kapubanner for mobile
Szerző: Bánosi Eszter
Megjelent: 6 éve

7 lépés a frissen felvett tehetségek megtartásáért



#1. Fogadjuk be őket a szervezeti kultúrába

Klisének tűnik, de nagyon sok tehetséges, új dolgozó szenved attól, hogyan asszimilálódjon az új kultúrába, és érezze magát a csapat tagjának. Még ennél is rosszabb, amikor az újoncok vezető pozícióba kerülnek, és magukkal hozzák a régi és megszokott, ám az újba egy cseppet sem illeszkedő vállalati kultúrájukat. Szánjunk tehát időt arra, hogy az új munkatársakat megismertessük a szervezeti kultúrával.

#2. Legyünk tisztában a szervezet igényeivel

A szervezetek gyakran úgy építik ki onboarding kezdeményezéseiket, hogy csupán a tartalomra fókuszálnak, de nem töltenek elég időt azzal, hogyan tudnák sikeresen áthelyezni ezt a tudást gyakorlatba. Manapság átalakulóban van a munkahelyi kultúra: akár 5 generáció is dolgozhat egy helyen, egyre inkább elterjedté válik a rugalmas munkaidő, és elengedhetetlen eszközzé vált az okostelefon. Először meg kell ismernünk a munkavállalók igényeit, csak ezután tudunk kifejleszteni olyan programokat, amelyek összhangban vannak a modern munkáltatók érdeklődésével, technikai szokásaival és munkahelyi viselkedésével.

#3. Haladjunk kis lépésekben

Rossz szokásunk, hogy az újonnan belépőket rögtön elárasztjuk rengeteg információval, amit nehezen tudnak kezelni, pedig azzal nem tudjuk felgyorsítani a folyamatot, ha tömérdek mennyiségű információ feldolgozását várjuk tőlük rövid időn belül. Ne siettessük, és ne várjuk el tőlük nagy mennyiségű információ befogadását pár nap leforgása alatt - az onboarding nem verseny. Az első hat hónap - egy év kritikus időszak a megtartás szempontjából, ezért ne gondoljuk azt, hogy az onboarding 30-60 nap alatt lezajlik, tervezzük hosszabb távra.

#4. Adjuk oda nekik a puzzle doboz tetejét

A háttértudás nagyon fontos. Amikor egy új munkatárs csatlakozik a cégez, általában csak az adott részleggel kapcsolatos információkat kapja meg, de alig engedünk neki betekintést abba, mi folyik az üzlet egyéb területein. Az alkalmazottak számára egyre fontosabbá válik, hogy kommunikáljanak és együttműködjenek más osztályokkal is, és segítsék egymást az innovációban, vagy a gyorsabb alkalmazkodásban. Mielőtt tehát megkérjük őket arra, hogy foglalkozzanak a saját kis puzzle darabkáikkal, előtte tárjuk fel előttük a teljes képet.

#5. Mutassuk meg nekik, hogy csatlakozhatnak a stratégiához

Amint alkalmazunk valakit, az illető a stratégiai terv kritikus részévé válik. Függetlenül attól, hogy az új dolgozó a takarító személyzet részét képezi-e, vagy éppen a vezető tisztségviselők közé tartozik, ugyanúgy szerepet játszik a stratégia életre keltésében. Mégis az esetek többségében az új emberek előtt ez a stratégia homályos, vagy nem is létezik. Így azonban nem elvárható, hogy a dolgozók végrehajtsák az üzleti terveket.

6. Legyen eszköz a csapatvezetők kezében

Még egy közhely: az emberek nem a céget, hanem a vezetőket hagyják el. A vezetővel való rossz viszony az elsőszámú ok, amiért az emberek elhagyják a cégeket, és új lehetőségeket keresnek. Sok vezető azzal az indokkal nem invesztál az új dolgozók hatékony integrálásába, hogy rengeteg egyéb feladattal kell foglalkoznia, pedig az első számú feladatuk épp, hogy a magas teljesítményű csapatok fejlesztése és építése kellene, hogy legyen. Az onboarding folyamat részeként a csapatvezetőknek is lehetővé kell tenni, hogy prioritásként az új munkavállalókra összpontosíthassanak, de ehhez megfelelő képességekkel és eszközökkel kell felvértezni őket.

#7. Mutassuk meg nekik a fejlődési lehetőségeket

Számos munkavállaló azért hagyja el a céget, mert nem tisztázottak és elérhetőek számukra a fejlődési lehetőségek. A diplomások többsége olyan karrierlehetőséget keres, ahol továbbképzési lehetőségeket kap, és a cégeknek is előny, ha olyan dolgozókat foglalkoztathatnak, akikre igazán szükségük van. A gyakori munkahelyváltás nem az Y generációra jellemző negatív jelenség, hanem a szakmai kihívások és a személyes fejlődési lehetőségek hiánya.

Nyitókép: Pixabay.com

A Tlnt cikke nyomán
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Az új dolgozók hatékony beillesztésének 7 lépése
2. oldal - 7 lépés a frissen felvett tehetségek megtartásáért
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere

A folyamatos változás ma már alap, nem lehet rutinból vagy akár tavalyi tapasztalatok alapján működni, mondta el Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO... Teljes cikk

Bele lehet szeretni ebbe a hivatásba: interjú Szalavics Mariann NAV-elnökhelyettessel

Öt évvel ezelőtt érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. Első állása a közigazgatásban és azt mondja, hogy bele lehet szeretni ebbe a... Teljes cikk

Elfelejthetjük, hogy a jövőben csak a helyi piacon fogunk versenyezni a munkavállalókért - interjú Kalmár Ákossal, a Continental Csoport országos HR vezetőjével

HR mutatók szempontjából sikeres évet zárt 2023-ban a Continental Csoport Magyarország: nem kívánt fluktuációjuk jelentősen csökkent a megelőző... Teljes cikk