A dolgozók több mint fele nem tudja, hogy a munkahelye hogyan használja a mesterséges intelligenciát
A dolgozók többsége szívesebben használná az AI-t, ha tudná, hogy hogyan és mire használja azt a munkahelyük.
A munkavállalók több mint fele (54%) azt állítja, hogy fogalma sincs arról, hogy a vállalatuk hogyan használja a mesterséges intelligenciát - derül ki az UKG humánerőforrás- és munkaerő-technológiai vállalat új felméréséből, amiről a CBNC írt. Eközben a vezetők többsége (78%) szerint a vállalatuk ma már használ mesterséges intelligenciát - állítja az UKG.
Az UKG több mint 4000 alkalmazottat, vezetőt és C-suite vezetőt kérdezett meg 10 országban. A válaszadó vezetők 68%-a mondta, hogy a vállalatuk olyan AI-döntéseket hozott, amelyek nem a munkavállalók érdekeit szolgálják. Az UKG szerint azonban ez nem jelenti azt, hogy pánikba kell esni. A munkavállalóknak először is úgy kellene tekinteniük az AI-ra, mint egy eszközre, ami segíthet nekik, nem pedig mint a munkahelyük biztonságát fenyegető veszélyre.
A felmérésben megkérdezett vezetők becslése szerint a munkaerő 56%-a használja közvetlenül a mesterséges intelligenciát a munkafeladatok automatizálására vagy kiegészítésére. Eközben az AI-t használó munkavállalók 75%-a azt állítja, hogy az hatékonyabbá, produktívabbá és pontosabbá teszi munkájukat. A dolgozók többsége (75%), azt válaszolta, hogy jobban lelkesednének az AI-ért, ha jobban rálátnának, hogy munkahelyük hogyan és mire használja azt.
"A cégeknek nyíltabban kell beszélniük arról, hogyan használják az AI-t a munkahelyen, ha versenyelőnyt akarnak szerezni, és ha el akarják nyerni alkalmazottaik bizalmát" - mondta Dan Schawbel, a Workplace Intelligence ügyvezető partnere, aki a tanulmány elkészítésében együttműködött az UKG-vel.
Bár a munkavállalóknak világszerte csak 44%-a gondolja úgy, hogy személyes életében kapcsolatba kerül az AI-val, a valóságban legalább 90%-uk azt állítja, hogy használt már legalább egy olyan technológiát, ami AI-on alapul: térképek és navigáció (66%), prediktív termék/szórakoztatási javaslatok, mint például a Netflix és a Spotify (50%), szövegszerkesztők vagy autokorrekció (47%), virtuális otthoni asszisztensek, mint az Alexa és a Google Assistant (46%), vagy intelligens chatbotok (31%).
A ma mesterséges intelligenciát alkalmazó vállalatok becslései szerint 2028-ra a teljes munkaerő 70%-a fogja használni az AI-t munkaköri feladatai egy részének automatizálására vagy kiegészítésére. A felsővezetők többsége (71%) szerint a mesterséges intelligencia használatának előmozdítása magas vagy közepes prioritás a szervezetük számára, és a vezetők 62%-a szerint legalábbis kissé aggódik amiatt, hogy a vállalatuk nem halad elég gyorsan a mesterséges intelligencia kiaknázásával.
CNBC
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Microsoft új Teams-funkciója automatikusan felismeri, ha egy dolgozó a vállalat WiFi-hálózatára csatlakozik, és ennek alapján frissíti a... Teljes cikk
Kötelező lesz embernek maradni. Ahogy a mesterséges intelligencia egyre több munkafolyamatot vesz át, a világ legnagyobb gazdaságai új szabályozást... Teljes cikk
Toborzás, onboarding, belső kommunikáció - chatbot, tréningek és a munkaerőt kezelő teljes adminisztrációs rendszerek. Mindezeken a területeken az... Teljes cikk
- Ezek a szakmák vannak veszélyben a MI miatt 2 napja
- Milliomos IT-szakmák: ezekért a munkakörökért fizetnek csillagászati összegeket 3 napja
- Elképesztő, mi lett az új luxus: emberrel beszélni egy ügyfélszolgálaton 6 napja
- Így néz ki a könyvelő szakma jövője 1 hete
- Ezeken a területeken segítheti az AI a készségbeli különbségek áthidalásán 2 hete
- Az amerikai dolgozók több mint fele saját zsebből fizeti a képzéseket, amiket munkáltatója nem áll 2 hete
- Az AI hetente egy teljes munkanapot megtakaríthat a dolgozóknak, ha képzik őket 2 hete
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 2 hete
- "Állás-apokalipszis" - nehéz helyzetben a frissdiplomások 3 hete
- Sci-fi a valóságban: íme a robot, ami elvégzi helyettünk a házimunkát 3 hete
- Pukkan az AI-lufi, jön a józanodás: mégis szükség lesz emberekre a munkahelyen? 3 hete

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?