Munkaerő megtartás továbbgondolva…
Az utóbbi években minden média foglalkozik a munkaerő megtartás kérdésével. Számos konklúzió és intézkedés született, a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy szükségszerű cselekedni.
Könnyebb helyzetben van az olyan cég, ahol eddig is nyitottabb szemlélet volt az irányadó; míg a rugalmatlanabb vállalatoknak nagyobb erőfeszítéseket kell tenniük.
Több szempontból is átgondolt stratégiát célszerű alkalmazni, hiszen a csekély százalékú béremelések és a csapatépítők szervezése már kevés.
Az a tapasztalat, hogy a belső kommunikációnak, és a vezetőség hitelességének is fontos szerep jut abban, hogy az alkalmazottak szívesebben maradjanak egy-egy munkahelyen, még akkor is, ha egyéb területen vannak hiányosságok.
Miről is van szó?
Egyrészt, érdemes tájékoztatni a dolgozókat is a vállalatot érintő változásokról, ezáltal bevonva érzik magukat, és nem úgy, hogy a fejük felett döntenek. Alapvető a biztonságérzet; ha idejében értesül mindenki az új projektekről például, nem fog attól tartani, hogy csődbe megy a cég, vagy kivonul az országból, ezzel elveszítve a munkáját.
A megfelelő munkahelyi légkör hiánya hosszabb távon kihat a dolgozók
hozzáállására. A közhangulatot igencsak befolyásolja a kollégák magatartása is.
Emberi tényezőkről van szó (hangulatember, „felsőbbrendűség” éreztetése,
kivételezés, stb.), melyek kényes témák, és melyeken nehéz változtatni, de
tanulhatóak. Aki jobb szeretne lenni a feladatkörében, tudatosan kell változnia, főleg, hogy a cél az együttműködés a feladatok elvégzése érdekében.
Szót kell említeni a kiszámíthatatlanságról, mely többször felmerül, mint probléma.
A rosszul szervezett, naponta változó munkafolyamatok, be nem tartott ígéretek, megszegett belső szabályok vagy következetlen döntések érthetetlen reakciókat váltanak ki a dolgozók körében. Ezek ismét a bizonytalansághoz vezetnek, nem tervezhető a szabad idő, vagy az igazságérzet sérül és hiteltelenné válik a cég, ami ugye nem cél ebben a nehéz időszakban.
Nagyon sok múlik az ügyvezető személyén. Nem elcsépelt frázis azt hangsúlyozni, hogy ő a „minta”, az ő következetessége irányt mutat a többi menedzsernek is.
Összefoglalva: Egy jól működő szervezetben fontosak az előre lefektetett és átgondolt folyamatok, valamint az információcsere. Ezáltal kiszámítható és tervezhető lesz a dolgozók számára a munka és magánélet.
Valamint nem mindegy, hogyan és mit kommunikálunk az alkalmazottak felé. Tehát a céglojalitás nagyban növelhető, ha humán oldalról is próbáljuk erősíteni a szervezetet.
Dienes Mirtill
Fotó: Pixabay
Több szempontból is átgondolt stratégiát célszerű alkalmazni, hiszen a csekély százalékú béremelések és a csapatépítők szervezése már kevés.
Az a tapasztalat, hogy a belső kommunikációnak, és a vezetőség hitelességének is fontos szerep jut abban, hogy az alkalmazottak szívesebben maradjanak egy-egy munkahelyen, még akkor is, ha egyéb területen vannak hiányosságok.
Miről is van szó?
Egyrészt, érdemes tájékoztatni a dolgozókat is a vállalatot érintő változásokról, ezáltal bevonva érzik magukat, és nem úgy, hogy a fejük felett döntenek. Alapvető a biztonságérzet; ha idejében értesül mindenki az új projektekről például, nem fog attól tartani, hogy csődbe megy a cég, vagy kivonul az országból, ezzel elveszítve a munkáját.
A megfelelő munkahelyi légkör hiánya hosszabb távon kihat a dolgozók
hozzáállására. A közhangulatot igencsak befolyásolja a kollégák magatartása is.
Emberi tényezőkről van szó (hangulatember, „felsőbbrendűség” éreztetése,
kivételezés, stb.), melyek kényes témák, és melyeken nehéz változtatni, de
tanulhatóak. Aki jobb szeretne lenni a feladatkörében, tudatosan kell változnia, főleg, hogy a cél az együttműködés a feladatok elvégzése érdekében.
Szót kell említeni a kiszámíthatatlanságról, mely többször felmerül, mint probléma.
A rosszul szervezett, naponta változó munkafolyamatok, be nem tartott ígéretek, megszegett belső szabályok vagy következetlen döntések érthetetlen reakciókat váltanak ki a dolgozók körében. Ezek ismét a bizonytalansághoz vezetnek, nem tervezhető a szabad idő, vagy az igazságérzet sérül és hiteltelenné válik a cég, ami ugye nem cél ebben a nehéz időszakban.
Nagyon sok múlik az ügyvezető személyén. Nem elcsépelt frázis azt hangsúlyozni, hogy ő a „minta”, az ő következetessége irányt mutat a többi menedzsernek is.
Összefoglalva: Egy jól működő szervezetben fontosak az előre lefektetett és átgondolt folyamatok, valamint az információcsere. Ezáltal kiszámítható és tervezhető lesz a dolgozók számára a munka és magánélet.
Valamint nem mindegy, hogyan és mit kommunikálunk az alkalmazottak felé. Tehát a céglojalitás nagyban növelhető, ha humán oldalról is próbáljuk erősíteni a szervezetet.
Dienes Mirtill
Fotó: Pixabay
- 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
További cikkek
A hibát nem az emberben, hanem a folyamatban keressük - Gyarmati Katalin a Nissin Foods HR vezetője
“Szívügyem, hogy a csapaton belül mindenki ki tudjon teljesedni a szakmájában” - mondja Gyarmati Katalin, a kecskeméti Nissin Foods Kft. HR... Teljes cikk
Külföldi munka
A KSH adatai szerint tavaly 41 300 magyar vándorolt külföldre, és 2020 óta folyamatos a növekedés. Sokakat vonz a magyarországinál magasabb fizetés... Teljes cikk
Nem az a fontos, hogy ki mit végzett, hanem hogy mihez ért - milyen a készségalapú HR-stratégia?
Hatalmas lehetőségeket látnak a HR vezetők abban, hogy a készségeknek nagyobb szerep jusson a HR-ben. Az átfogó készségalapú stratégia... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Ilyen is van? Hőségriadó miatt leáll a munkavégzés Olaszországban 1 hete
- Felmérés: a nők 13%-kal nagyobb valószínűséggel égnek ki, mint a férfiak 1 hete
- Indul a NAV gazdaságfehérítő eljárása, így lépnek fel a bliccelőkkel szemben 1 hete
- "Balra semmi, jobbra meló" – itt a magyar app, ami felforgatja a munkaerőpiacot 2 hete
- A cégek zöldülni akarnak, de közben megfeledkeznek az emberekről 2 hete
- Itt a toplista! Ezekben az országokban nem uralja a munka az életet – hogy áll Magyarország? 2 hete
- Megvonható a munkaközi szünet a megváltozott munkaképességűektől? 2 hete
- A potenciális munkaerő-tartalék negyedévenkénti alakulása - grafikon 2 hete
- Megnyílt a 155 milliárd forintos keretösszegű vállalkozói program 2 hete
- 55 évesen nyugdíj? A kormány a nehéz fizikai munkát végzőknek kedvezne 2 hete
- Így csökkenthetnénk a nők plusz terheit a nyári szünetben 3 hete