kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Megállás rohanás közben



Mit ajánlana azoknak a cégvezetőknek, HR-eseknek, akik nem tudják mit jelent a munkáltatói felelősségvállalás? Hogyan kezdjen hozzá? Milyen kezdő lépéseket tegyen?



Adjon magának elegendő és megfelelő időt, arra, hogy megismerje és átlássa azt a céget, amit vezet. Ismerje meg minden szegletét, zegzugát. Én úgy indultam ennek a feladatnak neki, amikor átvettem ezt a munkát, hogy a dolgozók a változással szembe tudjanak nézni. Az első időszakban csak olyan változásokat indítottam el, amelyek az emberek személyes hétköznapjait nem annyira érintette. Ezek a következőek voltak: belső adminisztráció rendberakása, folyamatok, feladatok, hatáskörök leosztása, a feladatok egyértelmű szétosztása. Megismerni a szervezetet, rendszerbe rakni, folyamatokat egyértelműsíteni, hatásköröket meghatározni, nagyon odafigyelni, hogy minden munkakörben a legmegfelelőbb ember tegye a dolgát. Gyakorlatilag ez zajlott az első két évben. Megismertem a szervezet minden egyes rezdülését. Amikor a szakmai részekhez és az emberek munkáját érintő részhez nyúltam, akkor ezt már olyan hiteles vezetőként tudtam megtenni, hogy el is fogadták tőlem. Tehát nem rögtön ezzel indítottam, hanem hagytam időt mindenkinek. Nem is érzem azt, hogy ezt rosszul csináltam volna, következő alkalommal is hasonlóképpen csinálnám, pozitívak a tapasztalataim. Az én legfontosabb dolgom, hogy a folyamatokat ellenőrizzem, és a visszajelzéseimmel segítsem a dolgozóim mindennapjait, hogy még teljesebb legyen az általuk végzett munka.

Ön szerint milyen trendek várhatóak hosszútávon felelős foglalkoztatás területén?



Nálunk nagyon sok minden van, amit csak fejleszteni kell. Például a tanulószervezetté válás, amit én azért tartok nagyon fontosnak, mert ez egy hosszútávú befektetés. A dolgozók önbecsülését tudom megemelni a tanulási folyamatokon keresztül, és ennek hatására motiváltságuk is fennmarad. Nem a pénzzel próbálom motiválni az embereket, hanem hogy saját magukat érezzék értékesnek. Nekem ez a célom, azt gondolom, hogy ez egy jó trend.

Miért indultak „Az Év Felelős Foglalkoztatója” pályázaton?



Azért, mert a kollegáim idejöttek az asztalomhoz és azt mondták, hogy van ez a pályázat és ezen nekünk el kell indulni. A helyettesem kezdeményezte, de minden kollegám egyetértett ezzel és segítettek a pályázat megírásában is.

Ajánlaná a pályázatot másnak? Ha igen, Miért?



Ajánlanám a pályázatot másnak is, mert megáll egy pillanatra az a vezető, aki pályázik és elgondolkodik azon, hogy vajon mit csinált eddig és ebben milyen értékek vannak. A mindennapi rutin és rohanás közepette hajlamosak vagyunk nem észrevenni, hogy milyen fontos és hasznos dolgokat csinálunk munkánk közben. Csak úgy elrohanunk minden mellett és közben azt érezzük, hogy nem csináltunk semmit egész nap, de aztán mégis várak épülhetnek körülöttünk. Ez egy remek lehetőség volt arra, hogy megálljunk egy pillanatra. Ezt a munkát ezen a pályázaton keresztül mások is megismerhetik, beleláthatnak egy pici szeletébe és esetleg ők is meríthetnek belőle ötleteket. Tanuljanak belőle vagy csinálják mások is hasonlóképpen. Vegyen ki belőle bárki egy-két olyan gondolatot, amivel tovább tud lépni, építkezni.
Amennyiben a pályázat felkeltette érdeklődését az OFA Nonprofit Kft. felhívását itt érheti el. Legyen az Ön cége „Az Év Felelős Foglalkoztatója” 2018-ban!
„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2018" elnevezésű pályázat, a GINOP 5.3.6.-17-2017-00001 „Vállalati felelősségvállalás ösztönzése és állásfeltárás” kiemelt projekt keretében valósul meg.

Fotó: OFA Nonprofit Kft.

Forrás: OFA Nonprofit Kft.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Felelős Foglalkoztatás a nyertesek szemével - Közszféra szervezetei
2. oldal - Megállás rohanás közben
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el - így lehetne ezen változtatni

Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk

Kiábrándítóan lassan növekszik a női vezetők száma - mutatjuk, hogy befolyásolja ezt a rugalmas munkavégzés

Miközben a nők által betöltött felsővezetői pozíciók aránya világszerte 19,4%-ról 33,5%-ra nőtt két évtized alatt, a fejlődés... Teljes cikk

Hogyan építsük a vállalati kultúrát hibrid munkavégzés esetén?

A csapatépítés ösztönzésével, az eredmények jutalmazásával, a kommunikáció támogatásával és a munka-magánélet egyensúlyának... Teljes cikk