Megjelent: 14 éve

Az interim menedzsment típusai

- Krízismenedzsment
- Változásmenedzsment
- Projektmenedzsment
- Szakértői menedzsment
- Áthidaló menedzsment

Az "igazi" interim menedzsment jellemzője, hogy két, egymástól elválaszthatatlan szerep fonódik össze benne: a mindennapos operációs feladatok (a szervezet vagy szervezeti egység operációs menedzsmentjének) elvégzése, és ezzel párhuzamosan a szerkezeti stratégiai változások levezetése és megvalósítása (változásmenedzsment).

Az interim menedzser plusz tudásával, tapasztalatával és energiájával rövid idő alatt, megbízhatóan végzi el a szükséges beavatkozásokat.
A cégek tudatában vannak, hogy időnként nem árt, ha ilyen esetekre kéznél van egy tapasztalt külső szakember. Az interim menedzser jelentős tapasztalattal és a stratégiai szerkezeti változtatásokhoz szüksges képességekkel és képzettségekkel is bír, még nem "fertőzte meg" a fennálló céges kultúra, és már rendelkezik referenciákkal múltbéli sikereiről. Ebből következik, hogy az "igazi" interim menedzsmentet nem szabad összekeverni a menedzsmentfeladatok ideiglenes végrehajójával (tehát itt nem afféle munkaerő-kölcsönző ügynökségről van szó).

Hollandiában az interim szót jelenleg a stratégiai változtatást nem igénylő ideiglenes feladatok esetében is használják. Az elmúlt évek során maga a "menedzser" cím is leértékelődött. Ez a pozíció sok szervezeti szintet lefed, és néha még akkor is menedzsmentről beszélnek, amikor nincs szó beosztottak vezetéséről.

A hollandiai Interim Menedzsment Tanács (RIM) jól döntött, amikor világosan és egyértelműen definiálta az interim menedzsmentet.

A következő követelményeket állapította meg:
- Legmagasabb szintű vagy közvetlenül az alatti vezetői pozíció;
- Kellően széles vezetői felelősségi kör és ennek megfelelő hatáskör és hatalom;
- Felhatalmazás a stratégiai szerkezeti változások végrehajtásához a feladat elvégzése során.

Hollandiában az interim menedzsment jelenleg életciklusának harmadik szakaszában, a specializációnál tart. A bevezetési szakasz, amely az Interim Menedzsment Tanács (RIM) 1986-os megalapításáig tartott, és a növekedési szakasz már befejeződött. Az új szakasz, amelyet érettségi szakasznak is neveznek, épp most kezdődik. A specializációs szakasz piaci azonosítása kulcsfontosságú ahhoz, hogy az ügyfelek jó döntést hozzanak az interim menedzsment terén.

Forrás: Hungarian Interim Management Kft.
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Corporate zen

Nem kell semmi újat kitalálni. Évezredek óta mindent tudunk, csak nem figyelünk rá. Mindenre megvan a megoldás! Benned! Vezetőként, tanító szerepben... Teljes cikk

A jövőt 3 W formálja: Weather, Web, Women

A 3 W elmélet szerint a 21. századot három feltörekvő erő formálja majd: az időjárás, a világháló és a nők. Az Angliából származó feltevés... Teljes cikk

Így használhatja ki az interim menedzsment előnyeit egy kisvállalkozás

Családi kisvállalkozásból nőtt ki a cégcsoport, amely az elmúlt három évben négy interim menedzsert is fogadott. A legfiatalabb családtag, az egyik... Teljes cikk