Megjelent: 6 éve

Digitális transzformáció alakítja a humánerőforrás menedzsmentet

Fontos a magyar HR szakembereknek azok a változások, amelyeket a digitalizáció eredményez az üzleti folyamatokban. Ezt a megkérdezettek 93 százaléka így látja. De csak a szakemberek alig fele érzi úgy, hogy az ő szervezetük ki is használja az ebben rejlő lehetőségeket.

Ez derül ki a Humán Szakemberek Országos Szövetsége (HSZOSZ) és a Milton Friedman Egyetem vizsgálatából, amelyben több mint 250 hazai vállalat és intézmény vett részt. A kutatás eredményeit „A szervezeti innovációs potenciál fejlesztése” című szakmai rendezvényen mutatták be szeptember 27-én az Innovatív HR megoldások programsorozat keretében.

Dr. Poór József, a HSZOSZ elnöke elmondta, hogy a jelenlegi gazdasági feltételek egyre komolyabb követelményeket támasztanak a különböző szervezetekkel szemben. A piaci siker már nemcsak a fizikai eszközök, a berendezések és a technológia megszerzésén múlik, hanem a felkészült, megfelelő készséggel, tudással, tapasztalattal és elkötelezettséggel rendelkező emberi erőforrásokon, valamint a digitalizáció adta lehetőségek megfelelő kihasználásán.

Dr. Schottner Krisztina, a Milton Friedman Egyetem rektorhelyettese hangsúlyozta, hogy az egyetem elkötelezett a legkorszerűbb módszertanok bevezetése mellett. A Digitális Egyetemmé válás érdekében megújítják tananyagaikat, és oktatási rendszerüket. A Digitális HR kutatással és az Innovatív HR megoldások programsorozat szervezésével a gyakorlatcentrikus tudásmegosztást kívánják szolgálni.
Nem eléggé elterjedtek az informatikai megoldások a HR-ben - ezt már Frajna Piller Annamária mondja. A tanácsadó szerint a technológiai fejlődés nap, mint nap kínál a munkát hatékonyabbá, pontosabbá, élvezetesebbé tevő megoldásokat, mégis a szervezetek mindössze 67 százaléka alkalmaz valamilyen informatikai alkalmazást a humán erőforrás menedzsment területén. Hozzáteszi: minél nagyobb egy cég, annál inkább valószínű, hogy használ digitális megoldást. A 100 fő feletti vállalkozásoknál már 83% ez az arány. Az IT alkalmazást használók 29 százaléka önálló HR rendszert, míg 19 százaléka a menedzsment információs rendszerrel integrált HR rendszert alkalmaz.

A továbbiakban Frajna Piller Annamária kihangsúlyozta, hogy vezetők és HR szakemberek túlnyomó többsége számára komoly kihívást jelent a szervezeti keretek és vezetés újragondolása a jövőre készülve. A Digitális HR kutatás megvizsgálta, hogyan vélekednek a hazai vezetők az aktuális HR trendekről, és a kutatók összehasonlították az eredményeket egy hasonló kérdéseket vizsgáló globális kutatás eredményeivel. Érdekes hangsúly eltolódás figyelhető meg: míg Magyarországon a válaszadók 90 százaléka a vezetés átalakítását tartja legfontosabbnak, és 83 százalékuk véli fontosnak a jövő szervezetének alakítását, addig a nemzetközi felmérés résztvevői éppen fordítva, az utóbbi fontosságát hangsúlyozzák 90 százalékban, és kisebb arányban vélik jelentősnek a vezetés átformálását.

A megfelelő struktúra és hozzáállás elengedhetetlen az innovációhoz - véli Szalay László (Integrated Consulting Group) szervezetfejlesztési tanácsadó, aki szerint „az innovatív szervezeteknek kétféle működési módra van szükségük: a hagyományos, jól szabályozott, fegyelmezett üzemmódra, de mellette ki kell építeni a kreativitást támogató, felfedezői üzemmódot is, ami lehetővé teszi az új ötletek, megoldások megszületését és a megvalósítás előkészítését

Szabó Tamara fejlesztő szakember (Legacy Kft) arra hívta fel a figyelmet, hogy az innováció megfelelő működtetéséhez egy szervezetben elengedhetetlen a megfelelő hozzáállás, az innováció szükségességébe vetett hit, hogy a nyitottság, a kockázatvállalás, a hibázás elfogadása a szervezeti kultúra integráns része legyen.

  • 2025.01.20Lean Quality képzés Minőségügyi munkatársak Lean szemléletű továbbképzése, a Lean filozófia és rendszer alapjainak megismerése és a 0 hiba koncepció és rendszer eszközeinek és módszereinek készség szintű elsajátítása.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BMEinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Vezető az, aki akár egy emberért felelősséget vállal - interjú Kamarás Zsuzsannával az Uniqa HR vezetőjével

Az Uniqa People&Brand területét vezeti, és a szervezetben 520-540 munkavállalóért felel Kamarás Zsuzsanna. A biztosítótársaságnál jelenleg... Teljes cikk

Hogyan segíthet a keleti filozófia a sikeres vállalatvezetésben?

A mai bizonytalan és kiszámíthatatlan időkben a cselekedeteink céljának ismerete nemcsak erőt, hanem fókuszt és irányt is adhat számunkra – legyen... Teljes cikk

Temetőgondnok, bonsai, hintaszék: avagy miért van szüksége a vezetőnek humorérzékre?

"A menedzsment, mint egy temetői gondnok: egy csomó ember felett áll, de senkivel nincs kapcsolatban." Miért elengedhetetlen a humor a vezetésben, és mik... Teljes cikk