Megjelent: 10 hónapja

Munkaerő megtartás továbbgondolva…

Az utóbbi években minden média foglalkozik a munkaerő megtartás kérdésével. Számos konklúzió és intézkedés született, a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy szükségszerű cselekedni.

images

images

Könnyebb helyzetben van az olyan cég, ahol eddig is nyitottabb szemlélet volt az irányadó; míg a rugalmatlanabb vállalatoknak nagyobb erőfeszítéseket kell tenniük.

Több szempontból is átgondolt stratégiát célszerű alkalmazni, hiszen a csekély százalékú béremelések és a csapatépítők szervezése már kevés.

Az a tapasztalat, hogy a belső kommunikációnak, és a vezetőség hitelességének is fontos szerep jut abban, hogy az alkalmazottak szívesebben maradjanak egy-egy munkahelyen, még akkor is, ha egyéb területen vannak hiányosságok.

Miről is van szó?

Egyrészt, érdemes tájékoztatni a dolgozókat is a vállalatot érintő változásokról, ezáltal bevonva érzik magukat, és nem úgy, hogy a fejük felett döntenek. Alapvető a biztonságérzet; ha idejében értesül mindenki az új projektekről például, nem fog attól tartani, hogy csődbe megy a cég, vagy kivonul az országból, ezzel elveszítve a munkáját.

A megfelelő munkahelyi légkör hiánya hosszabb távon kihat a dolgozók
hozzáállására. A közhangulatot igencsak befolyásolja a kollégák magatartása is.

Emberi tényezőkről van szó (hangulatember, „felsőbbrendűség” éreztetése,
kivételezés, stb.), melyek kényes témák, és melyeken nehéz változtatni, de
tanulhatóak. Aki jobb szeretne lenni a feladatkörében, tudatosan kell változnia, főleg, hogy a cél az együttműködés a feladatok elvégzése érdekében.

Szót kell említeni a kiszámíthatatlanságról, mely többször felmerül, mint probléma.

A rosszul szervezett, naponta változó munkafolyamatok, be nem tartott ígéretek, megszegett belső szabályok vagy következetlen döntések érthetetlen reakciókat váltanak ki a dolgozók körében. Ezek ismét a bizonytalansághoz vezetnek, nem tervezhető a szabad idő, vagy az igazságérzet sérül és hiteltelenné válik a cég, ami ugye nem cél ebben a nehéz időszakban.

Nagyon sok múlik az ügyvezető személyén. Nem elcsépelt frázis azt hangsúlyozni, hogy ő a „minta”, az ő következetessége irányt mutat a többi menedzsernek is.

Összefoglalva: Egy jól működő szervezetben fontosak az előre lefektetett és átgondolt folyamatok, valamint az információcsere. Ezáltal kiszámítható és tervezhető lesz a dolgozók számára a munka és magánélet.

Valamint nem mindegy, hogyan és mit kommunikálunk az alkalmazottak felé. Tehát a céglojalitás nagyban növelhető, ha humán oldalról is próbáljuk erősíteni a szervezetet.

Dienes Mirtill

Fotó: Pixabay
  • 2019.11.14recruiTECH BLUE Fizikai munkaerő toborzás – van új a nap alatt? Szerintünk igen! recruiTECH BLUE | 2019. november 14-én a kékgalléros toborzásra koncentrálva, még lazy bird áron Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter