kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Az emberek fontosabbak, mint a folyamatok - a Netflix rendhagyó szervezeti kultúrájáról

A Netflix mindent másként csinált, például nem fogalkozott a megszokásokkal és a cég vállalati kultúráját a szabadságra és a felelősségvállalásra építette. Ezekről a módszerekről ír Az a szabály, hogy nincs szabály - A Netflix és a megújulás kultúrája című könyvében Reed Hastings, a cég társalapítója.

A Netflix 1998-ban DVD-k kölcsönzésével indult, és akár bele is bukhatott volna a technológia eltűnésébe. Ehelyett megújult, és az élre tört. Jelenleg a világ 190 országában van jelen a streeming szolgáltató, amely saját filmeket, sorozatokat is gyárt, és 195 millió előfizetője volt 2020. harmadik negyedévében.

Reed Hastings társalapító nem foglalkozott a megszokásokkal, és mert az árral szemben úszni. Cége vállalati kultúráját a szabadságra és a felelősségvállalásra építette.

Hastings elvei egyszerűek voltak: az emberek fontosabbak, mint a folyamatok, az innováció előrébb való, mint a hatékonyság.

A munkatársakat nem kontrollálni akarta, inkább maga mellé állította őket azzal, hogy minél több mindent megosztott velük. A Netflixnél valóban működik az őszinte visszajelzés kultúrája, nem az a cél, hogy az alkalmazottak a vezetők kedvében járjanak. Jelenleg a szabály az, hogy az megy a vállalati kultúrával szembe, az nem lojális, aki nem osztja meg őszintén a véleményét. A radikális átláthatóság is a cég működésének egyik alapvetése. Ez a megközelítés kezdetben kockázatosnak tűnt, és senki nem tudhatta, hogy valóban eredményre vezet-e. Az idő azonban, úgy tűnik igazolta a módszert.

A cégnél többek között nincsen szabadság- és költség-nyilvántartás, a megfelelő teljesítmény bőkezű javadalmazásban részesül. A munkavállalóknak pedig nincs szüksége jóváhagyásra vezetőiktől minden egyes tevékenységükhöz. Vagyis működik a cégnél a bizalom és a felhatalmazás kultúrája, a felelősség megosztásával együtt. Ugyanakkor a munkavállalóknak azzal is számolniuk kell, hogy nem elég jól dolgozni. Aki nem "sztár" az bizony könnyen lapátra kerülhet a vállalatnál. Egy csapatban egy vagy két átlagos teljesítményű dolgozó ugyanis már rossz hatással van az összműködésre, Hastings szerint.


  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A melós, avagy az akciófilmes dolgozó ember

Építkezésen dolgozik a volt terrorelhárító, aki csapatépítő és irányító képességét a melósok között is kamatoztatja. Ugyanakkor, egészen... Teljes cikk

Miért mondanak fel, és hogyan tarthatjuk meg őket?

Gazdaságilag nehéz időkben különösen fontos a kulcspozíciókban lévők megtartása és az ottmaradó kollégákkal való bánásmód. Ha nem figyelünk... Teljes cikk

Így látja a jövőt Bill Gates

Az ötrészes dokumentumfilm-sorozat, amelynek Bill Gates a házigazdája és szereplője egyben, többek között foglalkozik a megkerülhetetlen mesterséges... Teljes cikk