Megjelent: 1 hete

A válságkezelő céges kommunikáció kulcsa - díjmentes webinár

A világban, és hazánkban kialakult szomorú helyzet mindnyájunknak új kihívásokat jelent. Olyan szituációkkal kell megbirkóznunk, amikkel még sosem. A Facebookon létrejött egy csoport, ahol a HR szakemberek, cégvezetők számára hétről-hétre új témákkal, előadásokkal segítenek a kialakult helyzet szakszerű kezelésében. Pénteken Varga István beszél majd arról, hogyan lehet jól kezelni kommunikációs szempontból ezt az időszakot. Vele beszélgettünk.

Varga István a Manta Marketing Kft. alapító tulajdonosa, digitális marketing szakember, stratégiai- és kríziskommunikációs tanácsadó, egyes üzleti körökben a bajba jutott cégek megmentőjeként is ismerik. Őt kérdeztük arról, mit okozhat a cégeknek a jelen helyzet nem megfelelő kezelése. A beszélgetést pénteken folytatjuk. Itt csatlakozhat.

A szűkebb környeztemben azt látom, hogy nagyon sok nagy, jó nevű cég is meglehetősen sután kezeli kommunikációs szempontból a kialakult veszélyhelyzetet. Nem tájékoztatnak eleget, jól, vagy éppen jókor. Te hogy látod a jelen helyzetet? Mennyire megy jól a munkavállalók felé a kommunikáció a magyar cégeknek?

Egy karate mester egész életén át tökéletesíti azokat a mozdulatsorokat, amelyeket kicsi gyermekkora óta tanult. A céges kommunikációval sincs másképp. Rengeteg gyakorlással valóban el lehet sajátítani egy magabiztos, reális alapokon nyugvó, nyílt és őszinte vállalati kommunikációt. De ahogy a karate mozdulatok próbája a tatamin zajlik, úgy a vállalati kríziskommunikáció is a céges fogyasztói, a beszállítói és a munkavállalói kommunikációban mérettetik meg igazán. 
Gyakorlással ugyan fel lehet készülni egy békeidőben bekövetkező hirtelen vészhelyzetet szimuláló kommunikációs feladatra, de a valóság sok esetben felülírja ezeket a forgatókönyveket. Épp ezért érdemes időről időre kockázatelemzést végezni, mert általában épp akkor üt be a krach, amikor nem is számítunk rá. A másik fontos kérdés, hogy van-e mit kommunikálni. A szükséges intézkedések kiknek az érdekeit képviselik? A board látja-e, figyelembe veszi-e maximálisan a munkavállalók, a beszállítók vagy a piac érdekeit? Vagy csupán az adott krízishelyzetet szeretné valahogy megoldani?
A fentiekből is látszik, milyen sok összetevője van a vállalati külső- és belső kommunikációnak. A magyar cégek sajnos igen kis százaléka van felkészülve egy többváltozós krízishelyzetre. 

Valós probléma lehet, hogy a munkavállalók elköteleződésén esik csorba, ha most a cég rosszul kommunikál? Miket eredményezhet ez később?

Egy hibás céges kommunikáció nagy rést tud ütni az amúgy is gyorsan változó fogyasztói- és munkavállalói megítélés pajzsán. Például, amikor úgy tíz évvel ezelőtt egy vezető olajtársaság egyszerűen el akarta süllyeszteni elöregedett olajfúró platformját a Mexikói-öbölben, ahelyett, hogy a jóval költségesebb szétszerelést választotta volna, fogyasztók milliói bojkottálták a társaság benzinkútjait, büntetve őket a kapzsi döntésért. Ez a szégyenhelyzet nyilván hatással van a munkavállalókra is. Hiszen azt érzik, hogy becsapták őket a profit érdekében. 
Sajnos számos magyar példa is azt igazolja, hogy érdemes a márkaépítés mellett az employer brandingre is időt, energiát és pénzt áldozni. 

Mik azok az elengedhetetlen információk, kommunikációk, amiket a HR-nek/cégvezetésnek mindenképp meg kell, vagy kellett volna tenniük ezekben a hetekben?

A krízishelyzetekben a munkavállalók gyorsan elbizonytalanod(hat)nak a cég jövőjével kapcsolatos felsővezetői intézkedések miatt. Pláne, ha ezek az intézkedések érintik őket (is), esetleg korlátozzák az eddig elért juttatásaikat. Ez persze érthető is, hiszen családok sorsa múlik egy-egy intézkedés bevezetésén. Itt sok múlik a menedzsment hozzáállásán, tisztességén, nyílt és őszinte munkavállalói és fogyasztói kommunikációján. Ilyenek pl. a munkabér, a juttatások kérdése, a rugalmas munkaidő bevezetése vagy a távmunka lehetőségének felajánlása. A járvány kapcsán rendkívül fontos a megelőzési és úgynevezett Havária intézkedések meghozatala, és a középvezetők bevonása az eljárásrendek kidolgozásába, majd a munkavállalók felé történő kommunikációjába. 

Pályám során kiváló cégekkel dolgozhattam együtt, szerencsésnek mondhatom magam, mert megbízóim majd mindegyik krízis során megértették, hogy a hosszú távú stabilitás megőrzése, az előremutató, nyílt és a munkavállalók érdekeit is szem előtt tartó kommunikáció megmenthet egy céget, vagy átbillentheti őket a bizalmi holtponton. 

A beszélgetés arról, hogy István pontosan mit tanácsol a HR-es kollégáknak a következő időszakra, pénteken folytatódik, egy élő, díjmentes webinár formájában.
A csoporthoz az IDE kattintva csatlakozhatnak, és hétről-hétre új előadókkal, témákkal várjuk.

  • 2020.04.09Online workshopok és E-learning képzések április 9-től Válassza online workshopjainkat fix időben, vagy az e-learning alapú, rugalmas tanulási formát, amelyben bárhol és bármikor, önállóan, a saját időbeosztása szerint sajátíthatja el a tananyagot! Részletek Jegyek
  • 2020.06.127 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz. A júniusi tréningünkre első sorban a B1+/B2 szintű jelentkezőket várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Koronavírus: online távkonzultációk a Doktor24 orvosaival

A koronavírus és az ezzel összefüggő intézkedések kapcsán félelem, szorongás alakulhat ki a bizonytalanság, az elszigeteltség, a megváltozott... Teljes cikk

NKM Energia, vállalkozása energiája

Az energia a vállalkozások és vállalatok fejlődéséhez és mindennapi működéséhez elengedhetetlen, legyen szó áramról vagy gázról. Az NKM... Teljes cikk

A válságkezelő céges kommunikáció kulcsa - díjmentes webinár

A világban, és hazánkban kialakult szomorú helyzet mindnyájunknak új kihívásokat jelent. Olyan szituációkkal kell megbirkóznunk, amikkel még sosem.... Teljes cikk