kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Hogyan menedzseljük magunkat sikeres vezetővé?

Ön elmenne egy olyan üzleti reggelire, ahol megtudhatná a titkot, mi az, amitől igazán jó vezető válik önből? Én elmentem, és legalább három olyan jó ötlettel gazdagodtam, amiket akár szabadúszóként, saját magam főnökeként is tudok alkalmazni.

Már napok óta vártam a self-menedzser témát boncolgató üzleti reggelit. Szabadúszó vagyok, remekül megbirkózom a rám találó feladatokkal, de ha arról van szó, hogyan menedzseljem magam, és hogyan tegyem láthatóvá az eredményeimet, és vonzzak be még több ügyfelet, akkor bevallom, már nem teljesítek olyan jól. Márton-Koczó Ildikó, senior executive coach, tréner már több könyvet szentelt vezetői készségfejlesztő módszerek bemutatásának, most moderátorként azt vállalta, hogy egy kerekasztal beszélgetés során megszólaltat öt gyakorlott vezetőt, árulják el, mi a titkuk, hogyan irányítják ők a csapatukat. Ábrahám András, a K and H Bank Dél-magyarországi lakossági régiójának ügyvezető igazgatója, Juhász István, az Eutecus HU - Sensity Systems Inc. kereskedelmi és támogatási igazgatója, Turi Gábor, a Pultrans Kft. ügyvezető igazgatója, Tokár Péter, a TESK csoport ügyvezetője, és Asztalos Róbert, a Boscolo Budapest Hotel ügyfélkapcsolati igazgatója osztotta meg vezetői, menedzseri tapasztalatait a témáról.


Az önreflexiótól a támogatók kereséséig



A beszélgetőpartnerek egyetértettek abban, hogy jó vezető abból válhat, akinek saját indíttatása is van arra, hogy tényleg az legyen. Ahhoz, hogy ezt meg is tudja valósítani, nagyfokú önismeret, és rendszeres önreflexió szükséges. A megszólalók szerint a jó vezető tisztelettudó, kedves, érdekes és színes egyéniség. Figyel arra, hogy mindig betartsa az ígéreteit, és arra hogy következetes és korrekt legyen a kollégáival. A jó vezetői attitűd magában foglalja a példamutatást, azt, hogy vezetőként sem ijed meg a munkától, egy nehezebb projekt megvalósításában ugyanúgy részt vállal, mint a többi kolléga. A rendszeres önreflexió pedig segít rávilágítani arra, milyen helyzetek érintenek meg bennünket. Már maga a tudatosítás is sokat segít, de igazán fejlődni akkor tudunk, ha foglalkozunk az érzéseinkkel, elakadásainkkal. A fejlődésben segíthetnek támogató szakemberek (coach, mentor, tréner), de saját kollégáink is, akiktől kérhetünk rendszeres visszajelzést a munkánkat illetően.


Látni és látszani



A self-branding, az önmarketing is fontos jellemzője a jó vezetőnek. Reménykedhetünk abban, hogy a tulajdonos, a kollégák, és a partnereink észreveszik az általunk végzet jó munkát, de ha nem teszünk érte, akkor sajnos erre kevés esély van. Ha vannak eredményeink, publikáljuk azokat! Ne gondoljunk rögtön egy ömlengő PR-cikkre, írjunk úgy, hogy csupán tényeket állapítunk meg magunkról és a munkánkról. Ehhez persze az kell, hogy észrevegyük csapatunk mérföldköveit, pozitív erényeit. Ha mi magunk nem vesszük észre, akkor mástól se várjuk el ezt. „Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani.” - hangzott a reggeli egyik kulcsmondata. És hogy mi haszna van annak, ha egy vezető látszik a szervezeten belül? Rengeteg. A kollégák és beosztottak jobban elköteleződnek egy olyan cég mellett, aminek a vezetőjén azt látják, hogy elhivatott, és ugyanúgy a csapat része, mint ők, ráadásul képviseli az érdekeiket. Jó, ha a vezető nem csak a cégen, hanem a szakmán belül is látható. Ha egy hiteles arc képviseli a céget, akkor az tud az ismertsége által új kapcsolatokat építeni. Nagyon fontos, hogy a network-építésbe vonja be a vezető az arra alkalmas kollégákat is, jelenjenek meg minél több szakmai szervezeti rendezvényen, tegyenek eleget közszereplésre invitáló meghívásoknak, és teremtsenek alkalmat arra is, hogy leüljenek egy pohár borra akár a konkurenciával is, ha ezt a helyzet úgy kívánja.


Mi ezt ajánljuk!



A beszélgetés végén mindenki elmondhatta, mi az ő „best practice”-e, azaz a bevált gyakorlata, amiről azt gondolja, hogy ez teszi jó vezetővé. Ezek a következők voltak:

Személyes kapcsolattartás

Nagyon fontos, hogy mind a kollégáinkkal, mind a partnereinkkel legyen személyes kapcsolatunk. Ez néha időigényes, és energiát felemésztő feladat, ugyanakkor a hatása megfizethetetlen.

Feedback kérése

Érdemes rendszeres jelleggel (mondjuk félévente) visszajelzést kérni a beosztottainktól, partnereinktől magunkra vonatkozólag. Ha nincs összhangban azzal, amit mi gondolunk magunkról, akkor nem árt ezen elgondolkodni, esetleg coach segítségét kérni.

Őszinte kommunikáció

Ne csak a sikerektől legyen hangos az irodai folyosó. Teremtsünk olyan munkahelyi közeget, amiben őszintén lehet beszélni a hibákról, kudarcokról, félelmekről is. Ha arról is tudunk őszintén beszélni, ami nem megy annyira jól, azzal egy hiteles és őszinte vállalati kultúra alapjait teremthetjük meg.

Haladjunk a korral

Használjuk bátran a social média felületeit eredményeink publikálására, kapcsolatteremtésre, vagy ügyfélszerzésre. Ha nem vagyunk ebben járatosak, kérjük bátran valamelyik kolléga segítségét az alapok elsajátításához.

ÉN helyett MI

Soha ne helyezzük nyilvánosan a saját egyéni céljainkat előtérbe, hanem gondolkodjunk a csapatunk fejével. Ha az én helyett a mi dominál, sokkal könnyebben tudjuk motiválni a kollégákat.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Hogyan menedzseljük magunkat sikeres vezetővé?
2. oldal - 7 lépés a szokások átalakításhoz
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Miért sérülékeny a 40 felettiek mentális egészsége?

A mentális egészség október 10-i világnapja emlékeztet minket arra, hogy a munkahely nemcsak a teljesítmény terepe, hanem hús-vér emberek mindennapi... Teljes cikk

A legnagyobb stresszforrás a bizonytalanság - így tegyél a cégnél ellene

„Az agyunk a biztos rosszat is jobban viseli, mint a bizonytalanságot. A folyamatos változás ezért okoz nagyon erős szorongást, döntési fáradtságot... Teljes cikk

"Ez volt a legnehezebb évem a HR-en" - miért hagyják el egyre többen a szakmát?

Az elmúlt években a HR-munkatársak munkája az amerikai munkaerőpiacon példátlan kihívásokkal szembesült: folyamatos leépítések, szigorúbb... Teljes cikk