kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Vállalatot vezetni olyan, mint párkapcsolatot fenntartani?

Vállalatot vezetni éppen olyan, mint egy tartós és jó párkapcsolatot fenntartani – vallja Kristóf Györgyi, a Hammel&Hochreiter ügyvezetője – ugyanazok a képességek kellenek hozzá.

„Fogalmuk sincs arról, milyen az ügyfél, és mit akar” – mutogat felháborodva a front office, sales csapat a termelésre vagy pénzügyre. „Fogalmuk sincs arról, mennyi és milyen erőforrás kell ahhoz, hogy rendesen végezhessék a dolgukat, hogy milyen összetett hátteret kell biztosítani a tevékenységünkhöz” – méltatlankodik a HR-munkatárs.

Vajon valamilyen ősi ellenállás vagy bizonyítási kényszer áll az ilyen ellentétek hátterében? Korántsem. Legtöbb esetben arról van szó, hogy az egyik terület nem ismeri és egyben nem ismeri el a másik tevékenységét. Pedig egyértelmű, hogy egyedül nem megy! Együttműködés szükséges, mert hiába adunk el, ha nem tudunk teljesíteni és hiába gyártunk raktárra, ha hazavágja az értékesítési csapat.

Éppúgy, mint egy – önismeretre és önbizalomra épülő - párkapcsolatban, ahol a másik munkájának megismerése és elismerése nélkül hosszútávon nincs érdemi kötődés. A nő, aki nem értékeli a férfi munkáját, a férfi, aki lenézi, amit a nő tesz: máris aláássa a kapcsolatot. Amíg ugyanis arra megy el az energia, hogy összehasonlítgassák egymást, addig nem a közös cél felé tartanak, amely a párkapcsolatban a közös boldogság, a vállalatban pedig az üzleti siker.

De nemcsak a megismerés-elismerés az, amiben hasonlít a vállalat és a párkapcsolat, hanem egy olyan tényezőben is, amely az emberi kapcsolatokban evidens, vagy annak kellene lennie. Ez pedig az elkötelezettség. A cégek elköteleződést várnak el munkatársaiktól, a pénzügyi válság óta pedig gyakran beszélnek a hűség válságáról is. A munkavállalóknak ma több lehetőségük van, egyre több információval rendelkeznek, így hamarabb váltanak, könnyebben lépnek ki egy munkahelyről, mint korábban. Ezért csak az a vezető lehet sikeres, aki képes arra, hogy mélyebb kötődést hozzon létre beosztottjaiban a cég iránt. Nem véletlenül mondta Rockefeller annak idején: „… azért a képességért, hogy valaki megfelelően tud bánni az emberekkel, többet fizetek, mint bármi másért a világon.” Megismerés, elismerés és elköteleződés – nélkülük egy vállalat ugyanúgy nem működtethető hosszú távon, mint ahogy egy párkapcsolat sem.

Ugyanis e három gondolat – és hozzáállás – az alapja minden vállalat sikerének: ez pedig nem más, mint az együttműködés. Ha a funkcionális területeket és a folyamatokat kölcsönösen ismerik (és elismerik) a munkatársak, akkor olyan értékek jelennek meg a vállalatban, melyeket a legtöbben tényleg csak a párkapcsolatokhoz kötünk, pedig a cég falain belül is nagy jelentőséggel bírnak: a tisztelet, a nyugalom és a szeretet.

Kristóf Györgyi
Hammel & Hochreiter
Business & Management
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Networking mesterfokon - mit tegyünk, ha nehezen jegyezzük meg a neveket?

A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos... Teljes cikk

Hogyan tehető vonzóvá a vegyipar a Z generáció számára?

Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk

Kiderült: a szakmailag nőies viselkedés még férfiakat is diszkriminálhat

Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk