Hogyan erősíthetjük a vállalati márkát?
Akkor hoztuk létre a márkakultúrát, ha a szervezet minden munkatársa "a márka én vagyok" szellemében gondolkodik és cselekszik. Ahhoz, hogy ezt elérjük, először szerezzünk alapos ismereteket a márkákról, márkaépítésről, a vállalat márkastratégiájáról, marketingkommunikációjáról és reklámtevékenységéről.
A humánerőforrás részleg segített az üzenetet megtestesítő tulajdonságok azonosításában. Ennek értelmében a HR arra kérte az alkalmazottakat, kerüljék el a számukra előnyös, de az ügyfelek számára túl kockázatos üzletkötéseket, inkább irányítsák az ügyfeleket egy másik tanácsadóhoz, mindig ismertessék a befektetések előnyeit és hátrányait, és csak az ügyfelek igényeinek feltérképezése után tegyenek befektetési ajánlatot.
Miután meggyőződtünk arról, hogy a márkaígéretet úgy alakítottuk ki, hogy azt be is tudjuk váltani, tervezzük meg az oktató és fejlesztő programokat, teljesítménymenedzsment és ösztönző rendszereket a "márkahű magatartás" megteremtése és megerősítése érdekében. Ezzel a HR el tudja érni, hogy az alkalmazottak gondolkodásmódja és cselekvése a mindennapokban is a kívánt irányban változzon. Ennek minden dolgozóra egyformán kell vonatkoznia, nem csak a külső ügyfelekkel kapcsolatot tartókra. Ez olyan "márkakultúrát" eredményez, melyben az összes szervezet a márkaígéret teljesítése érdekében végzi a munkáját. A Southwest Airlines is ennek köszönheti sikerét. Akkor mondhatjuk el, hogy létrehoztuk a márkakultúrát, ha a szervezet minden munkatársa "a márka én vagyok" szellemében gondolkodik és cselekszik.
A márkával való azonosulás harmadik kritériuma, hogy a márkastratégia a HR működését is áthassa. Ez az elvek gyakorlatra váltását jelenti. A belső ügyfeleknek, ha elégedetlenek, az outsourcing mostani időszakában, van módjuk máshol munka után nézni. A hitelesség bizonyítására nincs jobb módszer, mintha mi magunk képviseljük a leghatékonyabban a saját márkaígéretünket. Ugyanúgy járunk el, mint a vállalati márkastratégia megalkotásánál: fogalmazzuk meg az ígéretet, határozzuk meg hozzá az elvárt magatartásformákat, majd oktatással, teljesítménymenedzsment és ösztönző programokkal rögzítsük az elvárt magatartás normát.
Sok vezérigazgató a márkát cége legnagyobb értékének tartja, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a sikerét fenntartsa. Ők a márka legfőbb megtestesítői, és gyakran érzelmileg is erősen elkötelezettek mellette. Ahogy például Phil Knight (Nike), Michael Eisner (Disney), Steve Jobs (Apple), hogy csak néhány nevet említsünk.
Ha tudjuk, hogy a vezérigazgató milyen üzleti és érzelmi jelentőseget tulajdonít a márkának, és hozzá tudjuk igazítani a HR szerepét és küldetését a márkastratégiához, jelentősen megnövelhetjük a humánerőforrás menedzsment értékét és elfogadottságát a szervezeten belül. Nem kell küzdenünk többé a kirekesztettséggel, munkánk végre a megkapja a megfelelő elismerést.
Forrás Katalin, HR Portal
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A KSH adatai szerint tavaly 41 300 magyar vándorolt külföldre, és 2020 óta folyamatos a növekedés. Sokakat vonz a magyarországinál magasabb fizetés... Teljes cikk
Hatalmas lehetőségeket látnak a HR vezetők abban, hogy a készségeknek nagyobb szerep jusson a HR-ben. Az átfogó készségalapú stratégia... Teljes cikk
A férfiak vállalkozási aktivitása – korosztálytól és vállalkozási típustól függetlenül – jellemzően magasabb a nőkénél. A férfiak mintegy... Teljes cikk
- Miért fullad kudarcba a legtöbb vállalati nyelvoktatás? És mit tehetsz ellene? 4 hónapja
- Vállalati e-autó program: még maradt 8 milliárd forint 5 hónapja
- Megvannak az Employer Branding Award nyertesei 8 hónapja
- Már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni 9 hónapja
- Munkáltatói márka disszonancia: ígéret és valóság konfliktusa 9 hónapja
- Aktív munkahely, boldog dolgozók: a sport szerepe a vállalati egészségkultúrában 10 hónapja
- 5 lépés a magasan teljesítő vállalati kultúra felé 10 hónapja
- Így teljesítettek a tréningcégek 2023-ban 11 hónapja
- Hogyan lehet a mai turbulens világban új vállalati értékeket integrálni? 11 hónapja
- A jól képzett munkavállaló még mindig válogathat 13 hónapja
- Hogyan találhatják meg és tarthatják meg a legjobb dolgozókat a cégek? 1 éve