Megjelent: 11 hónapja

Előretörtek az önkiszolgáló rendszerek - ezt hozta a covid a HR informatikában

Szintet lépett a digitalizáció, nagyobb lett az igény a bérszámfejtők és könyvelők helyettesítésére. Ezt tapasztalták az általunk megkérdezett HR informatikai cégek, amelyek bevallásuk szerint nem zártak rossz első félévet. A legtöbb megbízást az irodától távoli munkavégzés gördülékennyé és kényelmesebbé tételére, adatbiztonsági és jogszabályváltozási kérdésekre kapták.

images

images

“A covid megjelenése alapjaiban rendezte át a munkáltatói működést, és kényszerítette ki a digitális munkavégzést a legtöbb munkahelyen. Amit sok cég eddig nem akart meglépni - például önkiszolgáló rendszerek, elektronikus ügyintézés -, azt hirtelen, felkészületlenül, erőltetett tempóban kellett végrehajtania” - idézi fel a tavaszi időszakot Ocskay Szilárd, a Nexon Kft. tulajdonos-ügyvezetője. Dolgozói és vezetői önkiszolgáló HR-rendszerük (NEXON_PORT) iránt jelentősen megnőtt az igény. A rendszerhez kapcsolódó mobilappjukat 90% kedvezménnyel adták, a felhasználók köre 60 százalékkal emelkedett.

Sok kérdés érkezett a cafeteriáról


“Sok kérdés érkezik hozzánk a cafeteria jogszabály-változásaival összefüggésben, illetve a cafeteria elemeinek felhasználásával és az átcsoportosítások lehetőségeivel kapcsolatban” - folytatja ifj. Faur Kálmán, a Libra Csoport tulajdonos-vezérigazgatója. A Libra Csoporton belül az Abacus és a BaBér bérügyviteli szoftvercsaládok fejlesztésével, a szintén hozzájuk tartozó Memolux pedig HR-szolgáltatások outsourcingjával foglalkozik. “A munkavállalók például a kulturális események elmaradása miatt a kultúrautalványok összegét szerették volna alternatív módon felhasználni, illetve az óvodák bezárása miatt az ovi-bölcsi számlák kifizetésére szánt összegeket kellett újraszervezni. Az önkiszolgáló cafeteria rendszereket újranyitottuk, hogy lehetőséget biztosítsunk a munkavállalóknak az egyes juttatási elemekre fordítandó összegek mértékének átszervezésére.” - sorolja a Libra Csoport vezérigazgatója.

Többletmegbízás jelentkezett az outsourcing üzletágban is: “A munkáltatók részéről felmerült az igény a covid-járvány miatt kieső (táppénz, átszervezések, jogviszony megszűnés) bérszámfejtő és tb-ügyintéző kollégák rövid távú helyettesítésére” - fogalmazott ifj. Faur Kálmán. Hozzátette, hogy az egymást érő új, ad hoc jellegű jogszabályi változások miatt pedig megnőtt az igény a pontos tájékoztatásra és arra, hogyan lehet, és szükséges ezeket a változásokat a gyakorlatban alkalmazni.

Munkaidő-nyilvántartási megoldások home office-ban


A veszélyhelyzet márciusi kihirdetésétől nagy falat volt sok cég számára a home office-ra történő áttérés. A Libra Csoport ügyfeleinek először IT tanácsadói oldalról segítettek a legtöbbet a távoli elérések létrehozásában és több igény jelentkezett a nagyobb kapacitást és nagyobb szintű biztonságot jelentő SaaS szolgáltatásuk iránt.

A Nexon Kft. a NEXONtime munkaidő-nyilvántartó rendszerét új funkcióval bővítette: a beosztástervezőben egy gombnyomással rögzíthető az otthoni munkavégzés. Így nem kell külön kihirdetni, hanem ez a beosztás mentésekor automatikusan megtörténik. A vezetők munkájának támogatása érdekében a NEXON_PORT+ mobilapplikációt a jelenléti ívek jóváhagyásának funkciójával is bővítették. Mindezt úgy, hogy a felületet a mobiltelefonok kisebb képernyőjére optimalizálták.

A BaBér munkaidő-nyilvántartójában is rövid időn belül megjelentek a home office jogcím különböző kezelési lehetőségei, sőt a bejárási támogatás változását is egyből implementálták. “Az adatbiztonság korábban is kiemelkedő fontossággal bírt, viszont a home office általános jelenséggé válása miatt több audit megkeresést kaptunk az ügyfelek oldaláról, akik az otthoni munkavégzés során is biztosított magas fokú adatvédelemről kértek igazolást” - mondta ifj. Faur Kálmán.

Nem pótolja az online konferencia a személyeset


Mennyiben változott a cégek ügyfélköre? A Nexonnál jelentős változás nem érzékeltek, a válság által leginkább érintett szektorokból -pl. szálloda, turizmus, vendéglátás- nincs növekedés. A Libra Csoport több megbízását is a meglévő ügyfélkörből kapta: bővítések, fejlesztések, új riportigények születtek - az új bevezetések nagyobb része a munkaidő-nyilvántartáshoz kapcsolódott. Az outsourcing oldalról jellemzően hazai cégtől érkezik megkeresés és kevesebb a külföldi anyavállalattól induló érdeklődés a magyarországi leányvállalat könyvelési-bérszámfejtési feladatainak átadási feltételeivel kapcsolatban.

Mindegyik cég képviselője azt emelte ki, hogy az utóbbi fél évben a személyes találkozásokkal járó szakmai események hiányoztak leginkább. Se az online, se a hibrid konferenciák nem váltják ki a fizikai közelséget, networking csak hagyományos rendezvényen az igazi.

Mutatószámokat kell adni a vezetőknek


Mit hozhat a jövő a HR informatikában? Ifj. Faur Kálmán azt prognosztizálja, hogy a cégeknek egyre több megoldást és gyakorlatot kell átvezetniük online platformra: ez alatt nem csak a különböző rendszereken történő tárgyalásokat vagy megbeszéléseket érti, hanem például a szakmai továbbképzéseket, vagy azokat a cégen belüli folyamatokat, melyek kivitelezése eddig személyes találkozás nélkül elképzelhetetlen volt. Előtérbe kerül a dolgozói önkiszolgáló felületek használata, az online, bárhonnan elérhető platformokon keresztüli munkavégzés lehetősége - minden olyan megoldás, amellyel a korábbi személyes kapcsolattartás kiváltható, és minimalizálható a papír alapú kommunikáció.

Átalakul a HR informatikai iparág. Feltételezhető, hogy a cégek a jelenlegi megoldásaik javításán fognak inkább dolgozni, mint teljesen új rendszert, rendszereket bevezetni. Nagyobb hangsúlyt kap a folyamatok automatizálása, a munka hatékonyabbá tétele, akár a jelenleg rendelkezésre álló emberi erőforrás újraszervezésével is.

Ocskay Szilárd szerint fel fog gyorsulni a digitalizáció. Előtérbe fognak kerülni olyan kérdések is, mint például hogyan tud gyors, helyzetmérő, diagnosztikai HR-gazdálkodási mutatószámokhoz jutni egy vezető, hogy megértse, mi zajlik éppen a szervezetben, hol kell beavatkoznia, hogy az üzleti célok teljesülése biztosítva legyen.
  • 2021.08.10 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.09.23HR Basic Sajátítsd el évek helyett 12 napban az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! HR gondolkodás e-learning videókkal, esettanulmányokkal, testre szabva gyakorlatorientáltan. Részletek Jegyek
  • 2021.09.28Kötelező visszaélés-bejelentési rendszer bevezetése, alkalmazása Az EU 2019/1937 sz. irányelve új kötelezettséget ír elő. Visszaélés-bejelentési rendszert kell alkalmazni. Minden 50 fő feletti munkavállalót foglalkoztató vállalkozásnak, továbbá a közszférában működő szervezetnek kötelező lesz visszaélés bejelentési rendszert kialakítania és működtetnie. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Telefonjukon követhetik munkahelyük mindennapjait a dolgozók

Saját mobilalkalmazást fejlesztett a Körber pécsi telephelye. A gépgyár több mint ezer munkavállalója bármikor küldhet be innovációs ötletet,... Teljes cikk

A fenntarthatóságban is stílust teremtenek a textilnyomtatók

Sose volt annyira egyszerű ruhatervekből kézzelfogható divatcikkeket létrehozni, mint a festékszublimációs textilnyomtatók korában. A rendkívül... Teljes cikk

Budapesten alakítja ki új Automatizációs Tudásközpontját a Morgan Stanley

A Morgan Stanley úgy döntött, hogy Budapesten alakítja ki azt a tudásközpontot, amelynek célja az automatizáció felgyorsítása a banknál a... Teljes cikk