kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

A jövőben egy cég párhuzamosan 4-5 virtuális asszisztenssel dolgozik majd együtt



Mennyire tudnak azonosulni a munkáltatójukkal, főnökükkel? Mennyire tudnak ebben a helyzetben lojálisak lenni?

Kiss-Márton Adrienn: Egy virtuális asszisztens mielőtt elvállal egy megbízást, alaposan körbejárja a témát, a megbízó céget, beszélget a leendő megbízójával. Vállalkozóként ki tudják választani azt a céget, azt a feladatot, amivel azonosulni tudnak, amiben ki tudnak teljesedni, és akit támogatni akarnak. Pontosan ez teszi lehetővé, hogy lojálisak a céghez. Egy virtuális asszisztens célja minden esetben az általa támogatott vállalkozó, vállalkozás sikere, mert neki is ezáltal lesz hosszú távon több munkája.

Botka-Ilyés Szilvi: Én más megközelítésben válaszolnék a kérdésre. Ez nem főnök-beosztott viszony, hanem kölcsönös megállapodás egy szolgáltatás igénybevételéről. Mivel a virtuális asszisztens is vállalkozó, így sokkal inkább átérzi a partnere problémáit, gátjait, kételyeit. Mindenképpen érdemes olyan asszisztenst választani, akinek hasonló az értékrendje. Személy szerint az ügyfeleim gondjai, fejlődésük, sikereik sokkal jobban foglalkoztatnak, mint a sajátjaim.

Botka-Illyés Szilvi 190507Botka-Ilyés Szilvi: 2-3 éven belül utolérhetjük a külföldi trendeket. Mindig lesz kereslet erre a szakmára

Van-e különbség a hazai és külföldi cégek megítélésének a szakmával kapcsolatban?

Botka-Ilyés Szilvi: Külföldön már szinte mindenki dolgozik virtuális asszisztensekkel. Sőt, kint már rengeteg úgynevezett OBM (online business manager) dolgozik. Ők több virtuális asszisztenst fognak össze, és így tudnak egy komplexebb szolgáltatást nyújtani a vállalkozóknak. A külföldi ügyfeleimmel közös munka során, amit fő különbségnek látok az a bizalom. Ők simán kiszerveznek úgy egy feladatot, hogy elmondom, még nem csináltam ilyet eddig. Van olyan ügyfelem is, akivel még kizárólag e-mailen kommunikáltunk. Ezeket itthon még elképzelhetetlennek tartom.

Kiss-Márton Adrienn: „A szomszéd kertje mindig zöldebb”, tartja a mondás. Tény, hogy számos országban elfogadottabb szolgáltatás, mert az angol nyelvterületeken már 1995-1997 - erről eltérő teóriák vannak - óta él, létezik az effajta munkavégzés. Sok külföldi kollegával tartom a kapcsolatot és voltak, vannak külföldi ügyfeleim, tapasztalataim alapján a bizalomért ott is meg kell dolgozni. Ma már a virtuális asszisztencia iránt érdeklődő vállalkozók többségének Magyarországon sem jelent problémát a videókonferencia, e-mailes kapcsolattartás. Az egyetlen különbség talán a személyes tapasztalat hiánya itthon. A többség még nem hallott róla, nem merte kipróbálni, fogalma sincs, hogyan is fogjon neki.

Külföldön, ha egy vállalkozó, vállalkozás elúszik a feladatai elvégzésével, hamarabb fölmerül egy virtuális asszisztens szerződtetése, mint egy munkavállaló felvétele. Itthon megszoktuk, hogy munkavállalókban gondolkodunk, mert eddig nem nagyon volt a munkaerő-kérdés megválaszolására más alternatíva.

Hogyan alakulhat a virtuális asszisztensek iránti kereslet a következő 5-10 évben?

Kiss- Márton Adrienn: Meglátásom szerint egyre több vállalkozó ismeri föl a szolgáltatásban rejlő előnyöket, és hamarosan már itthon sem lesz ritka, hogy egy-egy cég párhuzamosan 4-5 virtuális asszisztenssel dolgozik együtt. A munkaerőpiacnak már ma is igénye van a jól képzett, a folyamatosan tanuló, a technológia fejlődésével lépést tartó munkaerőre. Ebben az egyre gyorsuló világban az ilyesfajta hozzáállásra, amit a virtuális asszisztensek képviselnek hatalmas kereslet lesz.

Botka-Ilyés Szilvi:
Én úgy fogalmaznék, tavaszodik. 2-3 éven belül utolérhetjük a külföldi trendeket. Abban biztos vagyok, hogy mindig lesz kereslet erre a szakmára.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Virtuális asszisztensek alkalmazásán is érdemes elgondolkodni
2. oldal - A jövőben egy cég párhuzamosan 4-5 virtuális asszisztenssel dolgozik majd együtt
  • 2024.10.082024.10.08 – 12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.10Pannon Munkajogi Akadémia Programunkat az on-line térben tervezzük megvalósítani, ezzel is támogatva a hatékony idő kihasználását. Előadás-sorozatunk célja, hogy egy-egy munkajogi területet részletesebben is bemutassunk, lehetőséget teremtve a joggyakorlat alkalmazásának megismerésére. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.11.21Pannon HR Konferencia Debrecen Lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
KPMG: a vezetők szerint három éven belül visszatérünk az irodába

A megkérdezett vezérigazgatók majdnem 80 százaléka az irodába való teljes visszatérésre számít. Teljes cikk

Vége a home office-nak, ez az óriáscég sem engedi többé a távmunkát

Az e-kereskedelmi óriás Amazon 2025 januárjától megköveteli dolgozóitól, hogy teljes munkaidőben térjenek vissza az irodába. Andy Jassy... Teljes cikk

Bekeményít a PwC: nyomon követik, honnan végzik a munkát az alkalmazottak

A jövőben nyomon követik az alkalmazottak munkavégzési helyét annak érdekében, hogy minden munkavállaló hetente legalább három napot az irodában... Teljes cikk