kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Munkaerő megtartás továbbgondolva…

Az utóbbi években minden média foglalkozik a munkaerő megtartás kérdésével. Számos konklúzió és intézkedés született, a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy szükségszerű cselekedni.

Könnyebb helyzetben van az olyan cég, ahol eddig is nyitottabb szemlélet volt az irányadó; míg a rugalmatlanabb vállalatoknak nagyobb erőfeszítéseket kell tenniük.

Több szempontból is átgondolt stratégiát célszerű alkalmazni, hiszen a csekély százalékú béremelések és a csapatépítők szervezése már kevés.

Az a tapasztalat, hogy a belső kommunikációnak, és a vezetőség hitelességének is fontos szerep jut abban, hogy az alkalmazottak szívesebben maradjanak egy-egy munkahelyen, még akkor is, ha egyéb területen vannak hiányosságok.

Miről is van szó?

Egyrészt, érdemes tájékoztatni a dolgozókat is a vállalatot érintő változásokról, ezáltal bevonva érzik magukat, és nem úgy, hogy a fejük felett döntenek. Alapvető a biztonságérzet; ha idejében értesül mindenki az új projektekről például, nem fog attól tartani, hogy csődbe megy a cég, vagy kivonul az országból, ezzel elveszítve a munkáját.

A megfelelő munkahelyi légkör hiánya hosszabb távon kihat a dolgozók
hozzáállására. A közhangulatot igencsak befolyásolja a kollégák magatartása is.

Emberi tényezőkről van szó (hangulatember, „felsőbbrendűség” éreztetése,
kivételezés, stb.), melyek kényes témák, és melyeken nehéz változtatni, de
tanulhatóak. Aki jobb szeretne lenni a feladatkörében, tudatosan kell változnia, főleg, hogy a cél az együttműködés a feladatok elvégzése érdekében.

Szót kell említeni a kiszámíthatatlanságról, mely többször felmerül, mint probléma.

A rosszul szervezett, naponta változó munkafolyamatok, be nem tartott ígéretek, megszegett belső szabályok vagy következetlen döntések érthetetlen reakciókat váltanak ki a dolgozók körében. Ezek ismét a bizonytalansághoz vezetnek, nem tervezhető a szabad idő, vagy az igazságérzet sérül és hiteltelenné válik a cég, ami ugye nem cél ebben a nehéz időszakban.

Nagyon sok múlik az ügyvezető személyén. Nem elcsépelt frázis azt hangsúlyozni, hogy ő a „minta”, az ő következetessége irányt mutat a többi menedzsernek is.

Összefoglalva: Egy jól működő szervezetben fontosak az előre lefektetett és átgondolt folyamatok, valamint az információcsere. Ezáltal kiszámítható és tervezhető lesz a dolgozók számára a munka és magánélet.

Valamint nem mindegy, hogyan és mit kommunikálunk az alkalmazottak felé. Tehát a céglojalitás nagyban növelhető, ha humán oldalról is próbáljuk erősíteni a szervezetet.

Dienes Mirtill

Fotó: Pixabay
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Külföldi munka

A KSH adatai szerint tavaly 41 300 magyar vándorolt külföldre, és 2020 óta folyamatos a növekedés. Sokakat vonz a magyarországinál magasabb fizetés... Teljes cikk

Nem az a fontos, hogy ki mit végzett, hanem hogy mihez ért - milyen a készségalapú HR-stratégia?

Hatalmas lehetőségeket látnak a HR vezetők abban, hogy a készségeknek nagyobb szerep jusson a HR-ben. Az átfogó készségalapú stratégia... Teljes cikk

Továbbra is jelentős a szakadék a férfi és női vállalkozások között

A férfiak vállalkozási aktivitása – korosztálytól és vállalkozási típustól függetlenül – jellemzően magasabb a nőkénél. A férfiak mintegy... Teljes cikk