Megjelent: 1 éve

Már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni

A toborzási igények ugyan iparáganként eltérőek, a fluktuáció elleni küzdelem és a kulcsemberek megtartása közös pont. Idén is elkészült a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felmérés.

Employer branding: a cégek fele emeli a büdzsét-

A válaszadó cégek 14 iparágat, 23 692 milliárd forint árbevételt és 257 408 foglalkoztatotti létszámot fednek le. 

A 443 szakember bevonásával elkészített országos felmérésből kiderül: akkora kihívást jelent az új munkaerő megtalálása és a már meglévő szakemberek megtartása, hogy ehhez már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni, fel is kell hangosítani. A munkáltatói márkaépítés szerepe tovább erősödik a vállalati szektorban: a megkérdezett cégek közel fele (47%) a folyamatos gazdasági kihívások ellenére is növeli az employer branding támogatására fordított büdzséjét 2025-ben, csökkenést mindössze 7%-uk tervez és mindössze 2% nem költ rá.

„A cégek nem véletlenül növelik employer branding büdzséjüket 2025-ben: tehetségekre mindenkinek szüksége van és ehhez láthatóság kell, no meg hitelesség. Compass felmérésünk óvatos optimizmust jelez a jövő év vonatkozásában. Többen terveznek létszámbővítést (56%), mint 2024-ben (53%), de vannak szektorok, ahol inkább a kulcsemberek megtartása van porondon. A Z generáció berúgta a munka világának ajtaját, ezzel együtt rövidültek az átlagos munkavállalói életciklusok. Hosszú távú trend a fluktuáció folyamatos növekedése, ezzel számolni kell” - összegzi az idei felmérés legfontosabb tanulságait a Brandfizz ügynökség egyik alapítója, Horváth Ádám.

Fontos a mérés és az eredmény

Ahogy a munkáltatói márkaépítésre fordított büdzsé növekszik, úgy erősödik az igény és az elvárás afelé, hogy a vállalat, mint munkáltató egyre gyakrabban, egyre több felületen és mérhetően jelenjen meg. Amíg tavaly a fluktuáció visszaszorítása szerepelt az eredményességi mutató második helyén, addig idén a jelentkezők számának növelése után (56%) az ismertség (48%) került a lista második helyére. Az employer branding a legtöbb vállalatnál továbbra is a HR felelősségi köréhez (47,8%) tartozik és  jelentősen megnőtt azoknak a cégeknek a száma (9% vs tavalyi 1%) is, ahol a munkáltatói márkaépítésért külön, önálló szakterület, vagy erre dedikált szakember felel. A vállalatok közel fele (42%) külsős, az employer branding területére specializált ügynökséget is bevon a munkafolyamatokba.

AI: igény van, szabályozás nincs

A mesterséges intelligencia szerepe az employer branding területén is jelentős, a válaszadók több mint fele, 57%-a használ valamilyen AI eszközt, igaz ugyan, hogy egy részük (38%) mindenféle szabályozás nélkül. A képzési igény is ezen a területen a legjelentősebb: a cégek 47%-a a mesterséges intelligenciával, 40%-a a belső kommunikáció hatékonyságának növelésével, 30%-a pedig az onboardinggal kapcsolatban biztosítana legszívesebben tréningeket a csapatának.

„A vállalatoknak a toborzás mellett továbbra is hatalmas kihívást jelent a kulcsemberek megtartása. Az idei felmérés is megerősíti, milyen fontos szerepe van az employer brandingnek egy vállalat hosszútávú, profitábilis működésében és rávilágít néhány új, például technikai fejlődéssel járó kihívásra, amellyel kapcsolatban a területen dolgozó szakemberek közös gondolkodására, összefogására van szükség. Azt látjuk, hogy 2025-ben a HR-nek a költségcsökkentés helyett a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálnia” - teszi hozzá Zvezdovics Anita, a Brandfizz ügynökség másik alapító tagja. 

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nő a kockázat, nő az igény a látható megbízhatóságra – így szerezd meg az OPTEN Cégminősítést

Nyílik az olló a hazai cégek között – a legmegbízhatóbbak köre bővül, de a legkockázatosabbaké is látványosan nő. Most különösen... Teljes cikk

Nézz be, így néz ki az Autówallis új irodája

Három telephely helyett egy cégre szabott székház. A költözés számos HR kihívást is tartogatott. Az új munkakörnyezet nemcsak a vállalat... Teljes cikk

Új korszak a munkahelyeken: a dolgozók és a főnökök is csak túlélni akarnak

A munkahelyi kapcsolatok világszerte átalakulóban vannak: a kölcsönös bizalom gyengül, a korábbi biztonság és hosszú távú ígéretek helyett egyre... Teljes cikk