Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 6 napja

Adatok és automatizálás az SSC szektorban - megoldás a munkaerőhiányra?

„A sikeres vállalatok titka az agilitás - azaz a folyamatos fejlesztés és fejlődés.” - mondta el Csillag Péter, a Starschema CEO-ja és társalapítója az SSC Heroes által szolgáltató központoknak (SSC) szervezett Supplier Hub vezetői reggelin novemberben.

images

NEXON OUTSOURCE szolgáltatás

Garantált minőség, teljes körű felelősség.
Bízza ránk bérszámfejtését és HR-adminisztrációját! Legyen a feladat és a felelősség is a miénk! Szakértő munka-társaink 60 ezer munkavállaló bérszám-fejtését végzik. Kiegészítésként ajánljuk:

- korszerű munkaidő- és HR-szoftver felhőszolgáltatásban


- elektronikus bérjegyzék

- teljes körű cafeteria adminisztráció


További információ:

Csillag Péter szerint nem fenntartható, ha csak akkor kezdünk el foglalkozni egy problémával, amikor már érezhető a hatása, és a fejlesztésnek sem az a lényege, hogy egy konkrét célt érjünk el vele. A fejlesztés jó esetben egy folyamat, ami soha nem ér véget. A Starschema igazi magyar sikersztori, a tizenkét éve alapított vállalat ma már az USA-ban is jelen van és olyan világcégekkel is együtt dolgoznak mint a Facebook vagy a Netflix. De a tech óriásoktól ellesett szemléletmódból bárki profitálhat, és nem feltétlenül kell gigaberuházásokban és teljeskörű automatizálásban gondolkodni.

A munkaerőhiány az SSC szektort is érinti, amire az automatizálás sem jelent teljeskörű megoldást, hiszen az előrejelzések szerint 2020-ra közel 1 millió informatikus fog hiányozni az európai piacról. A munkaerő-érzékenységgel úgy lehet felvenni a versenyt, ha folyamatosan fejlesztjük a csapatokat, hiszen ez nem csak a hatékonyságot növeli, de segít bevonzani és megtartani is a kollégákat. Emellett nagy hangsúlyt kell fektetni az adatok gyűjtésére: akkor is, ha még nem tudjuk pontosan mire fogjuk használni. Az összegyűjtött adatokat pedig érdemes egy olyan rendszerben tárolni, ami időtálló, jól skálázható, így később is lehet használni, és nem kell 2-3 évente új felületen elölről kezdeni a fejlesztést. A legfontosabb tanács Csillag Pétertől pedig az, hogy ha találunk egy új megoldást, módszert egy problémára, kezdjünk el rögtön ennek az automatizálásán gondolkodni.
Csillag PéterCsillag Péter: A munkaerő-érzékenységgel úgy lehet felvenni a versenyt, ha folyamatosan fejlesztjük a csapatokat.

Mi fán terem az adat?

Paukovics Gábor, a Kinnarps - közép-kelet-európai régióért felelős üzletfejlesztési menedzsere szerint az adat nem más mint információ, tudás, valamilyen tapasztalat, amit arra tudunk felhasználni, hogy jobban megtervezzünk folyamatokat, akár magánemberként, akár az üzleti életben.

Az értékes adatok megszerzésében segít a Kinnarps Next Office szolgáltatása is, vagyis egy analóg és digitális eszközöket is használó modell, mellyel mérhető, hogy egy irodában dolgozó ember hol, hogyan és mivel tölti a munkaidejét. Ez a tudás rendkívül értékes eszköz a vezetők kezében a munkaterek kialakításakor, így végső soron a munkavállalói élmény és a hatékony munkavégzés elérésében nyújt segítséget.

SSC Heroes
Mitől lesz adatvezérelt egy vállalat?

Nem elég csak gyűjteni az adatokat, értelmezni is kell azokat, ha adatvezérelt döntéseket akarunk hozni. Sóvári Péter, az Assister startup ügyvezető igazgatója szerint az a vállalat adatvezérelt, amely tudja, hogy milyen értékes adatok vannak a birtokában és elindult azon az úton, hogy elkezdje értelmezni is azokat. Az Assister megoldása az értékesítők munkájának mérését, illetve ezáltal a célkitűzések automatizálását, teszi lehetővé.

Bár az automatizálás sokszor még távoli célnak tűnhet, az adatvezérelt döntéstámogatásra már számos példa létezik. Budaházy Gábor, az IT Services Hungary Kft. mesterséges intelligencia kompetencia központ szakmai vezetője minden vállalatnak azt tanácsolja, hogy vegyen fel egy adattudóst, mert a legtöbb szervezetben vannak olyan „alacsonyan lógó gyümölcsök”, amiket egy szakértő könnyen kiaknázhat, és ezáltal látványos eredményeket érhet el.

Adatvezérelt HR

Néhány Magyarországon működő vállalat élen jár az adatvezérelt működésben. Horváth Milán, az ExxonMobil budapesti business intelligence csapatának vezetője az adatvezérelt HR megoldásokról osztott meg értékes tapasztalatokat. Az ExxonMobilnál egy olyan széleskörű rendszerrel dolgoznak, amely a HR folyamatoknak több fázisát is lefedi: a toborzástól a karriertervezésen át, a nyugdíjba vonuló munkatársakig. Ez alapján a belső rendszer alapján tudják, hogy a kollégáknak milyen képességeik vannak, hova akarnak fejlődni, milyen potenciál rejlik bennük- ez pedig nagyon sokat segít a belső karriertervezésben. A nélkül tudnak embereket a szervezeten belül mozgatni, hogy egy belső állásportálon kellene meghirdetni a pozíciókat. A vezetők tudják az emberekről, hogy miben jók, és ez alapján tudnak velük beszélgetni és akár egy új pozíciót kialakítani nekik. Az ExxonMobilnál kiemelt cél volt a silók megszüntetése és a közös adatbázisok, ú.n. “data hub-ok” létrehozása.

Mindeközben az IT Services Hungary-nél a dolgozók lemorzsolódására keresnek AI megoldást, azaz egy olyan automatizált modellt, ami előre jelzi, hogy egy kolléga mikor kezd el gondolkozni azon, hogy elhagyja a vállalatot.

Az adatvezérelt vállalatok legnagyobb kihívásai

Budaházy Gábor elárulta, hogy mik a még meglehetősen gyerekcipőben járó adattudomány terület legnagyobb kihívásai. A gépi tanulás még kiforratlan technológia, ami nem mindig tud teljesen megbízható eredményeket produkálni. Hatalmas kihívás a megfelelő szakemberek felkutatása és megszerzése is, hiszen a különféle szakmai hátterű és zavaros terminológiákból nehéz kiválasztani a megfelelő jelöltet - és akkor még nem is beszéltünk az olyan elengedhetetlen soft skillekről mint pl. az üzleti szemlélet vagy a csapatmunkára való képesség.
Míg adattal foglalkozó szakemberekből hiány van, adatból hihetetlen mennyiség áll a rendelkezésünkre, amiből nehéz kiválasztani a releváns információkat. „Érdemes megvizsgálni az adatok megbízhatóságát is, hiszen egy hibás következtetés hatalmas katasztrófát tud okozni” - tette hozzá Sóvári Péter.

Horváth Milán kiemelte, hogy rohamosan növekszik az igény az adatvezérelt megoldásokra, amivel nehéz lépést tartani. Az informatikai és az üzleti funkcióknak pedig meg kell tanulniuk együttműködni, hogy hatékonyan ki tudják használni az adatban rejlő lehetőségeket.
Follow hrportal_hu on Twitter

Új szolgáltató központot nyitott a Ford Magyarországon

Új regionális szolgáltató központot nyitott az amerikai Ford pénteken Budapesten; több, Európa összes piacát kiszolgáló árazási és gyártástervezési funkció mellett innen látják majd el az autóipari vállalat európai, közel-keleti és afrikai országainak HR-feladatait - írja az MTI.tovább..

További cikkek
Orbán Viktor szerint a kormány a munkások oldalán áll

A munkaidő-beosztás önkéntes megváltoztatásáról szóló törvény a munkások érdekét szolgálja - jelentette ki a miniszterelnök az Országházban... Teljes cikk

Továbbra is hevesen vitáznak a túlóratörvényről a Parlamentben

Nem csillapodtak az indulatok a munka törvénykönyvének a munkaidő-beosztás önkéntes megváltoztatásáról szóló módosítását kezdeményező... Teljes cikk

Száz euróval emelik a minimálbért Franciaországban

Megemelik a minimálbért, továbbá ezentúl az 1200 eurós nyugdíj után fizetendő járulékokat csak a 2000 euró feletti juttatásnál kell megfizetni... Teljes cikk

Kovács Imre bekerült a Rail Cargo Group igazgatóságába

Kovács Imrét, a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. elnök-vezérigazgatóját a Rail Cargo Austria AG igazgatósági tagjává nevezte ki az ÖBB (Osztrák... Teljes cikk

Kedden is folytatódnak a szakszervezetek forgalomlassító akciói

Eltorlaszolhatják a gyárkapukat is, és felkeresnék egyenként a fideszes képviselőket a túlóratörvény ellen tiltakozva. Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár