Megjelent: 13 hónapja

Munkaerő megtartás továbbgondolva…

Az utóbbi években minden média foglalkozik a munkaerő megtartás kérdésével. Számos konklúzió és intézkedés született, a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy szükségszerű cselekedni.

Könnyebb helyzetben van az olyan cég, ahol eddig is nyitottabb szemlélet volt az irányadó; míg a rugalmatlanabb vállalatoknak nagyobb erőfeszítéseket kell tenniük.

Több szempontból is átgondolt stratégiát célszerű alkalmazni, hiszen a csekély százalékú béremelések és a csapatépítők szervezése már kevés.

Az a tapasztalat, hogy a belső kommunikációnak, és a vezetőség hitelességének is fontos szerep jut abban, hogy az alkalmazottak szívesebben maradjanak egy-egy munkahelyen, még akkor is, ha egyéb területen vannak hiányosságok.

Miről is van szó?

Egyrészt, érdemes tájékoztatni a dolgozókat is a vállalatot érintő változásokról, ezáltal bevonva érzik magukat, és nem úgy, hogy a fejük felett döntenek. Alapvető a biztonságérzet; ha idejében értesül mindenki az új projektekről például, nem fog attól tartani, hogy csődbe megy a cég, vagy kivonul az országból, ezzel elveszítve a munkáját.

A megfelelő munkahelyi légkör hiánya hosszabb távon kihat a dolgozók
hozzáállására. A közhangulatot igencsak befolyásolja a kollégák magatartása is.

Emberi tényezőkről van szó (hangulatember, „felsőbbrendűség” éreztetése,
kivételezés, stb.), melyek kényes témák, és melyeken nehéz változtatni, de
tanulhatóak. Aki jobb szeretne lenni a feladatkörében, tudatosan kell változnia, főleg, hogy a cél az együttműködés a feladatok elvégzése érdekében.

Szót kell említeni a kiszámíthatatlanságról, mely többször felmerül, mint probléma.

A rosszul szervezett, naponta változó munkafolyamatok, be nem tartott ígéretek, megszegett belső szabályok vagy következetlen döntések érthetetlen reakciókat váltanak ki a dolgozók körében. Ezek ismét a bizonytalansághoz vezetnek, nem tervezhető a szabad idő, vagy az igazságérzet sérül és hiteltelenné válik a cég, ami ugye nem cél ebben a nehéz időszakban.

Nagyon sok múlik az ügyvezető személyén. Nem elcsépelt frázis azt hangsúlyozni, hogy ő a „minta”, az ő következetessége irányt mutat a többi menedzsernek is.

Összefoglalva: Egy jól működő szervezetben fontosak az előre lefektetett és átgondolt folyamatok, valamint az információcsere. Ezáltal kiszámítható és tervezhető lesz a dolgozók számára a munka és magánélet.

Valamint nem mindegy, hogyan és mit kommunikálunk az alkalmazottak felé. Tehát a céglojalitás nagyban növelhető, ha humán oldalról is próbáljuk erősíteni a szervezetet.

Dienes Mirtill

Fotó: Pixabay
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
  • 2020.02.20recruiTECH Idén minden eddiginél erősebb programmal, számos külföldi (IRL, UK, PL) és hazai előadóval indítjuk útjára a recruiTECH, 2020.02.20-i eseményünket! Várjuk szeretettel a toborzási szakma színe-javát, és mindenkit, aki felelősséget érez a tehetségek megtalálásában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ha az alapok nincsenek rendben, ne akarjunk wellbeinggel foglalkozni

A kiégés, elkötelezettség hiánya a legtöbb vállalatnál előtérbe helyezte a wellbeing kérdését, miközben Csikós-Nagy Katalin, fluktuációkezelő... Teljes cikk

Maradási interjú: olcsóbb, mint a kiválasztás

Már-már közhelyszámba menő bölcsesség, hogy olcsóbb a meglévő munkatársat megtartani, mint újat találni helyette. A kiválasztás jól lefedett... Teljes cikk

Igaz mese egy kultúraváltásról

Igaz mese egy kultúraváltásról, avagy mitől lesz sikeres a szervezeti kultúra átalakítása. Andó Ildikó, a Vezetői Mesterműhely blog szerzőjének... Teljes cikk