Hogyan mérhető az Employer Branding folyamat? Mérjük meg magunkat!
Őszindító sorozatunkban az Employer Branding folyamathoz kapcsolódó mérhetőség kérdéskörét vizsgáljuk. Megnézzük, hogyan lehet visszamérni és ellenőrizni a munkáltatói márkaépítési stratégiánk eredményeit.
Miért szükséges mérhetővé tennünk és megmutatnunk a munkáltatói márkaépítési folyamatot és annak eredményeit?
A legfontosabb az alap mutatók meghatározása, kiinduló helyzetben való lemérésük és rögzítésük. Cégenként eltérő fontossággal bírhatnak bizonyos számok, azok körét tehát mindenkinek az adott vállalati környezetben szükséges definiálnia.
Egyes KPI-oknál érdemes lehet akár már a negyedéves kontrollszámokat is figyelemmel kísérni, de amennyiben egy komplett Employer Branding stratégia felépítéséről beszélünk, a mért eredmények minimum 12 hónap után adnak átfogó és hiteles képet az egész folyamatot illetően.
Tanácsadói tapasztalataink szerint – összehasonlítható adatok nélkül a HR-COM tevékenység nem válik igazán kézzelfoghatóvá. Így más döntéshozó területek könnyen mondhatják, hogy nincs konkrét eredmény, erőfeszítéseink csak szubjektív megítélés alapjául szolgálhatnak.
Employer Branding KPI-ok HR területen
Az Employer Branding HR mérőszámait érdemes a következőkre összpontosítani:
- fluktuáció mérése: havi vagy kumulált százalékban (általában éves időszakra)
- minőségi felvételek (quality per hire - munkaviszony hossza, pályázatok száma)
- minimum short list létszám, pótlás - ideje (time to hire), a döntési folyamat időtartama,
- a döntés és az ajánlat kiadása közti időtartam, kiadott ajánlatok visszamondások aránya,
- toborzási költségek alakulása (cost per hire, össz. hirdetési, kiválasztási tesztek, AC-k költsége)
- belső ajánlások számának és beválásának alakulása
- belső mozgások alakulása (karrierlépcsők vertikális vagy horizontális irányba)
KPI-ok a belső-kommunikációs területen
A munkáltatói márkaépítés belső kommunikációs oldalát figyelembe véve a teljesség igénye nélkül az alábbi lehetőségeket vehetjük számba a szakterület mérésével kapcsolatban:
- Belső újság kiadásainak száma / Megírt cikkek száma
- Belsős rendezvények száma / Belső közlemények száma
- Lefordított anyagok/cikkek száma
- Intranet (használati idő mérése)
- Facebook (dolgozói like-ok száma, dolgozói hozzászólások száma, vállalati moderálások száma, követő dolgozók száma)
- Megnyitott dolgozói mailek száma
- Karrier oldal egyes menüpontjainak látogatottsága, visszafordulási arány stb.
- Kérdőívezés belső kommunikációhoz (érthetőség, elérhetőség, vizualitás, CSR, informáltság…)
- Kérdőívek rendezvényekhez és azokból levezethető mérőszámok

Konklúzióként a következőket állapíthatjuk meg és ajánljuk a felelős szakemberek figyelmébe
- Az Employer Branding folyamat megkezdése előtt fel kell mérni a cég és az Employer Branding számára legfontosabb KPI-okat.
- A kiinduló értékek folyamatos és objektív monitorozásával mind a fejlődés mind a tennivalók, mind pedig egy pozitívan alakítható tendencia kirajzolódik, mely számos témában segítheti láthatóvá tenni az EB szakmai és a gazdasági hasznosságát a vállalat szempontjából.
- Ennek hiányában sem a folyamat hatékonysága sem a befektetett anyagi, szakmai és munkaerő energia megtérülése nem lesz követhető.
Hogy néz ez ki a gyakorlatban?
A tavalyi évben a Generali Biztosító Zrt. az itt található a pályamunkávalnevezett és nyerte el az Employer Brandig Award 2015 díjat. A nyilvános prezentáció végén található egy kiváló minta a KPI-ok kimutatására a munkáltatói márkaépítés folyamatban.
Az idei pályázati felhívást itt olvashatják.
Kádár Balázs
Managing Partner - Bindermann The Employer Branding Company
MPRSZ Employer Branding Tagozat vezetője
Takács Szabolcs
Senior Partner - Bindermann The Employer Branding Company
MPRSZ Employer Branding Tagozat, Stratégiai tanácsadó
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Nyílik az olló a hazai cégek között – a legmegbízhatóbbak köre bővül, de a legkockázatosabbaké is látványosan nő. Most különösen... Teljes cikk
Három telephely helyett egy cégre szabott székház. A költözés számos HR kihívást is tartogatott. Az új munkakörnyezet nemcsak a vállalat... Teljes cikk
A munkahelyi kapcsolatok világszerte átalakulóban vannak: a kölcsönös bizalom gyengül, a korábbi biztonság és hosszú távú ígéretek helyett egyre... Teljes cikk
- Nézz be, így néz ki az AutoWallis új irodája 2 hónapja
- A nő, aki megmutatta: az álommelót nem megtalálni, hanem kitalálni kell 2 hónapja
- Digitális HR: UX tervezés a munkáltatói márka szolgálatában 3 hónapja
- Hogyan változott a sportmarketing az idők során? 3 hónapja
- Értékelő oldalak hatása a munkáltatói márka építésére 4 hónapja
- 20 évig fizették munka nélkül, most kártérítést követel 4 hónapja
- Employer Branding Award 2025: Új kategóriák, szoros határidők! 5 hónapja
- Magyar szakember is bekerült a világ legjobb munkahelyeit értékelő zsűribe 6 hónapja
- Employer branding a természetben – így támogatja a Hotel Ózon a vállalati kultúra építését 7 hónapja
- Íme 40 megbízható munkaadó 7 hónapja
- Hamis munkáltatói igazolást gyártott személyi kölcsönökhöz egy férfi, lebukott 7 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja