Az interim menedzserek, mint stratégiai erőforrások
Az interim menedzserek szakértelmük miatt egyre több felkérést kapnak a projekt- és program menedzsment területén, hogy átsegítsék és támogassák a vállalatok főbb projektjeinek kivitelezését. Ezek a megbízások számukra is vonzóak, hiszen ezekben az esetekben könnyű megállapítani, meddig tart a felelősségük.
Interim és projekt menedzsment
Az interim piac növekedését jelentősen befolyásolja a projekt menedzserek szakértelme és tapasztalata iránti kereslet. Az interim menedzserek a projekt és program menedzsment területén szerezett szakértelmük révén egyre több vállalattól kapnak felkérést, hogy átsegítsék és támogassák őket a főbb projekt kezdeményezések kivitelezésében.
Az Executives Online jelentése szerint több mint 10 százalékkal növekedett a projektmenedzserek és programigazgatók felkérésének száma. Ez az arány az elmúlt évben megduplázódott és az érdeklődés a projekt menedzsment irányába tolódott el. Számos oka van, hogy miért vetik meg a lábukat az interim menedzserek a projekt menedzsmentben. Egyrészt, mert minden projektnek - legyen szó nagyról vagy kicsiről, csúcstechnológiáról vagy nehéziparról - van eleje, közepe és vége. Számukra az teszi olyan vonzóvá ezeket a megbízásokat, hogy könnyű megállapítani, meddig tart a felelősségük. Másrészt, a projektek többsége olyan egyedi jellemezőkkel bír, amelyhez megfelelő szakértelemre és tudásra van szükség. Ezzel a tudással valószínűleg a vállalatnál dolgozók nem, de egy erre a területre specializálódott interim menedzser rendelkezik.
Az interim menedzserek egyre fontosabb erőforrássá válnak. Egy 2004-ben készített felmérés szerint 84 megkérdezett vállalatból minden ötödik kiemelte, hogy állandó alkalmazottainak számát alacsonyan kell tartania, továbbá arra is felhívták a figyelmet, hogy új projektek megvalósításához folyamatosan ébernek kell lenniük. Egy 2002-ben, 100 céggel készített jelentés azt találta, hogy a vállalaton belüli változás projektek 34 százaléka igazgatósági szinten dőlt el, míg 22 százalékukat a vezérigazgató bírálta el. A 2006 júliusában megkérdezett vállalatok beszámolói szerint a korábbinál kisebb arányban vett részt a döntéshozatalban a vezérigazgató (10 százalék), míg a projekt és funkcionális vezetők 31 százalékban, más igazgatók pedig 29 százalékban.
Interim menedzserek a változás hírnökei
Feltűnően kevéssé módosul a brit vállalatok menedzsmentje, ami igencsak aggasztó, ha megnézzük milyen nagyszámú üzletet szándékoznak kötni a változtatások kapcsán. A változásmenedzsment témakörére irányuló kutatások alanyainak többsége szerint, a brit vállalatok nem szeretik a változást, de tisztában vannak azzal, hogy a fejlődéshez szükség van rá. Az interim menedzsereket és ügyfeleket a vállalati változásról szóló programokban való részvételükről kérdezték, továbbá arról, hogy mi a leghatékonyabb módja a változás finanszírozásának. A listát a belső erőforrások vezetik, azzal, hogy a válaszadók több mint fele működtet olyan csoportot, ami a változásokért felelős és véleményük szerint hatékonyan is működik.
Természetesen létezik egy kisebb csoport, ahol külső erőforrásokat vesznek igénybe. A külső erőforrások hatékonysága között jelentős eltérések lehetnek. A válaszadók nagyobb része (20 százaléka) hatékonyabbnak tartja a tanácsadást, mint a vállalaton belüli csoportok munkáját. A megkérdezettek 22 százaléka szerint a független változásmenedzserek munkája a legeredményesebb, mert végigkövetik és irányítják a változás folyamatát.
A felmérésekből kiderült, hogy a vállalatok többsége még nincs tisztában a független változásmenedzserek szerepével. Bár az érdeklődők és alkalmazók száma alacsony, kitűnő eredményeik vitathatatlanok. A független változásmenedzserek sikerének titka megszerzett tudásukban, képességeikben és tapasztaltukban rejlik. Páratlan lehetőséget nyújtanak átszervezés előtt álló brit vállalatok, és szervezetek számára.
Mészáros Etelka
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A 2024-es évben a visszaélés-bejelentések 55%-a HR-hez kapcsolódó panaszokból származott, ami jól mutatja, hogy a hagyományos HR-keretek már nem... Teljes cikk
Ha bizonyos tényezők teljesülnek, a munkavállalók hajlandóbbak nagyobb erőfeszítést tenni a célok elérése érdekében, ha viszont valamelyik elem... Teljes cikk
Nincs könnyű feladata a HR-nek egy nagy szervezeten belül, ha arra gondolunk, hogy egyfajta közvetítői szerepet kell betöltenie a munkavállalók és a... Teljes cikk
- Zenei menedzser képzés indul a Debreceni Egyetemen 5 hónapja
- Mit tehetnek a cégek a munkahelyi jóllétért? 8 hónapja
- Operatív menedzser 12 hónapja
- Ha hirtelen távozik az ügyvezető: ekkor lép be az interim CEO 2 éve
- Marketing menedzser 2 éve
- Munkaerőpiaci kilátások és karrierlehetőségek a 21. században: egy átfogó áttekintés 2 éve
- Így néz ki egy logisztikai menedzser egy napja: "Nem árt, ha szeretsz legózni" - bölcsészből lett az Év Logisztikai Menedzsere 2 éve
- Fogalmak és kifejezések, amelyek érdekli a munkavállalókat 2 éve
- Hernádi, Orbán, Rékasi: ennyit kerestek tavaly a tőzsdei cégek csúcsmenedzserei 2 éve
- A külső, külsős - interim szemszög 2 éve
- Van, hogy kívülről kell segíteni a változást 3 éve