kapubanner for mobile
Szerző: Filius Ágnes
Megjelent: 7 éve

Olyan projekteket kell keresni, amelyek meg akarnak történni



Kívülről, tanácsadóként a projektgenerálás egy sokkal komplexebb feltételrendszert követel meg. Varró Norbert, aki maga is tanácsadóként dolgozik, a nagyvállalatokkal való projektes munka során három utat ismert meg.

Az első az, amikor egyfajta belső „buborék” képződik azokból, akik már „megreformálódtak”, akiknek a működésére más szabályok vonatkoznak. Itt azt tapasztalta, hogyha valamiért felbomlik ez a különleges szervezeti egység, akkor gyakorlatilag „beszívja” őket a szervezet többi része. Csak akkor működik ez a módszer, ha földrajzilag is elkülönülve jön létre a „buborék”.

A másik eset, amikor a cégből kiválva, más névvel, profillal jön létre egy új cég, és ennek a szervezési kereteit például a service design adja. Ez is járható út.

A harmadik út a hagyományos, a középvezetői réteg meggyőzésen alapuló irány. Amikor lefizetik vagy megfenyegetik ezeket a szakembereket a felsővezetők. Varró Norbert szerint ez így gyakorlatilag járhatatlan út. Szinte biztos, hogy az a projekt, amit középvezetői meggyőzés sikerére optimalizálnak, megbukik, ők ugyanis ellenérdekeltek a változásban, miközben a céget operatív módon ők irányítják.

„Point of return” - utólag, de létezik



A tanácsadói projektgenerálás sikere egészen megfoghatatlan tényezőkön is múlhat. Például azon, hogy mire érez rá a tanácsadó. Dobó Mátyás szerint „olyan projekteket kell keresni, amelyek meg akarnak történni”. Azaz, rá kell érezni a sikerre. A saját életéből is hozott arról példát, hogy volt olyan eset, amikor rosszabbnál rosszabb projekteket kapott, és hiába ölt bele rengeteg munkaórát, kreativitást, a küzdelem hiábavaló volt. Svéda Dóra kérdésére, hogy vajon látható-e a kudarc bekövetkeztét törvényszerűen megjósló „point of return”, Dobó Mátyás egyértelműen igennel válaszolt. A szakember szerint sokszor látszik ez a pont, de utólag még biztosabban látható, hogy „hol ment el” egy adott projekt.

A legnagyobb hibázásból a legnagyobb tanulás


Van úgy, hogy utólag egyértelműen beazonosítható egy-egy hibás lépés, döntés. És az is látható, hogy ebből milyen rossz következmények születtek. De a legmélyebbre ható tanulási folyamat valahogy az attitűdök változásához kapcsolódik mindenkinél. Halácsy Péter számára például a legerősebb benyomás akkor keletkezett, amikor sok-sok döntés, és folyamatmenedzsment mellett rálátott arra, hogy sokkal kevésbé customer-fókuszú a saját, és a szervezete működése, mint amit gondolt róla. Ilyen példa volt az, amikor felismerték, hogy a Prezit máshogyan használják a nagyvállalatok ahhoz képest, amilyennek azt a fejlesztők szánták. Ezeken a munkahelyeken ugyanis nincs önálló prezentációkészítés.

Dobó Mátyás sem egyértelmű kudarcból levezetett tanulási mintát említett. Ő egy túlmunkából és egy kiégésből, általános kifáradásból álló időszak feloldásaként kezdett el hosszútávfutni. Az egyik oldalon jelentkező nehézséget más csatornába vitte át, és ez nagyban segítette az eredeti problémákkal való megküzdést. Ezzel az átkeretezéssel elkezdett máshol tágulni a tér.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A Service Design sikerei és kudarcai az üzleti életben
2. oldal - Olyan projekteket kell keresni, amelyek meg akarnak történni
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Töretlenül bővül a takarítócég, az iparban csökken a létszám

Az ipari termelés visszaesése a legnagyobb magyar cégek létszámadataiban is visszatükröződik. Januárról februárra több autóipari vállalat... Teljes cikk

A Z generáció nem igazítja az életét a munkához

A fiatalok nem tűrik, hogy a kollégák lenézzék őket vagy a vezető tiszteletlen legyen velük, ahogy azt sem, ha úgy érzik a munkahely kihasználja... Teljes cikk

Megelőzte a takarítócég a Spart, a One-tól kétszázan távoztak

Már többen dolgoznak a B+N Referencia Zrt-nél mint a Sparnál. A One Magyarországnak (korábban Vodafone) tavaly decemberről idén januárra több mint... Teljes cikk