Az interim menedzsment típusai
A holland Interim Menedzsment Tanács (RIM) az interim menedzsment következő öt kategógiáját különbözteti meg:
- Változásmenedzsment
- Projektmenedzsment
- Szakértői menedzsment
- Áthidaló menedzsment
Az "igazi" interim menedzsment jellemzője, hogy két, egymástól elválaszthatatlan szerep fonódik össze benne: a mindennapos operációs feladatok (a szervezet vagy szervezeti egység operációs menedzsmentjének) elvégzése, és ezzel párhuzamosan a szerkezeti stratégiai változások levezetése és megvalósítása (változásmenedzsment).
Az interim menedzser plusz tudásával, tapasztalatával és energiájával rövid idő alatt, megbízhatóan végzi el a szükséges beavatkozásokat.
A cégek tudatában vannak, hogy időnként nem árt, ha ilyen esetekre kéznél van egy tapasztalt külső szakember. Az interim menedzser jelentős tapasztalattal és a stratégiai szerkezeti változtatásokhoz szüksges képességekkel és képzettségekkel is bír, még nem "fertőzte meg" a fennálló céges kultúra, és már rendelkezik referenciákkal múltbéli sikereiről. Ebből következik, hogy az "igazi" interim menedzsmentet nem szabad összekeverni a menedzsmentfeladatok ideiglenes végrehajójával (tehát itt nem afféle munkaerő-kölcsönző ügynökségről van szó).
Hollandiában az interim szót jelenleg a stratégiai változtatást nem igénylő ideiglenes feladatok esetében is használják. Az elmúlt évek során maga a "menedzser" cím is leértékelődött. Ez a pozíció sok szervezeti szintet lefed, és néha még akkor is menedzsmentről beszélnek, amikor nincs szó beosztottak vezetéséről.
A hollandiai Interim Menedzsment Tanács (RIM) jól döntött, amikor világosan és egyértelműen definiálta az interim menedzsmentet.
A következő követelményeket állapította meg:
- Legmagasabb szintű vagy közvetlenül az alatti vezetői pozíció;
- Kellően széles vezetői felelősségi kör és ennek megfelelő hatáskör és hatalom;
- Felhatalmazás a stratégiai szerkezeti változások végrehajtásához a feladat elvégzése során.
Hollandiában az interim menedzsment jelenleg életciklusának harmadik szakaszában, a specializációnál tart. A bevezetési szakasz, amely az Interim Menedzsment Tanács (RIM) 1986-os megalapításáig tartott, és a növekedési szakasz már befejeződött. Az új szakasz, amelyet érettségi szakasznak is neveznek, épp most kezdődik. A specializációs szakasz piaci azonosítása kulcsfontosságú ahhoz, hogy az ügyfelek jó döntést hozzanak az interim menedzsment terén.
Forrás: Hungarian Interim Management Kft.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk
Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka. A családi... Teljes cikk
Minden családi vállalkozás életében eljön a pillanat, amikor az alapító generáció tagjai átadnák a stafétát a fiataloknak. De vajon mindkét fél... Teljes cikk
- Van, hogy kívülről kell segíteni a változást 2 éve
- Így tervezze az utódlást a családi vállalkozás 2 éve
- Milyen interimnek lenni? 2 éve
- Mikor válasszunk interimet főállású vezető helyett? 2 éve
- 5 működési terület interimeknek a járvány után 3 éve
- Az interim, mint B terv 3 éve
- Az interim menedzserek kulisszatitkai 3 éve
- Az interim manager 10 nyerő tulajdonsága 3 éve
- Nem lehet évekig tűzoltóvödörrel rohangálni 4 éve
- Globális vagy interkulturális? Adaptív! 4 éve
- Így használhatja ki az interim menedzsment előnyeit egy kisvállalkozás 4 éve