jól, vagy éppen jókor. Te hogy látod a jelen helyzetet? Mennyire megy jól a munkavállalók felé a kommunikáció a magyar cégeknek?
Egy karate mester egész életén át tökéletesíti azokat a mozdulatsorokat, amelyeket kicsi gyermekkora óta tanult. A céges kommunikációval sincs másképp. Rengeteg gyakorlással valóban el lehet sajátítani egy magabiztos, reális alapokon nyugvó, nyílt és őszinte vállalati kommunikációt. De ahogy a karate mozdulatok próbája a tatamin zajlik, úgy a vállalati kríziskommunikáció is a céges fogyasztói, a beszállítói és a munkavállalói kommunikációban mérettetik meg igazán.
Gyakorlással ugyan fel lehet készülni egy békeidőben bekövetkező hirtelen vészhelyzetet szimuláló kommunikációs feladatra, de a valóság sok esetben felülírja ezeket a forgatókönyveket. Épp ezért érdemes időről időre kockázatelemzést végezni, mert általában épp akkor üt be a krach, amikor nem is számítunk rá. A másik fontos kérdés, hogy van-e mit kommunikálni. A szükséges intézkedések kiknek az érdekeit képviselik? A board látja-e, figyelembe veszi-e maximálisan a munkavállalók, a beszállítók vagy a piac érdekeit? Vagy csupán az adott krízishelyzetet szeretné valahogy megoldani?
A fentiekből is látszik, milyen sok összetevője van a vállalati külső- és belső kommunikációnak. A magyar cégek sajnos igen kis százaléka van felkészülve egy többváltozós krízishelyzetre.
Valós probléma lehet, hogy a munkavállalók elköteleződésén esik csorba, ha most a cég rosszul kommunikál? Miket eredményezhet ez később?
Egy hibás céges kommunikáció nagy rést tud ütni az amúgy is gyorsan változó fogyasztói- és munkavállalói megítélés pajzsán. Például, amikor úgy tíz évvel ezelőtt egy vezető olajtársaság egyszerűen el akarta süllyeszteni elöregedett olajfúró platformját a Mexikói-öbölben, ahelyett, hogy a jóval költségesebb szétszerelést választotta volna, fogyasztók milliói bojkottálták a társaság benzinkútjait, büntetve őket a kapzsi döntésért. Ez a szégyenhelyzet nyilván hatással van a munkavállalókra is. Hiszen azt érzik, hogy becsapták őket a profit érdekében. Sajnos számos magyar példa is azt igazolja, hogy érdemes a márkaépítés mellett az employer brandingre is időt, energiát és pénzt áldozni.
Mik azok az elengedhetetlen információk, kommunikációk, amiket a HR-nek/cégvezetésnek mindenképp meg kell, vagy kellett volna tenniük ezekben a hetekben?
A krízishelyzetekben a munkavállalók gyorsan elbizonytalanod(hat)nak a cég jövőjével kapcsolatos felsővezetői intézkedések miatt. Pláne, ha ezek az intézkedések érintik őket (is), esetleg korlátozzák az eddig elért juttatásaikat. Ez persze érthető is, hiszen családok sorsa múlik egy-egy intézkedés bevezetésén. Itt sok múlik a menedzsment hozzáállásán, tisztességén, nyílt és őszinte munkavállalói és fogyasztói kommunikációján. Ilyenek pl. a munkabér, a juttatások kérdése, a rugalmas munkaidő bevezetése vagy a távmunka lehetőségének felajánlása. A járvány kapcsán rendkívül fontos a megelőzési és úgynevezett Havária intézkedések meghozatala, és a középvezetők bevonása az eljárásrendek kidolgozásába, majd a munkavállalók felé történő kommunikációjába.
Pályám során kiváló cégekkel dolgozhattam együtt, szerencsésnek mondhatom magam, mert megbízóim majd mindegyik krízis során megértették, hogy a hosszú távú stabilitás megőrzése, az előremutató, nyílt és a munkavállalók érdekeit is szem előtt tartó kommunikáció megmenthet egy céget, vagy átbillentheti őket a bizalmi holtponton.
A beszélgetés arról, hogy István pontosan mit tanácsol a HR-es kollégáknak a következő időszakra, pénteken folytatódik, egy élő, díjmentes webinár formájában.
A csoporthoz az IDE kattintva csatlakozhatnak, és hétről-hétre új előadókkal, témákkal várjuk.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk
A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk
Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk
- Ilyen hatással van a munkavégzésre a hosszú Covid 9 hónapja
- Fontos kimondani: a digitális világ még több láthatatlan munkát hárít a nőkre 9 hónapja
- "Nehéz eset" emberekkel dolgozik? - ezt a 7 dolgot tartsa szem előtt 10 hónapja
- Tanulmány: ezért egyre több a csendes felmondás a magyar cégeknél 11 hónapja
- Vannak tanárok, akik csak most kapták meg a járvány miatt járó táppénz-kiegészítést 12 hónapja
- Így hat a dolgozókra a munkahelyi konfliktus 1 éve
- A munkaidőnk mindössze 5 százalékát töltjük kommunikációval 1 éve
- Munkahelyi alumni élethosszig: stratégiai fontosságú a jó kapcsolat fenntartása a volt kollégákkal 1 éve
- Nagy baj, ha nem világos a munkavállalók számára, hogy mi kell az előléptetéshez 1 éve
- Felmérés: a vállalatvezetők nem állnak készen a változások menedzselésére 1 éve
- Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni? 1 éve