kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

Hogyan osszunk meg álláshirdetést a Facebookon?

Múlt heti bejegyzésemben, amiben a jó álláshirdetést a csokipapír első oldalához hasonlítottam, azt ígértem, hogy esettanulmány keretében konkrét példákkal jövök posting témában. Említést tettem arról is, hogy mennyire fontos egy jó munkaköri leírás ahhoz, hogy megfelelő álláshirdetések születhessenek - írja a Toboroz az ország blog a HR Blogon.

images

Nem véletlen a többesszám!

Ugyan nem született még bejegyzés sem az úgynevezett intake session tartalmáról, sem a különböző toborzási csatornákról, abban a szakmabeliek nagy része egyet fog érteni velem, hogy a Facebook és általában a social média külön toborzási csatornaként nőtte ki magát.

A Facebookon a következő módokon tudunk hirdetni. (Figyelem! A hirdetés ebben az esetben az, amikor valamilyen formában kirakunk egy posztot, és ülünk a babérjainkon, és várjuk, hogy ránk írjanak a jelentkezők. A Facebook használható közvetlen jelölt-megkeresésre is. Ebben a bejegyzésben csak a hirdetésről lesz szó.)

1. Kirakunk egy posztot a saját oldalunkra, esetleg a céges Facebook oldalra, kérjük az ismerőseinket, hogy osszák meg, és reménykedünk a csodában. Szó szerint a csodában.

2. Facebook oldalakról (úgy lehet felismerni, hogy like-olni lehet magát az oldalt, és jellemzően csak az oldal tulajdonosa tud posztolni), meg tudunk hirdetni pozíciókat, amikor a poszt aljára bekerül egy “Jelentkezés” vagy “Apply Now” akciógomb, és a hirdetésünk listázva lesz a https://www.facebook.com/jobs oldalon

3. Szponzorált tartalomként jelentetjük meg a hirdetésünket, így be tudunk állítani célcsoportot (életkor – diszkrimináció?- , lakhely, érdeklődési kör alapján), és ennek a körnek a hírfolyamán fog megjelenni (feltéve, hogy elég sok pénzt szánunk marketingre).

4. Facebook csoportokban (úgy lehet őket felismerni, hogy csatlakozni kell hozzájuk, és ha az admin másként nem állítja be, minden csoporttag meg tud osztani tartalmat) tudjuk közzétenni őket. Ezeknek a csoportoknak nagyon nagy előnye, hogy általában jól specifikáltak, konkrét érdeklődési kör, végzettségnek megfelelőek, és a toborzó kollégákon kívül a többi tag kifejezetten álláskeresési célból csatlakozik.

Szeretném hangsúlyozni, hogy a különböző típusú megosztások, sőt, sokszor a Facebook csoport jellege, célcsoportja, más-más posztot igényel, ami egy-egy újabb hirdetést jelent a gyakorlatban.

Személy szerint nekem a legjobb tapasztalatom a csoportokban való megosztásokkal van, ezért ilyen példákat fogok Nektek mutatni.

Esettanulmány #1: Ahogyan sokak első Facebook hirdetése kinéz:

Kattintson a folytatásért a HR Blogra.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Lebuktat a wifi: mostantól pontosan lehet tudni, ki honnan dolgozik

A Microsoft új Teams-funkciója automatikusan felismeri, ha egy dolgozó a vállalat WiFi-hálózatára csatlakozik, és ennek alapján frissíti a... Teljes cikk

Jön az emberi munkakvóta: törvény írhatja elő, mennyi embernek kell maradnia a robotok között

Kötelező lesz embernek maradni. Ahogy a mesterséges intelligencia egyre több munkafolyamatot vesz át, a világ legnagyobb gazdaságai új szabályozást... Teljes cikk

HR automatizálás: AI eszközök, megtérülés, trendek

Toborzás, onboarding, belső kommunikáció - chatbot, tréningek és a munkaerőt kezelő teljes adminisztrációs rendszerek. Mindezeken a területeken az... Teljes cikk