Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 13 éve

Az interim menedzsment típusai

- Krízismenedzsment
- Változásmenedzsment
- Projektmenedzsment
- Szakértői menedzsment
- Áthidaló menedzsment

Az "igazi" interim menedzsment jellemzője, hogy két, egymástól elválaszthatatlan szerep fonódik össze benne: a mindennapos operációs feladatok (a szervezet vagy szervezeti egység operációs menedzsmentjének) elvégzése, és ezzel párhuzamosan a szerkezeti stratégiai változások levezetése és megvalósítása (változásmenedzsment).

Az interim menedzser plusz tudásával, tapasztalatával és energiájával rövid idő alatt, megbízhatóan végzi el a szükséges beavatkozásokat.
A cégek tudatában vannak, hogy időnként nem árt, ha ilyen esetekre kéznél van egy tapasztalt külső szakember. Az interim menedzser jelentős tapasztalattal és a stratégiai szerkezeti változtatásokhoz szüksges képességekkel és képzettségekkel is bír, még nem "fertőzte meg" a fennálló céges kultúra, és már rendelkezik referenciákkal múltbéli sikereiről. Ebből következik, hogy az "igazi" interim menedzsmentet nem szabad összekeverni a menedzsmentfeladatok ideiglenes végrehajójával (tehát itt nem afféle munkaerő-kölcsönző ügynökségről van szó).

Hollandiában az interim szót jelenleg a stratégiai változtatást nem igénylő ideiglenes feladatok esetében is használják. Az elmúlt évek során maga a "menedzser" cím is leértékelődött. Ez a pozíció sok szervezeti szintet lefed, és néha még akkor is menedzsmentről beszélnek, amikor nincs szó beosztottak vezetéséről.

A hollandiai Interim Menedzsment Tanács (RIM) jól döntött, amikor világosan és egyértelműen definiálta az interim menedzsmentet.

A következő követelményeket állapította meg:
- Legmagasabb szintű vagy közvetlenül az alatti vezetői pozíció;
- Kellően széles vezetői felelősségi kör és ennek megfelelő hatáskör és hatalom;
- Felhatalmazás a stratégiai szerkezeti változások végrehajtásához a feladat elvégzése során.

Hollandiában az interim menedzsment jelenleg életciklusának harmadik szakaszában, a specializációnál tart. A bevezetési szakasz, amely az Interim Menedzsment Tanács (RIM) 1986-os megalapításáig tartott, és a növekedési szakasz már befejeződött. Az új szakasz, amelyet érettségi szakasznak is neveznek, épp most kezdődik. A specializációs szakasz piaci azonosítása kulcsfontosságú ahhoz, hogy az ügyfelek jó döntést hozzanak az interim menedzsment terén.

Forrás: Hungarian Interim Management Kft.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Szabad nyári péntekek?

Már benne vagyunk a csillagászati nyárban, a nyári szabadságolások is elkezdődtek. Egyre több vállalat igyekszik kedvében járni a dolgozóinak... Teljes cikk

Kríziskezelő interim menedzserek ma - menedzseri alapkompetencia holnap

Interim vezetőinket egy-egy projektre vagy gap-menedzseri feladatokra vették igénybe 10-15 évvel ezelőtt. Mivel a gazdasági folyamatok globális szinten... Teljes cikk

Egy parkolóhely mindig van!

Laptop, fakanál, tűsarok - képtelenség egy időpontban minden szerepben helyt állni. A nők tudatos karriermenedzsmentje révén azonban sikerülhet... Teljes cikk