Már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni
A toborzási igények ugyan iparáganként eltérőek, a fluktuáció elleni küzdelem és a kulcsemberek megtartása közös pont. Idén is elkészült a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felmérés.
A válaszadó cégek 14 iparágat, 23 692 milliárd forint árbevételt és 257 408 foglalkoztatotti létszámot fednek le.
A 443 szakember bevonásával elkészített országos felmérésből kiderül: akkora kihívást jelent az új munkaerő megtalálása és a már meglévő szakemberek megtartása, hogy ehhez már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni, fel is kell hangosítani. A munkáltatói márkaépítés szerepe tovább erősödik a vállalati szektorban: a megkérdezett cégek közel fele (47%) a folyamatos gazdasági kihívások ellenére is növeli az employer branding támogatására fordított büdzséjét 2025-ben, csökkenést mindössze 7%-uk tervez és mindössze 2% nem költ rá.
„A cégek nem véletlenül növelik employer branding büdzséjüket 2025-ben: tehetségekre mindenkinek szüksége van és ehhez láthatóság kell, no meg hitelesség. Compass felmérésünk óvatos optimizmust jelez a jövő év vonatkozásában. Többen terveznek létszámbővítést (56%), mint 2024-ben (53%), de vannak szektorok, ahol inkább a kulcsemberek megtartása van porondon. A Z generáció berúgta a munka világának ajtaját, ezzel együtt rövidültek az átlagos munkavállalói életciklusok. Hosszú távú trend a fluktuáció folyamatos növekedése, ezzel számolni kell” - összegzi az idei felmérés legfontosabb tanulságait a Brandfizz ügynökség egyik alapítója, Horváth Ádám.
Fontos a mérés és az eredmény
Ahogy a munkáltatói márkaépítésre fordított büdzsé növekszik, úgy erősödik az igény és az elvárás afelé, hogy a vállalat, mint munkáltató egyre gyakrabban, egyre több felületen és mérhetően jelenjen meg. Amíg tavaly a fluktuáció visszaszorítása szerepelt az eredményességi mutató második helyén, addig idén a jelentkezők számának növelése után (56%) az ismertség (48%) került a lista második helyére. Az employer branding a legtöbb vállalatnál továbbra is a HR felelősségi köréhez (47,8%) tartozik és jelentősen megnőtt azoknak a cégeknek a száma (9% vs tavalyi 1%) is, ahol a munkáltatói márkaépítésért külön, önálló szakterület, vagy erre dedikált szakember felel. A vállalatok közel fele (42%) külsős, az employer branding területére specializált ügynökséget is bevon a munkafolyamatokba.
AI: igény van, szabályozás nincs
A mesterséges intelligencia szerepe az employer branding területén is jelentős, a válaszadók több mint fele, 57%-a használ valamilyen AI eszközt, igaz ugyan, hogy egy részük (38%) mindenféle szabályozás nélkül. A képzési igény is ezen a területen a legjelentősebb: a cégek 47%-a a mesterséges intelligenciával, 40%-a a belső kommunikáció hatékonyságának növelésével, 30%-a pedig az onboardinggal kapcsolatban biztosítana legszívesebben tréningeket a csapatának.
„A vállalatoknak a toborzás mellett továbbra is hatalmas kihívást jelent a kulcsemberek megtartása. Az idei felmérés is megerősíti, milyen fontos szerepe van az employer brandingnek egy vállalat hosszútávú, profitábilis működésében és rávilágít néhány új, például technikai fejlődéssel járó kihívásra, amellyel kapcsolatban a területen dolgozó szakemberek közös gondolkodására, összefogására van szükség. Azt látjuk, hogy 2025-ben a HR-nek a költségcsökkentés helyett a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálnia” - teszi hozzá Zvezdovics Anita, a Brandfizz ügynökség másik alapító tagja.
- 2024.12.10Munkajog képzés HR-eseknek Munkajog képzés HR-eseknek érthetően. 2 napos intenzív, átfogó kurzus a Munka törvénykönyvéről. Gyakorló munkajogász oktatóink segítenek értelmezni az Mt. szabályait a saját praxisukból hozott példák segítségével, továbbá tanácsokkal látják el a résztvevőket munkajogi kérdéseikben. Oktatók: DR. FODOR T. GÁBOR és DR. NYERGES ÉVA Részletek Jegyek
- 2024.12.10Compliance szituációk kezelése Szeretné Compliance folyamatait megfelelően kezelni? Szervezete nagy hangsúlyt fektet az átláthatóságra? Képzésünkön áttekintjük mi a HR és a cégvezető hatásköre ezekben a szituációkban. Részletek Jegyek
- 2024.12.122024.12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808 Részletek Jegyek
- 2024.12.31Gazdasági teljesítmény mérése - E-learning és konzultáció Ajánljuk mindazoknak, akik gazdasági területen dolgoznak vagy ezzel ismerkednek, és érdeklődnek a számvitel által nyújtott lehetőségek iránt. Továbbá azon controllerek, vezetők számára, akik döntés előkészítésben vesznek részt, és szeretnék átlátni a beszámolók által kínált mutatószámok jelentőségét, szerepét. Részletek Jegyek
A toborzási igények ugyan iparáganként eltérőek, a fluktuáció elleni küzdelem és a kulcsemberek megtartása közös pont. Idén is elkészült a... Teljes cikk
A Z generáció tagjainak több mint kétharmada a jövőben kifejezetten szeretne innovatív munkahelyen, innovatív vállalatnál dolgozni - derül ki egy... Teljes cikk
Kína a következő öt évben fokozatosan emelni fogja a nyugdíjkorhatárt, hogy megpróbáljon megbirkózni az elöregedő népességgel és a... Teljes cikk
- Együttműködési megállapodást kötött a VOSZ a BÁV Faktor Zrt. és a Flexibill Kft. 3 hete
- Eltérően látják a béremelések éves mértékét a munkaadók és a szakszervezetek 3 hete
- A könyvelőknek befellegzett? Már tudni lehet, mikortól nem lesz rájuk szükség 3 hete
- Ilyen óradíjakkal dolgoznak a PR ügynökségek 4 hete
- Milliós fizetési ajánlattal is találkoztunk ezen a most futó állásbörzén: fotógaléria 4 hete
- Együttműködési szerződést kötött a Menedzserek Országok Szövetsége és a VOSZ 4 hete
- Ezüst díjat nyert a WHC employer branding stratégiája az idei HRKOMM Awardon 1 hónapja
- Munkaadók: az átlagbérek jelentősen lassabban nőhetnek, mint a minimálbér 1 hónapja
- VKF: a következő három év átlagában 12 százalékos minimálbér-emelésre van szükség 1 hónapja
- Nem a fizetés tart a munkahelyen - interjú Csaposs Noémi OHE-elnökkel 2 hónapja
- Munkáltatói márka disszonancia: ígéret és valóság konfliktusa 2 hónapja