Megjelent: 8 éve

Ne legyünk naivak: ha nem kommunikálunk transzparensen, elindul a pletyka!




Minden szervezet rendelkezik olyan belső, rejtett kommunikációs csatornákkal, amelyekkel csak nagyon kevesen foglalkoznak tudatosan. A rejtett csatornák folyosói beszélgetésekből, internetes fórumokból, telefonbeszélgetésekből állnak - közös nevezőjük pedig, hogy megkerülik a hivatalos kommunikáció útját. Az ilyen csatornák működése akkor jelenti a legnagyobb veszélyt, ha vezetőség hiányosan vagy épp következetlenül kommunikál. A negatív pletykák ugyanis ezeken a fórumokon terjednek a leginkább - az ezáltal okozott károk pedig beláthatatlanok.

Az egyik legjobban fájó következménye a negatív pletykáknak, amikor a kulcsemberek úgy döntenek: nem szeretnének tovább működni ebben a környezetben és felmondanak.


Megoldás: újragondolt outplacement



Minden létszámleépítés alaposan átgondolt, jól felépített, és minden szereplőre kiterjedő kommunikációs stratégiát kíván. Fontos meghatároznunk, milyen csatornán, kinek, mit kommunikálunk! A folyamatban résztvevő minden fél számára konkrétumokat, tiszta és egyértelmű információkat kell közölnünk, másképp saját vesztünkbe rohanunk.

Ne várjuk meg, hogy elinduljon a pletyka!

Ehhez elengedhetetlen, hogy a bennmaradó állomány felé is kommunikáljuk a történéseket. Amit minden bennmaradónak tudnia kell:

o Milyen hatással van a leépítés saját pozíciójára/fizetésére/munkájára a többiek távozása?
o Hogyan számít-e rá a cég a jövőben, azaz biztonságban van-e az állása? Ez a kulcsemberek szempontjából különösen fontos kérdés.

Ne várjuk meg, hogy a sajtó a munkaügyi központtól vagy épp egy leépített közösségi médiában közzétett posztjában értesüljön a hírről!

Nem szerencsés, ha a hírek kontroll nélkül jutnak el a különböző médiumokhoz. A cégmárka sérülése így garantált. Egy rossz nevű cégben a dolgozói elkötelezettség is drámaian csökkenhet. Egy jól felépített sajtóközleménnyel ezt a hibát könnyen elkerülhetjük.

A 21. századi outplacement 3 kulcsösszetevője: transzparencia, a márkavédelem és a gondoskodás kell, hogy legyen - a kommunikációban is.

Hadas-Hajdu Helga outplacement szakértő
Tóth Nikolett, junior HR tanácsadó


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Önkéntes halál: amikor a kulcsembereket veszítem el leépítéskor
2. oldal - Ne legyünk naivak: ha nem kommunikálunk transzparensen, elindul a pletyka!
  • 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nagy a baj a győri Audinál - elindult a csendes leépítés?

Több mint ezer dolgozót helyeztek át alacsonyabb bérű munkakörbe a győri Audinál – akár bruttó 400 ezer forinttal alacsonyabb bérrel. Az... Teljes cikk

Mesterséges intelligenciával írtad a CV-det? Erről ismeri fel a szakértő

Egyre gyakoribb, hogy az állásra pályázók mesterséges intelligencia segítségét veszik igénybe az önéletrajz megírásához. Nem ördögtől való,... Teljes cikk

Mi a leggyakoribb felmondási ok és miért nem meri kimondani senki?

A hazai munkaerőpiac látszólag megnyugodott: a dolgozói fluktuáció országos szinten csökken, a vállalatok mégis egyre nagyobb kihívásokkal néznek... Teljes cikk