Szerző: Kovács Regina
Megjelent: 5 éve

El lehet adni a Mikulássá átcsomagolt csokinyuszit?

A megoldásközpontúság sikerhez vezethet

A cégvezetőknek sokszor fejtörést okoz a munkatársak egyben tartása, a cégen belüli konfliktusok kezelése és az alkalmazottak motiválása – hangzott el a Megoldás Konferencián, melyre a kis- és középvállalkozások vezetőit és döntéshozóit várták. A rendezvény célja, hogy a cégek részére üzleti megoldásokat nyújtson mind a vállalatok belső kommunikációs folyamataira, mind az értékesítés és a marketing területére. Az eseménnyel azt szerették volna elérni a szervezők, hogy a cégek részére üzleti megoldásokat nyújtsanak mind a vállalatok belső kommunikációs folyamataira, mind az értékesítés és a marketing területére.

A megoldásközpontúság elsősorban gondolkodásmód, ami a legkülönbözőbb területeken végzett munkákban vezet változatos, különleges végeredményekhez – és ebben a résztvevők hozzáállása sokkal fontosabb, mint az életkor, a képzettség, vagy a külső, gazdasági körülmények.

A nyuszicsoki esete a mikuláscsokival

Papp Zoltán a Scotwork Magyarország, Scotwork South-East Europe ügyvezető igazgatója, 1996 óta több mint háromezer résztvevőnek oktatta a hatékony tárgyalás kritériumait. Egyedülálló módszerrel segít a tárgyalóknak abban, hogy javuljon a teljesítményük, kiváló üzleteket tudjanak kötni és megerősítsék hosszú távú üzleti kapcsolataikat.

Egy tárgyalásra nagyon fontos felkészülni, tudnunk kell a prioritásokat – kezdte a Papp Zoltán a Scotwork Magyarország, Scotwork South-East Europe ügyvezető igazgatója, aki a hatékony tárgyalás kritériumairól tart előadásokat, segít az üzletkötésben és abban, hogy megerősítsék üzleti kapcsolataikat. Ezzel a tárgyalóknak javulhat a teljesítményük – tette hozzá a szakember. A stratégia mindig legyen rugalmas, a célt így tudjuk elérni. Mindig fel kell mérni a saját és a másik fél erőviszonyait is.

A tárgyalás szempontjából kulcsszerepe van az érvelésnek. Részünkről mindig legyen több hallgatás és kevesebb beszéd. Mindig tudjuk meg, mit szeretne a másik fél, strukturálni kell az elvárásokat. A tárgyalás során feltételezéseket állítunk fel, ezeket mindig próbáljuk igazolni. Ne használjunk gyenge érveket, mert nem leszünk eléggé hitelesek.

Sokszor ott vétjük el a hibát, hogy nem teszünk ajánlatot: mondjuk meg pontosan, hogy mit szeretnénk. Mindig a realitások talaján maradjunk, ha kínálunk valamit, ehhez szükségünk van számos információra is. Soha ne mondjunk többet, mint amennyit tudunk adni. Semmilyen esetben ne szakítsunk félbe ajánlatot. Olyan helyzet is adódhat, hogy át kell fogalmaznunk egy terméket vagy szolgáltatást, amit nyújtani szeretnénk. Egy vicces példával élve a nyuszicsokit átcsomagoljuk mikuláscsokivá - sok dolgot el lehet adni úgy, hogy kedvezőbb fényben tüntetjük fel. Gondoljunk arra, mikor egy szolgáltatás kapcsán a tandíj szóról beszéltek, inkább hallgatói hozzájárulást mondtak, hiszen az sokkal jobban hangzik.

Fontos, hogy együttműködő stílust alkalmazzunk, a másik fél szemszögéből kell az eseményeket szemlélni, hiszen lehet, hogy ő adni fog valamit cserébe az ajánlatunkért. A tárgyalás minden esetben csereüzlet, ám lényeges, hogy árat szabjunk az igényeknek. Sokszor előfordul, hogy egy idő után a tárgyaló túlságosan mohóvá vagy engedékennyé válik - ne essünk ebbe a hibába.

A tárgyalás végén mindig legyen egy írásban rögzített megállapodás. Le kell írni, miben egyezett meg a két fél, nagyon fontos ezt konkrétan meghatározni, mert nagyon sokszor csak azt hisszük, hogy tudja a másik fél, amit szeretnénk. Foglaljuk össze minél többször, hogy miben állapodtunk meg, hogy az esetleges félreértés még ott a helyszínen kiderüljön.

Az iroda mindig az emeleten legyen és adjunk meleg italt

Sas István magyar filmrendező, reklámpszichológus és média szakértő elárulta, hogy mi jár a vevők fejében. A neuromarketing legújabb kutatási eredményeit tárta a közönség elé, amivel hihetetlenül könnyen lehet vásárlásra ösztönözni az embereket. Különböző módszerek léteznek, hogyan lehet egy terméket vonzóbbá tenni.

Mint ahogy a reklámszakértő mesélte: egy szupermarketben a banánok között volt pár szem, ami már nem volt friss. A következő feliratot tűzték ki rá: „Pick me I’m single” (Válassz engem, olyan magányos vagyok). A nap végére elfogytak ezek a gyümölcsök. Kutatások igazolják azt a tényt is, hogy ha a jobb fülbe súgnak valamit, jobban elhiszik, amit mondanak.

Ha fogadunk egy ügyfelet, meleg itallal kínáljuk, hiszen az a bizalom jele. Legyen az irodánk az emeleten. Ha felfelé jön hozzánk az illető, a motivációja fokozódik, így késztetést érez az együttműködésre. Ha italról készítünk reklámot, az legyen a célunk, hogy vágyat keltsünk, kívánják, amit reklámozunk. Sokkal jobb, ha a reklám szereplője nem issza meg, csak lerakja a szemünk elé az italát. Nagyon szerencsés, ha egy termékbe kódokat tudunk rakni, például fel tudjuk tüntetni az ügyfél születési kódját, így ki tudunk alakítani egyféle ragaszkodást a cég iránt.

Be is vonhatjuk a vásárlót, szeretik, ha kikérjük a véleményüket. Jó példa erre, hogy egy ruhásüzletben a ruhák fogasain megjelölhették a vevők, hogy tetszik-e nekik a ruha. A fogyasztónak mindig adni akarjunk, ehhez sokszor elég egy mosoly, egy kedves reklám vagy egy ajándék. A Nivea például egy olyan kis eszközt osztogatott, amivel egyszer még fel tudja tölteni valaki a mobiltelefonját, mikor lemerült. Hatalmas sikere volt és nyilván sok vásárlót vonzott ezzel magához a cég. Nagyon szerencsés bevonni a közönséget, a fogyasztók bevonása nélkül lehetetlen marketingelni. A napokban egy blogger ingyenwifit kínált a WestEnd bevásárlóközpontban – az internetre kapcsolódók először az ő blogjába jutottak, és sokan ott is maradtak.

A közönség érzelmei, aktivitása, tudása csak segíthet egy cégnek. A Milka készített egy olyan kampányt, mely során a tábla csokoládéból kihagyták az utolsó darabot. Beleraktak a csomagolásba egy papírt, melyen az állt, hogy az utolsó szem a legfinomabb és elküldik annak, akinek a vevő szeretné ajándékba adni. Ennek az akciónak is nagyon nagy sikere lett.

A vevő szereti, ha játszunk vele

Jagodics Rita kereskedelmi marketing szakértő, a NagykerMarketing alapítója az élménymarketing fogalmába vonta be a konferencia hallgatóit. A nagykereskedelmi marketing szakértője elmondta, hogyan lehet bevonni a vevőket az eladási folyamatba, hogyan lehet élménnyé tenni a vásárlást. A mai reklámzajban valahogy ki kell tűnni a többiek közül, amit az élménymarketinggel el is érhetünk.

Arra kell rájönni, hogy vonjuk be az embereket, hogy a mi termékünket vásárolják. Ne legyen az az első szándék, hogy eladni akarunk, mert akkor a vevő rögtön el fog futni. Szórakoztatni kell a vevőt, bevonni egy játékba, kérdezni őt, beszélgetni vele. Például lehet nyereményjátékba is invitálni őket, hogy fotózzák le magukat a termékkel, azt beküldik, és értékes nyereményeket nyerhetnek.

Egy festékgyártó cégnek volt egy érdekes kampánya, meghirdették a „maszatos csemete” kampányt. Abból indultak ki, hogy akik a leginkább veszik a termékeiket, azok a kisgyermekes családok, akik kifestetik a gyerekszobát. A közösségi oldalakon ha feltöltik a képeiket, azt elküldik az ismerőseiknek is, hogy ők is szavazzanak, így még több kisgyermekes családhoz jutnak el.

Lehet ajándékot is adni, ez persze mindig több költséggel jár, de ha figyelembe vesszük azt, hogy mennyit hoz vissza, érdemes befektetni. Mindig figyelembe kell venni a fogyasztók igényeit. Lehet média cikkeket megjelentetni, hírleveleket küldeni. Utóbbi végén érdemes kérdezni is. Ha csak száz ember olvassa el, már az is sok fogyasztót hozhat.
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.11.21Transzformatív Team Coaching Lab A Transzformatív Team Coaching Lab alkalmat ad arra, hogy konkrét eseteken keresztül ismerkedj a módszertan erejével. Egy ügyféleset, amelyben a team coaching folyamat során transzformáltuk valódi kapcsolattá a csapatban élő projekciókat. Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
200 kiló papírhulladékból 30,8 kiló tartalmaz érzékeny adatokat

A Fellowes megbízásából az Inspira Research egy fővárosi szeméttelepen végzett kutatással mérte fel azt, hogy másfél évvel a GDPR bevezetése... Teljes cikk

A jövőben jobban figyelik a HR-kartelleket a hatóságok

A közeljövőben a hatóság figyelme az új típusú versenykorlátozó magatartások felé fordulhat. Ennek egyik speciális esete a HR-kartell, amikor a... Teljes cikk

PwC: négy terület, amire a jövő pénzügyi vezetőinek fókuszálnia kell

A PwC Future of Finance 2019 online kutatása többek közt a pénzügyi terület jelenlegi és jövőbeli kihívásait vizsgálta. Teljes cikk