Megjelent: 17 éve

Hogyan erősíthetjük a vállalati márkát?

Akkor hoztuk létre a márkakultúrát, ha a szervezet minden munkatársa "a márka én vagyok" szellemében gondolkodik és cselekszik. Ahhoz, hogy ezt elérjük, először szerezzünk alapos ismereteket a márkákról, márkaépítésről, a vállalat márkastratégiájáról, marketingkommunikációjáról és reklámtevékenységéről.

A következő tennivaló, hogy a márkastratégiát, mint vezérelvet, építsük be a HR stratégiába. Ezután tegyünk meg mindent, hogy a márkaígéretet "márkahű viselkedéssé" alakítsuk át. Az egyik jól ismert pénzügyi tanácsadó cég például, úgy alakította ki márkáját, hogy azt sugallja, munkatársai "hiteles pénzügyi tanácsadók".

A humánerőforrás részleg segített az üzenetet megtestesítő tulajdonságok azonosításában. Ennek értelmében a HR arra kérte az alkalmazottakat, kerüljék el a számukra előnyös, de az ügyfelek számára túl kockázatos üzletkötéseket, inkább irányítsák az ügyfeleket egy másik tanácsadóhoz, mindig ismertessék a befektetések előnyeit és hátrányait, és csak az ügyfelek igényeinek feltérképezése után tegyenek befektetési ajánlatot.

Miután meggyőződtünk arról, hogy a márkaígéretet úgy alakítottuk ki, hogy azt be is tudjuk váltani, tervezzük meg az oktató és fejlesztő programokat, teljesítménymenedzsment és ösztönző rendszereket a "márkahű magatartás" megteremtése és megerősítése érdekében. Ezzel a HR el tudja érni, hogy az alkalmazottak gondolkodásmódja és cselekvése a mindennapokban is a kívánt irányban változzon. Ennek minden dolgozóra egyformán kell vonatkoznia, nem csak a külső ügyfelekkel kapcsolatot tartókra. Ez olyan "márkakultúrát" eredményez, melyben az összes szervezet a márkaígéret teljesítése érdekében végzi a munkáját. A Southwest Airlines is ennek köszönheti sikerét. Akkor mondhatjuk el, hogy létrehoztuk a márkakultúrát, ha a szervezet minden munkatársa "a márka én vagyok" szellemében gondolkodik és cselekszik.

A márkával való azonosulás harmadik kritériuma, hogy a márkastratégia a HR működését is áthassa. Ez az elvek gyakorlatra váltását jelenti. A belső ügyfeleknek, ha elégedetlenek, az outsourcing mostani időszakában, van módjuk máshol munka után nézni. A hitelesség bizonyítására nincs jobb módszer, mintha mi magunk képviseljük a leghatékonyabban a saját márkaígéretünket. Ugyanúgy járunk el, mint a vállalati márkastratégia megalkotásánál: fogalmazzuk meg az ígéretet, határozzuk meg hozzá az elvárt magatartásformákat, majd oktatással, teljesítménymenedzsment és ösztönző programokkal rögzítsük az elvárt magatartás normát.

Sok vezérigazgató a márkát cége legnagyobb értékének tartja, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a sikerét fenntartsa. Ők a márka legfőbb megtestesítői, és gyakran érzelmileg is erősen elkötelezettek mellette. Ahogy például Phil Knight (Nike), Michael Eisner (Disney), Steve Jobs (Apple), hogy csak néhány nevet említsünk.

Ha tudjuk, hogy a vezérigazgató milyen üzleti és érzelmi jelentőseget tulajdonít a márkának, és hozzá tudjuk igazítani a HR szerepét és küldetését a márkastratégiához, jelentősen megnövelhetjük a humánerőforrás menedzsment értékét és elfogadottságát a szervezeten belül. Nem kell küzdenünk többé a kirekesztettséggel, munkánk végre a megkapja a megfelelő elismerést.

Forrás Katalin, HR Portal
  • 2024.07.10GDPR A HR-BEN: ADATVÉDELEM A MUNKAHELYEN Programunkon gyakorlati oldalról tekintjük át a munkaviszonnyal összefüggésben leggyakrabban előforduló kérdéseket, tipikus buktatókat és lehetséges hibákat, melyek az elmúlt 6 év során a GDPR szabályozás létrejöttét követően felmerültek.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Kiderült, mennyire dolgoznak hatékonyan és a magyar fehérgallérosok

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot... Teljes cikk

Dolgozói motiváció 2024 - top 10 nem pénzbeli motivációs eszköz

Nem csak a pénz számít - a vállalatok folyamatosan dolgoznak azon, hogy különböző, béren kívüli motivációs eszközökkel is javítsák a... Teljes cikk

Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők

Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk