Hogyan járunk munkába, iskolába, mennyi időt vesz ez el?
Ezt a kérdést tette fel a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásában. A felmérésből az derült ki, hogy a legtöbben fél - egy óra alatt érnek be munkahelyükre, de alig marad el ettől a maximum fél óra alatt beérők aránya. A községekben és kisebb városokban élők utaznak a legtöbbet: nekik 24, illetve 23 százalékuk minden nap legalább 1 órát utazik a munkahelyére - írják sajtóközleményükben.
Mindenki életében fontos kérdés, hogy mennyit kell naponta utazni a munkahelyre, mennyi időt, pénzt és energiát visz el naponta az utazás? A 2018 novemberében készült online felmérésben résztvevők 71 százaléka egyazon a településen él és dolgozik. Ez az arány a fővároson és nagyvárosokon kívül jóval alacsonyabb: a községekben és kisebb városokban élőknek mindössze 26, illetve 37 százalékának nem kell naponta kimozdulni városából vagy községéből.
Milyen messze van egymástól az otthon és a munkahely?
Mindössze a kitöltők 1 százaléka mondta, hogy otthonról dolgozik, a legtöbben (28%) 5-10 km távolságra, 27 százalék pedig 11-25 kilométerre dolgozik a lakóhelyétől. A legszerencsésebbeknek a válaszadók 7 százaléka bizonyult: ők gyalogos távolságra dolgoznak/tanulnak otthonuktól, ugyanennyien vannak, akik naponta több mint 50 kilométert ingáznak. A községben élők munka- és tanulási lehetőségei az adatok alapján távol esnek otthonról: esetükben ez az arány sokkal magasabb, közel minden ötödik válaszadó ilyen nagy távolságra jár dolgozni.
Mennyi idő alatt érsz a munkahelyedre?
A legtöbben fél - egy óra alatt érnek be iskolájukba vagy munkahelyükre (36%), de alig marad el ettől a maximum fél óra alatt beérők (34%) aránya. A községekben és kisebb városokban élők utaznak a legtöbbet: nekik 24, illetve 23 százalékuk minden nap legalább 1 órát utazik a munkahelyére. És nyilvánvalóan délután ugyanennyit vissza az otthonukba.
Vannak, akik kifejezetten szeretnek hosszan utazni
Rráhangolódnak a munkára, elintéznek pár telefont, ránéznek a munkahelyi levelekre vagy épp ekkor jut idejük olvasni. A GKI Digital és a Bónusz Brigád arról is megkérdezte az oldal vásárlóit, hogy mit csinálnak utazás közben: a legtöbben (38%) zenét hallgatnak, a második legnépszerűbb tevékenység (29%) pedig az olvasás lett. Még örömtelibb, hogy a fővárosban még ennél is többen olvasnak a járműveken, közülük 37 százalék jelölte meg ezt. Az emberek negyede semmit nem csinál, a többiek a telefont használják időtöltésre: céltalanul nyomkodják (9%), játszanak (11%), chatelnek (17%), illetve munkahelyi emaileket intéznek (13%) rajta.
Milyen költséggel jár eljutni a munkába?
Fontos kérdés, hogy mindez mennyibe is kerül az embereknek? Nos, minden harmadik válaszadó 5 és 10 ezer forint között költ erre havonta, a Budapesten élők közel felének kerül ennyibe a napi utazás. 30 százaléknak sikerül 5000 forint alatt megúsznia az utazást, 9 százalék viszont több mint havi 25 ezret költ a munkába járásra. Ezt persze részben vagy egészben térítheti a munkahely, mégis a többség (64%) esetében ez nincs így. Minden ötödik válaszadónak részben téríti a munkába járás költségeit a munkahelye, 13 százalékuknak teljes egészében átvállalja az utazási költségeket a munkáltató.
Ami a munkába járás módját illeti...
Mmagasan (53%) a tömegközlekedést használók voltak a legtöbben a
válaszadók közül, a fővárosban 70 százalék választja a békávézást minden nap.
Saját autóba 35 százalékuk ül nap mint nap (ehhez jön még a céges autók, mellyel 5 százalék jár), még ennél is magasabb az autóhasználók aránya a megyei jogú városokban, a válaszadók közel fele így jut el nap mint nap munkahelyére, iskolájába. Az egészségesebb kerékpározást minden ötödik, a gyaloglást 16 százalék választja.
A Bónusz Brigád által novemberben indított #elviszlek mozgalomról a válaszadók 17 százaléka már hallott - a mozgalom lényege, hogy bárki regisztrálhat a nemfizetős megosztásos modell használatára a www.bonusz.hu/elviszlek oldalon. Aki ezt megteszi, az kap egy "elviszlek" matricát, amit könnyű kitenni a szélvédőre, bármikor levehető onnan, majd újra visszatehető. Ha egy autón bárki ezt a matricát látja, megkérheti a sofőrt, hogy ha azonos irányba mennek és persze van hely a kocsiban, akkor hadd szálljon be.
- 2024.11.13A legnagyobb probléma az ember? HR és Bérszámfejtés 2025 | 2024.11.13. Fluktuációcsökkentés, jogi megfelelés, bérstruktúrák optimalizálása – készítse fel vállalatát a jövő HR kihívásaira! Csatlakozzon ingyenes webináriumunkhoz, és ismerje meg a jól működő HR stratégiákat! Részletek Jegyek
- 2024.11.15CSR HUNGARY SUMMIT’24 2024.11.15. Gundel Palota A CSR Hungary konferenciák 2006-tól a CSR Hungary vállalati felelősség és fenntarthatóság döntéshozóinak vezető szakmai rendezvényei. Ahol jó lenni! Ahol jó fejlődni! Elmélet és valóság együtt! ESG, CSRD, CSR, fenntarthatóság... KATTINTSON, REGISZTRÁLJON Részletek Jegyek
- 2024.11.15Így számolhatjuk fel közösen a bérszakadékot! Gyere el és ismerd meg, mit tehetünk közösen a nemek közötti munkaerőpiaci egyenlőség megteremtéséért! Az esemény ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Részletek Jegyek
- 2024.11.192024.11.19–12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808 Részletek Jegyek
A hazai vállalatok többségénél nem prioritás az ESG, és a megkérdezettek felénél a területnek nincs önálló felelőse sem, pedig a szabályozás... Teljes cikk
Együttműködési megállapodást kötött a DSV és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet. Ennek részeként a logisztikai nagyvállalat pénzügyi... Teljes cikk
A magyarországi vállalatok jelentős része nincs tisztában azzal, milyen környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontoknak kell... Teljes cikk
- Lemaradhatnak a diplomás tehetségekről azok a cégek, amelyek nem kínálnak hibrid munkát 6 napja
- A legtöbb magyar nyugdíjas kényszerből dolgozhat 6 napja
- A Z generáció egyre többet vár el a munkahelyétől 7 napja
- Bejelentették: a nők a gyermek 8 éves koráig részmunkaidőt vagy otthoni munkavégzést kérhetnek 2 hete
- Kedves Vezetők! Kérjük ne várják el a munkavállalóktól, hogy betegen dolgozzanak! 2 hete
- Ageizmus, anyasági fal: diszkrimináció a munkahelyeken 2 hete
- Kapunyitási pánikolók 3 hete
- A "jó öreg szakik" már nyugdíjba mentek, kell az utánpótlás 4 hete
- Pesszimisták a fiatal magyar dolgozók a fizetésükkel kapcsolatban 1 hónapja
- Távmunka költségtérítés 2025 1 hónapja
- Mely ágazatokban dolgoznak a legstresszesebb munkavállalók? 1 hónapja