kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

Az álláskeresés új dimenziója a Facebook-on

Az elmúlt évtizedben tapasztalt kisebb-nagyobb gazdasági megtorpanások, valamint az elmúlt évek pénzügyi válsága folyamatosan arra kényszerítette a vállalatokat, hogy teljes vertikumban alkalmazzanak költséghatékony megoldásokat. Ez pedig kiterjedt az álláshirdetésekre is.

images

Alig egy évtizede még elsősorban a print médiumokat használták erre a célra, majd jött az internet egyeduralma, most pedig egy újabb trend van kibontakozóban ezen a piacon: a közösségi oldalakon történő elterjedés. "Amíg egy print lapban, pozíciótól és presztízstől függően 20 ezer forinttól akár milliós nagyságrendet is elért egy-egy álláshirdetés feladása, ráadásul ennek hatékonysága el is maradt az internetes álláshirdetésekétől, addig az állásportálokon egy vezetői pozíció meghirdetése akár a huszada is lehet ennek a költségnek. Nem beszélve arról, hogy az újságokban feladott hirdetés és a pályázati anyagok beérkezése között akár 3-4 hét is eltelt, addig ma már mindez egy pillanat műve" - mondta Buda Szabolcs, a Monster Magyarország Kft. ügyvezetője.

Ez a fajta evolúció valahol persze törvényszerű is, hiszen a munkáltatók a lehető legszélesebb vertikumban igyekeznek elérni a lehetséges "jelölteket". Az internet térnyerése előtt adott réteg, adott print sajtót olvasott, így bizonyos állásokat érdemes volt ezekben a médiumokban meghirdetni. Ezzel azonban csak egy szűk réteg volt elérhető. A "globális faluban" azonban már egyszerűbb és gyorsabb a cégek dolga is.

A trendváltozást jól illusztrálja, hogy Magyarországon ma már havonta mintegy 700 ezer ember keres állást interneten keresztül. Az állásajánlatok a nyomtatott sajtóból nagyrészt az Internetre kerültek át. Ezt a trendet pedig úgy tűnik most egy újabb követi: a közösségi oldalak és a web 2.0 rohamos térnyerése nem csak új kihívásokat, de további költséghatékony megoldásokat jelenthet a vállalatok számára. Így például a Facebook közösségi oldalon ma már mintegy 750 millió potenciális "jelölt" található meg gyakorlatilag egyetlen web2.0-ás alkalmazási felületen, ebből a magyarországi részarány mintegy 3,7 millió ember.

"Bár a fenti szám soknak tűnik, és természetesen nem mind munkakereső felhasználó, azonban a tapasztalatok azt mutatják, hogy a Facebookon olyan munkavállalók is képbe kerülhetnek, akik ugyan nem keresnek aktívan állást, de nem utasítanának vissza egy, a jelenlegi pozíciójuknál jobb álláslehetőséget. Kérdés persze, hogy miként lehet megszólítani egy nem aktívan álláskereső csoportot" - mondta Buda Szabolcs.

Ezen kihívás megoldására hívta életre a Monster állásportál a Facebookon belül a BeKnown nevű alkalmazást, amelynek lényege, hogy elkülönítse a közösségi oldalon a privát és szakmai szférát, ismerősöket, információkat. A BeKnown hálózat a tudatos karrierépítőknek és a tehetségeket kereső munkaadóknak is új előnyöket jelent.

Milyen előnyöket kínál a BeKnown a munkavállalóknak és a munkaadóknak?

A munkavállalók/álláskeresők könnyen elkülöníthetik privát és szakmai kapcsolataikat, ezzel a privát célú kapcsolatépítés, információcsere nem megy a karrier és a munkavállalói image rovására, mindeközben pedig láthatják, hogy szakmai kapcsolataik közül kik állnak kapcsolatban a felhasználó számára érdekes munkaadókkal.

A munkaadók pedig a BeKnown segítségével a Facebook-on egy egész világot átfogó tehetségbázishoz férhetnek hozzá, álláshirdetéseik a korábbiaknál szélesebb körhöz juthatnak el. Emellett könnyebben elérhetőek számukra a passzív álláskeresők, akik a BeKnown alkalmazás használatával a vállalat álláslehetőségeit és megjelenéseit láthatják. A potenciális munkavállalókkal való folyamatos kommunikációra is lehetőséget biztosít a Facebook-alkalmazás.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés

Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk

Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány

„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk