Megjelent: 2 éve

A jövőben egy cég párhuzamosan 4-5 virtuális asszisztenssel dolgozik majd együtt



Mennyire tudnak azonosulni a munkáltatójukkal, főnökükkel? Mennyire tudnak ebben a helyzetben lojálisak lenni?

Kiss-Márton Adrienn: Egy virtuális asszisztens mielőtt elvállal egy megbízást, alaposan körbejárja a témát, a megbízó céget, beszélget a leendő megbízójával. Vállalkozóként ki tudják választani azt a céget, azt a feladatot, amivel azonosulni tudnak, amiben ki tudnak teljesedni, és akit támogatni akarnak. Pontosan ez teszi lehetővé, hogy lojálisak a céghez. Egy virtuális asszisztens célja minden esetben az általa támogatott vállalkozó, vállalkozás sikere, mert neki is ezáltal lesz hosszú távon több munkája.

Botka-Ilyés Szilvi: Én más megközelítésben válaszolnék a kérdésre. Ez nem főnök-beosztott viszony, hanem kölcsönös megállapodás egy szolgáltatás igénybevételéről. Mivel a virtuális asszisztens is vállalkozó, így sokkal inkább átérzi a partnere problémáit, gátjait, kételyeit. Mindenképpen érdemes olyan asszisztenst választani, akinek hasonló az értékrendje. Személy szerint az ügyfeleim gondjai, fejlődésük, sikereik sokkal jobban foglalkoztatnak, mint a sajátjaim.

Botka-Illyés Szilvi 190507Botka-Ilyés Szilvi: 2-3 éven belül utolérhetjük a külföldi trendeket. Mindig lesz kereslet erre a szakmára

Van-e különbség a hazai és külföldi cégek megítélésének a szakmával kapcsolatban?

Botka-Ilyés Szilvi: Külföldön már szinte mindenki dolgozik virtuális asszisztensekkel. Sőt, kint már rengeteg úgynevezett OBM (online business manager) dolgozik. Ők több virtuális asszisztenst fognak össze, és így tudnak egy komplexebb szolgáltatást nyújtani a vállalkozóknak. A külföldi ügyfeleimmel közös munka során, amit fő különbségnek látok az a bizalom. Ők simán kiszerveznek úgy egy feladatot, hogy elmondom, még nem csináltam ilyet eddig. Van olyan ügyfelem is, akivel még kizárólag e-mailen kommunikáltunk. Ezeket itthon még elképzelhetetlennek tartom.

Kiss-Márton Adrienn: „A szomszéd kertje mindig zöldebb”, tartja a mondás. Tény, hogy számos országban elfogadottabb szolgáltatás, mert az angol nyelvterületeken már 1995-1997 - erről eltérő teóriák vannak - óta él, létezik az effajta munkavégzés. Sok külföldi kollegával tartom a kapcsolatot és voltak, vannak külföldi ügyfeleim, tapasztalataim alapján a bizalomért ott is meg kell dolgozni. Ma már a virtuális asszisztencia iránt érdeklődő vállalkozók többségének Magyarországon sem jelent problémát a videókonferencia, e-mailes kapcsolattartás. Az egyetlen különbség talán a személyes tapasztalat hiánya itthon. A többség még nem hallott róla, nem merte kipróbálni, fogalma sincs, hogyan is fogjon neki.

Külföldön, ha egy vállalkozó, vállalkozás elúszik a feladatai elvégzésével, hamarabb fölmerül egy virtuális asszisztens szerződtetése, mint egy munkavállaló felvétele. Itthon megszoktuk, hogy munkavállalókban gondolkodunk, mert eddig nem nagyon volt a munkaerő-kérdés megválaszolására más alternatíva.

Hogyan alakulhat a virtuális asszisztensek iránti kereslet a következő 5-10 évben?

Kiss- Márton Adrienn: Meglátásom szerint egyre több vállalkozó ismeri föl a szolgáltatásban rejlő előnyöket, és hamarosan már itthon sem lesz ritka, hogy egy-egy cég párhuzamosan 4-5 virtuális asszisztenssel dolgozik együtt. A munkaerőpiacnak már ma is igénye van a jól képzett, a folyamatosan tanuló, a technológia fejlődésével lépést tartó munkaerőre. Ebben az egyre gyorsuló világban az ilyesfajta hozzáállásra, amit a virtuális asszisztensek képviselnek hatalmas kereslet lesz.

Botka-Ilyés Szilvi:
Én úgy fogalmaznék, tavaszodik. 2-3 éven belül utolérhetjük a külföldi trendeket. Abban biztos vagyok, hogy mindig lesz kereslet erre a szakmára.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Virtuális asszisztensek alkalmazásán is érdemes elgondolkodni
2. oldal - A jövőben egy cég párhuzamosan 4-5 virtuális asszisztenssel dolgozik majd együtt
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.03.302 Napos Agilis Képzés HR szakembereknek, élő videokonferenciás A képzés elsősorban toborzással, talent managementtel és képzéssel foglalkozó, agilis átalakulást segítő HR szakembereknek szól, akik szeretnék megérteni, mi az üzleti és IT területek elvárása az agilis transzformáció során. Bemutatjuk, hogyan tudnának hatékony támogatói és partnerei lenni az agilis átalakulásban részt vevő csapatoknak, és hogyan tudják megtalálni a szervezethez leginkább illő, megfelelő kompetenciákkal bíró agilis jelölteket. Részletek Jegyek
  • 2021.04.01A sikeres interjúztatás Képzésünk fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek a szervezetükhöz legjobban illeszkedő, a munkakörben legjobban teljesítő munkatárs kiválasztására. A képzési napon szó lesz -az interjú felépítéséről, -szituációs gyakorlatról, -az információk rögzítéséről, -döntéshozatali csapdákról, -továbbá a kiválasztás további eszközeiről sablonokkal színesítve. Lehetőséget adunk továbbá a saját területüket érintő kérdések átbeszélésére is. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter