Megjelent: 3 éve

Hogyan menedzseljük magunkat sikeres vezetővé?

Ön elmenne egy olyan üzleti reggelire, ahol megtudhatná a titkot, mi az, amitől igazán jó vezető válik önből? Én elmentem, és legalább három olyan jó ötlettel gazdagodtam, amiket akár szabadúszóként, saját magam főnökeként is tudok alkalmazni.

Már napok óta vártam a self-menedzser témát boncolgató üzleti reggelit. Szabadúszó vagyok, remekül megbirkózom a rám találó feladatokkal, de ha arról van szó, hogyan menedzseljem magam, és hogyan tegyem láthatóvá az eredményeimet, és vonzzak be még több ügyfelet, akkor bevallom, már nem teljesítek olyan jól. Márton-Koczó Ildikó, senior executive coach, tréner már több könyvet szentelt vezetői készségfejlesztő módszerek bemutatásának, most moderátorként azt vállalta, hogy egy kerekasztal beszélgetés során megszólaltat öt gyakorlott vezetőt, árulják el, mi a titkuk, hogyan irányítják ők a csapatukat. Ábrahám András, a K and H Bank Dél-magyarországi lakossági régiójának ügyvezető igazgatója, Juhász István, az Eutecus HU - Sensity Systems Inc. kereskedelmi és támogatási igazgatója, Turi Gábor, a Pultrans Kft. ügyvezető igazgatója, Tokár Péter, a TESK csoport ügyvezetője, és Asztalos Róbert, a Boscolo Budapest Hotel ügyfélkapcsolati igazgatója osztotta meg vezetői, menedzseri tapasztalatait a témáról.

Az önreflexiótól a támogatók kereséséig

A beszélgetőpartnerek egyetértettek abban, hogy jó vezető abból válhat, akinek saját indíttatása is van arra, hogy tényleg az legyen. Ahhoz, hogy ezt meg is tudja valósítani, nagyfokú önismeret, és rendszeres önreflexió szükséges. A megszólalók szerint a jó vezető tisztelettudó, kedves, érdekes és színes egyéniség. Figyel arra, hogy mindig betartsa az ígéreteit, és arra hogy következetes és korrekt legyen a kollégáival. A jó vezetői attitűd magában foglalja a példamutatást, azt, hogy vezetőként sem ijed meg a munkától, egy nehezebb projekt megvalósításában ugyanúgy részt vállal, mint a többi kolléga. A rendszeres önreflexió pedig segít rávilágítani arra, milyen helyzetek érintenek meg bennünket. Már maga a tudatosítás is sokat segít, de igazán fejlődni akkor tudunk, ha foglalkozunk az érzéseinkkel, elakadásainkkal. A fejlődésben segíthetnek támogató szakemberek (coach, mentor, tréner), de saját kollégáink is, akiktől kérhetünk rendszeres visszajelzést a munkánkat illetően.

Látni és látszani

A self-branding, az önmarketing is fontos jellemzője a jó vezetőnek. Reménykedhetünk abban, hogy a tulajdonos, a kollégák, és a partnereink észreveszik az általunk végzet jó munkát, de ha nem teszünk érte, akkor sajnos erre kevés esély van. Ha vannak eredményeink, publikáljuk azokat! Ne gondoljunk rögtön egy ömlengő PR-cikkre, írjunk úgy, hogy csupán tényeket állapítunk meg magunkról és a munkánkról. Ehhez persze az kell, hogy észrevegyük csapatunk mérföldköveit, pozitív erényeit. Ha mi magunk nem vesszük észre, akkor mástól se várjuk el ezt. „Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani.” - hangzott a reggeli egyik kulcsmondata. És hogy mi haszna van annak, ha egy vezető látszik a szervezeten belül? Rengeteg. A kollégák és beosztottak jobban elköteleződnek egy olyan cég mellett, aminek a vezetőjén azt látják, hogy elhivatott, és ugyanúgy a csapat része, mint ők, ráadásul képviseli az érdekeiket. Jó, ha a vezető nem csak a cégen, hanem a szakmán belül is látható. Ha egy hiteles arc képviseli a céget, akkor az tud az ismertsége által új kapcsolatokat építeni. Nagyon fontos, hogy a network-építésbe vonja be a vezető az arra alkalmas kollégákat is, jelenjenek meg minél több szakmai szervezeti rendezvényen, tegyenek eleget közszereplésre invitáló meghívásoknak, és teremtsenek alkalmat arra is, hogy leüljenek egy pohár borra akár a konkurenciával is, ha ezt a helyzet úgy kívánja.

Mi ezt ajánljuk!

A beszélgetés végén mindenki elmondhatta, mi az ő „best practice”-e, azaz a bevált gyakorlata, amiről azt gondolja, hogy ez teszi jó vezetővé. Ezek a következők voltak:

Személyes kapcsolattartás

Nagyon fontos, hogy mind a kollégáinkkal, mind a partnereinkkel legyen személyes kapcsolatunk. Ez néha időigényes, és energiát felemésztő feladat, ugyanakkor a hatása megfizethetetlen.

Feedback kérése

Érdemes rendszeres jelleggel (mondjuk félévente) visszajelzést kérni a beosztottainktól, partnereinktől magunkra vonatkozólag. Ha nincs összhangban azzal, amit mi gondolunk magunkról, akkor nem árt ezen elgondolkodni, esetleg coach segítségét kérni.

Őszinte kommunikáció

Ne csak a sikerektől legyen hangos az irodai folyosó. Teremtsünk olyan munkahelyi közeget, amiben őszintén lehet beszélni a hibákról, kudarcokról, félelmekről is. Ha arról is tudunk őszintén beszélni, ami nem megy annyira jól, azzal egy hiteles és őszinte vállalati kultúra alapjait teremthetjük meg.

Haladjunk a korral

Használjuk bátran a social média felületeit eredményeink publikálására, kapcsolatteremtésre, vagy ügyfélszerzésre. Ha nem vagyunk ebben járatosak, kérjük bátran valamelyik kolléga segítségét az alapok elsajátításához.

ÉN helyett MI

Soha ne helyezzük nyilvánosan a saját egyéni céljainkat előtérbe, hanem gondolkodjunk a csapatunk fejével. Ha az én helyett a mi dominál, sokkal könnyebben tudjuk motiválni a kollégákat.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Hogyan menedzseljük magunkat sikeres vezetővé?
2. oldal - 7 lépés a szokások átalakításhoz
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Szeptemberben startolhatnak újra a szakmai rendezvények

A felmérések szerint az emberek fele szeptemberben már részt venne valamilyen szakmai rendezvényen - mondta a Magyarországi Rendezvényszervezők és... Teljes cikk

Koronavírus: különleges munkaerő-piaci kutatás készül

Tíz magyarországi és egy határon túli egyetem kutatóinak összefogásával készül nagyszabású kutatás a koronavírus munkaerő piacra gyakorolt hatásairól. Teljes cikk

„A belső ügyfelek ugyanolyan fontosak, mint a külsők” - szervezetfejlesztés az Uniqánál

Az elmúlt három évben az Uniqa magyarországi vállalata jelentős struktúraváltáson ment át, a szervezeti kultúraváltás pedig jelenleg is zajlik.... Teljes cikk