A béremelés és az employer branding kapcsolata
A legtöbb közép- és nagyvállalat mára már tökéletesen érti - és a saját bőrén is tapasztalja - , miért is annyira fontos, hogy a fogyasztói márkaépítés mellett munkáltatóként se hanyagolja el a munkáltatói márkáját.
Bombaként robbannak az ehhez hasonló hírek a sajtóban: a dolgozók sztrájkra és a munka lassítására készülnek, mivel elégedetlenek a jelenlegi bérezéssel, illetve a béremelés elmaradásával.
Az employer branding összetett feladat
Tanulságos történet ez az összes, employer brandinggel foglalkozó, vagy azzal még csak kacérkodó munkáltatónak: a munkáltatói márkaépítés sokkal komplexebb tevékenység annál, mint pár céges tréning szervezése és három csocsóasztal elhelyezése az irodában, vagy ennek ellenpólusaként, piacinál magasabb bér, de megterhelő, akár túlórákkal is sújtott, monoton munkakörnyezet fenntartása.
Sok cégnél beérik annyival, hogy bért fejlesztenek, és azt várják, ez majd automatikusan lendít a dolgozók teljesítményén. A jövedelem valóban alapvető motivációs eszköz, de nem lehet minden munkavállalót ilyen módon elkötelezetté tenni: széleskörben ismert tény például, hogy a mai huszonéves, Y generációs, fehérgalléros munkavállaló már nemcsak a bért veszi figyelembe, de azt is, mennyire motiváló a munka és mennyire rugalmas a munkaidő.
Az Y generáció többet akar
Egyre fontosabbá válnak sokak számára még kissé idegen hívószavak, mint az engagement, vagy empowerment. A tudatosabb generáció már szeretne részt vállalni a cég sikeréből, dönteni, vagy legalábbis érezni, hogy hatással van munkája a cég folyamataira, eredményeire. Igényli a felhatalmazást, a bizalmat és ezen keresztül a fejlődést is. Ha pedig ezt nem kapja meg, akkor bizony tovább áll.
Ugyanakkor a fizikai munkakörben dolgozókat kevésbé érdeklik a plusz juttatási és egyéb motivációs rendszerek, sokkal inkább foglalkoztatja őket, kapnak-e annyi alapbért, amiből tisztességesen meg tudnak élni, illetve legalább annyit, mint amennyit a konkurencia kínál!
Kékgalléros munkakörökben: bérfejlesztéssel motiválni
Gyakori hiba, ha a kifelé történő employer branding kommunikáció közben elfeledkezünk arról a tényről, hogy az adott munkahelyen dolgozó kollégák szava mennyivel többet nyom a latban bármilyen munkáltatói kampánynál. Ez különösen akkor válik fájdalmassá, amikor munkavállalóink már a sajtón keresztül mondják el problémáikat, érveiket.
Nem újdonság, hogy a személyes beszámolók, első kézből származó tapasztalatok, sokkal többet számítanak, mint bármilyen remekül megírt PR cikk vagy reklámszöveg. A Social Media Link egy 2014-es felmérésében a 24 000 megkérdezett válaszadó 83%-a egyetértett azzal, hogy adott cég megítélésében leginkább azoknak a szavára adunk, akik belülről ismerik a szóban forgó munkahelyet.
Ha pedig kollégáink közül sokan gondolják azt, hogy valamiért elégedetlenek velünk, mint munkáltatóval, akkor érdemes elgondolkodnunk és lépéseket tenni ennek orvoslására, még mielőtt nagyobb híre menne a dolognak. Az pedig sajnos egyértelmű, hogy a negatív híreket könnyebben kapja fel és terjeszti a média.
Hive Creative
- 2023.03.30euChance KLUB Elindult az euChance program, melynek egyik kulcs eleme a networking lehetőséget biztosító euChance KLUB. Szeretettel meghívjuk a 2023-as év első eseményére. 2023. március 30. 9:00-11:00 Nem Adom Fel Kávézó 1086 Budapest, Magdolna utca 1.
Részletek
Jegyek
- 2023.04.28Vezetői Best Practice Fórum VEZETŐI ÉS SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ, MOTIVÁCIÓ A fórum célja a vezetői legjobb gyakorlatok megosztása
Részletek
Jegyek
- 2023.05.10Foglalkoztatás 3.0 Nyissunk együtt a munkaerőpiac új lehetőségei felé! Hogyan lehet sikeres a 3. országból történő toborzás? Milyen munkaerőpiaci problémákat orvosolhatunk vele? Mekkora erőforrást és pénzt igényel a folyamat? Hogyan érdemes belevágni? A HR Portal és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) által közösen szervezett Foglalkoztatás 3.0 konferenciának fókuszában az Mt. 2022, év végi EU-s jogharmonizációja, valamint a 3. országbeli munkavállalók foglalkoztatása áll.
Részletek
Jegyek
- 2023.05.18Lean Konferencia Lean és digitális transzformáció Lean, energiahatékonyság, folyamatfejlesztés.
Részletek
Jegyek
Munkavégzés 30 méter magasan, konténerek pakolása joystickkel, szoros együttműködés. A darukezelő hiányszakma ma Magyarországon, így a toborzás... Teljes cikk
A stabil értékrend és a példamutatás a szervezeti kultúra alapja a cégnél. Fontos a proaktivitás és a jó kommunikációs készség azok számára,... Teljes cikk
A cégnek sem előnyös, ha a frissen felvett alkalmazott elégedetlen és hamar felmond. Mi az oka, hogy egy-egy pozíciót sokkal szebb színben tüntetnek... Teljes cikk
- Több tízezer iskolai alkalmazott sztrájkol Los Angelesben 2 napja
- Ekkora jutalmat kapnak a győri Audi dolgozói 1 hete
- A fuvarozók üdvözlik a napidíjemelést 1 hete
- Átlagosan több mint harminc százalékkal növelte a munkavállalói béreket a Budapest Airport egy év alatt 2 hete
- Sztrájk miatt állt le a közlekedés négy németországi repülőtéren 2 hete
- A Z generáció számára a másodállás már nem csak egy lehetőség 2 hete
- A legújabb fordulón sem született megállapodás a béremelésről az Audi Hungáriánál 2 hete
- Újabb béremelésre számíthatnak a szakképzésben dolgozók 3 hete
- Megjelent a pedagógusok béremeléséről szóló jogszabálytervezet 3 hete
- Gördülő sztrájkkal tiltakoznak a szakszervezetek a nyugdíjreform ellen Franciaországban 3 hete
- Ennyivel emelkedik az MVM csoport dolgozóinak bére 3 hete