Megjelent: 2 éve

A jövőben egy cég párhuzamosan 4-5 virtuális asszisztenssel dolgozik majd együtt



Mennyire tudnak azonosulni a munkáltatójukkal, főnökükkel? Mennyire tudnak ebben a helyzetben lojálisak lenni?

Kiss-Márton Adrienn: Egy virtuális asszisztens mielőtt elvállal egy megbízást, alaposan körbejárja a témát, a megbízó céget, beszélget a leendő megbízójával. Vállalkozóként ki tudják választani azt a céget, azt a feladatot, amivel azonosulni tudnak, amiben ki tudnak teljesedni, és akit támogatni akarnak. Pontosan ez teszi lehetővé, hogy lojálisak a céghez. Egy virtuális asszisztens célja minden esetben az általa támogatott vállalkozó, vállalkozás sikere, mert neki is ezáltal lesz hosszú távon több munkája.

Botka-Ilyés Szilvi: Én más megközelítésben válaszolnék a kérdésre. Ez nem főnök-beosztott viszony, hanem kölcsönös megállapodás egy szolgáltatás igénybevételéről. Mivel a virtuális asszisztens is vállalkozó, így sokkal inkább átérzi a partnere problémáit, gátjait, kételyeit. Mindenképpen érdemes olyan asszisztenst választani, akinek hasonló az értékrendje. Személy szerint az ügyfeleim gondjai, fejlődésük, sikereik sokkal jobban foglalkoztatnak, mint a sajátjaim.

Botka-Illyés Szilvi 190507Botka-Ilyés Szilvi: 2-3 éven belül utolérhetjük a külföldi trendeket. Mindig lesz kereslet erre a szakmára

Van-e különbség a hazai és külföldi cégek megítélésének a szakmával kapcsolatban?

Botka-Ilyés Szilvi: Külföldön már szinte mindenki dolgozik virtuális asszisztensekkel. Sőt, kint már rengeteg úgynevezett OBM (online business manager) dolgozik. Ők több virtuális asszisztenst fognak össze, és így tudnak egy komplexebb szolgáltatást nyújtani a vállalkozóknak. A külföldi ügyfeleimmel közös munka során, amit fő különbségnek látok az a bizalom. Ők simán kiszerveznek úgy egy feladatot, hogy elmondom, még nem csináltam ilyet eddig. Van olyan ügyfelem is, akivel még kizárólag e-mailen kommunikáltunk. Ezeket itthon még elképzelhetetlennek tartom.

Kiss-Márton Adrienn: „A szomszéd kertje mindig zöldebb”, tartja a mondás. Tény, hogy számos országban elfogadottabb szolgáltatás, mert az angol nyelvterületeken már 1995-1997 - erről eltérő teóriák vannak - óta él, létezik az effajta munkavégzés. Sok külföldi kollegával tartom a kapcsolatot és voltak, vannak külföldi ügyfeleim, tapasztalataim alapján a bizalomért ott is meg kell dolgozni. Ma már a virtuális asszisztencia iránt érdeklődő vállalkozók többségének Magyarországon sem jelent problémát a videókonferencia, e-mailes kapcsolattartás. Az egyetlen különbség talán a személyes tapasztalat hiánya itthon. A többség még nem hallott róla, nem merte kipróbálni, fogalma sincs, hogyan is fogjon neki.

Külföldön, ha egy vállalkozó, vállalkozás elúszik a feladatai elvégzésével, hamarabb fölmerül egy virtuális asszisztens szerződtetése, mint egy munkavállaló felvétele. Itthon megszoktuk, hogy munkavállalókban gondolkodunk, mert eddig nem nagyon volt a munkaerő-kérdés megválaszolására más alternatíva.

Hogyan alakulhat a virtuális asszisztensek iránti kereslet a következő 5-10 évben?

Kiss- Márton Adrienn: Meglátásom szerint egyre több vállalkozó ismeri föl a szolgáltatásban rejlő előnyöket, és hamarosan már itthon sem lesz ritka, hogy egy-egy cég párhuzamosan 4-5 virtuális asszisztenssel dolgozik együtt. A munkaerőpiacnak már ma is igénye van a jól képzett, a folyamatosan tanuló, a technológia fejlődésével lépést tartó munkaerőre. Ebben az egyre gyorsuló világban az ilyesfajta hozzáállásra, amit a virtuális asszisztensek képviselnek hatalmas kereslet lesz.

Botka-Ilyés Szilvi:
Én úgy fogalmaznék, tavaszodik. 2-3 éven belül utolérhetjük a külföldi trendeket. Abban biztos vagyok, hogy mindig lesz kereslet erre a szakmára.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Virtuális asszisztensek alkalmazásán is érdemes elgondolkodni
2. oldal - A jövőben egy cég párhuzamosan 4-5 virtuális asszisztenssel dolgozik majd együtt
  • 2021.06.14DEKRA Felnőttképzési konferencia A globális képzési piac meghatározó szereplőjeként fontos számunkra, hogy ügyfeleink képzéseinek tervezéséhez és megszervezéséhez a lehető legtöbb támogatást adhassuk. A 2021. január 1-től hatályos, az OKJ-t felváltó új képzési rendszerrel életbelépő új folyamatok minden munkáltatót érintenek, akik munkavállalóik részére képzéseket szerveznek. Hogy segítsük az eligazodást, illetve iránymutatást nyújthassunk az új képzési rendszerrel kapcsolatban, INGYENES webkonferenciát tartunk a témában. Részletek Jegyek
  • 2021.06.19Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.06.23Visszatérés az irodába, de hogyan? Visszacsöppenni az irodai forgatagba kihívásokkal teli feladat, tudatosan megtervezett lépések mentén azonban viszonylag zökkenőmentessé tehetjük a folyamatot. Részletek Jegyek
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Döbbenetes számok a KSH home office jelentésében

Tavaly az elmúlt tíz év 2,9 százalékos átlagának háromszorosára, 8,6 százalékra nőtt a távmunkában vagy home office keretében dolgozók aránya... Teljes cikk

Hibrid munkavégzés, avagy vissza a jövőbe

A hibrid munkavégzés - amikor tartósan, egyes kollégák otthonról, mások pedig az irodában dolgoznak - új szokásokat és rendszereket igényel.... Teljes cikk

Túlhajszoltság, stressz és elhidegülés - Ezt hozta a koronavírus a munkaerőpiacra

Globálisan a munkavállalók 73 százaléka szeretne a járványhelyzet után is rugalmas feltételekkel, leginkább otthonról dolgozni, ugyanakkor a... Teljes cikk