Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 7 hónapja

Coach kiválasztás




A coach kiválasztásnál a magyar gyakorlat nagymértékben hagyatkozik a coach szakmai tapasztalatára, ezt teszi első helyre, de azért nem dominál annyira, mint a briteknél például. Viszont coach kiválasztásnál egyedül nálunk létezik az „egyéb” kategória oszlopa, ami alatt mindenki azt érthet, amit akar. Tehát mi valami más, meg nem nevezett szempontot tartunk kiválasztási mérvadónak. Vajon mi lehet az? Furcsa, de csak nálunk van ilyen.

Számos a coach szakmára vonatkozó nemzetközi összehasonlítás található még a magyar kutatásban, amit itt lehet elolvasni teljes terjedelmében:

Nemzetközi adatokat szemlézve


A nemzetközi kutatási összefoglaló - mely például itt érhető el angol nyelven - szintén több érdekességet tartogat. Ezek ismerete hosszabb távon előremozdíthatja a coaching szakma fejlődését. A minőségbiztosítás szempontjából például fontos a coaching eredményességének mérése. A nemzetközi adatok szerint a legtöbb coach például szóbeli, informális visszajelzéseket alkalmaz. Ezek értékesek, azonban sokszor jelenthet problémát ezek szubjektív, kvalitatív volta - mely például megnehezítheti a ROI számítást. A coachingnak köszönhető változásokat pontosan nyomonkövethetővé az elő- és utómérések tennék, ezek gyakorisága azonban még a nemzetközi gyakorlatban is hagy kívánnivalót maga után.

A magyar kutatás vezetőjeként köszönetet szeretnék mondani a kutatásban résztvevő coach kollegáimnak, HR szakembereknek és coaching megrendelőknek, hogy megosztották saját gyakorlatukat a témába. Külön köszönet Gogolák Zoltánnak, aki a magyar coach szervezetek ismeretével segített és Csigás Zoltánnak az EMCC nemzetközi kutatási alelnökének, aki a kutatás egyik elindítója, ill. nemzetközi szintű támogatója volt.

Von Bartheldné Ábri Judit MA, MCC
executive coach
Henley Business School Coaching Center (UK) tanár



Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Így működnek a magyar coachok - egy európai coaching kutatás eredményei
2. oldal - Coach kiválasztás
Follow hrportal_hu on Twitter

A szolgáló vezetés komoly kihívás

Manapság a vezetőknek egészen új skillekre, a személyiségük egészen más jegyeire van szükségük, mint korábban, ahhoz, hogy megfeleljenek a kor igényeinek, elvárásainak. Már nem az erőskezű, tekintélyelvű vezető a jó vezető, aki előtt meghunyászkodnak a munkatársai, és kérdés nélkül engedelmeskednek neki, hanem az, akinek magas az érzelmi intelligenciája, meghallgatja a munkatársait, elérhető és együttműködésre törekvő. Korábban talán egy mondatban sem lehetett volna említeni a vezetőt és a szolgálatot, mint vezetői attribútumot. Mára azonban úgy tűnik, kifejezetten jót tehet a szervezeti kultúrának a vezetői alázat. tovább..

További cikkek
Az aktív munkavállalókat már kifizette a Palóc Nagykereskedelmi Kft. felszámolója

Nógrád megye egykori legnagyobb foglalkoztatója, a felszámolás alatt álló salgótarjáni Palóc Nagykereskedelmi Kft. volt aktív munkavállalói már... Teljes cikk

Emelkednek az öregségi nyugdíjak Csehországban

Januártól átlagosan 4,7 százalékkal, mintegy 900 koronával (11 160 forint) emelkednek az öregségi nyugdíjak Csehországban - írja az MTI. Teljes cikk

Kizsákmányolják az Amazonnak dolgozó futárokat

Fizetésmegvonással fenyegetik a sofőröket, akik sokszor 16 órát dolgoznak, de WC-re sem tudnak kimenni. Erről nem feltétlenül az Amazon, hanem az... Teljes cikk

Több adót fizet az EU-s munkavállaló, mint a született angol

Sokkal több adóval járulnak hozzá a bevándorlók a brit állam működéséhez, mint a született helyiek -írja a Daily Telegraph. Teljes cikk

Nők vezetői székben: jó vezetői attitűd, a férfi-női arányok és a gazdasági kilátások

A felsővezetői optimizmus alapvető, de nőként nem könnyű - derült ki az Egyenlítő Alapítvány és a KPMG Női vezetők kerekasztal-beszélgetésén. Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár